Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

čtvrtek 17. února 2011

Na silnici

Jak to chodí s malejma chlapama v autě

Už nevím, kde jsem to četla, ale někdo se na netu rozčileně pozastavoval nad tím, jak je dopravní značka "Železniční přejezd bez závor" zastarale nemožná, jak v dnešní době na ní může být parní lokomotiva, když takové jsou už jen v železničních muzeích a ukazují se jednou do roka jako exoti.
                                                                                 $$OBR463313$$
Doufám, že se takový člověk někdy nedostane do komise pro úpravu dopravních značek, protože by mi bylo líto přijít o tuhle milou mašinku a nahradit ji nějakým nenázorným piktogramem novodobé lokomotivy.
Už jsem se tu zmiňovala, Matýsek je dopravními značkami naprosto zaujatý.
Začalo to tím skákajícím jelenem v červeném trojúhelníku, co je na dálnici za Olomoucí směrem na Ostravu. Třicet kilometrů jsme řešili, jak se chudák zvíře může na dálnici dostat, zda ho někdo nepřejede a proč kolem cesty je plot jenom někde. To by jeden neřekl, co má takové dítě za starosti.
Zato cesta za paní na hlídání, ta je super. Celou dobu jedeme souběžně s kolejemi, občas dojedeme jeden motorový vagónek zvaný Splašený kufr a pak se ho držíme a na všech odbočkách blikají červená světla, zavřou se dvoje závory a u třech nechráněných přejezdů je právě výše jmenovaná mašinka. Jestlipak někdo, kdo tu trasu pravidelně jezdí, kromě maminek malých chlapečků, má ty mašinky tak vzorně spočítané jako my?
A pak jsou tam 3 značky "Pozor hrboly" neboli "Prsa na silnici", jak říkal můj instruktor v autoškole.
Mezi oblíbené ještě patří Stezka pro chodce a Pozor, nebezpečí smyku, těch máme na cestě také několik.
Sečteno a potrženo, k dnešku zná Mates většinu běžných dopravních značek a když jedeme někam mimo naše pravidelné cesty a je tam nějaká nová, je to velká událost.
Naposledy třeba "Odlétavající štěrk" nebo "Tunel".


Při našich cestách jsem se dostala do potíží, když se mě zeptal na co jsou u lesa ty boudičky na kuřích nožkách.
Co mu říct? Že tam sedí ozbrojený chlap a čeká jak půjde okolo nějaké zvíře, tak ho zastřelí?
To mu nemůžu udělat, zejména poté, co jsme se předminulý víkend v zasněženém lese dívali na srnečka u krmelce. Dost bylo toho, když jedna pohádka na CD končí tím, že medvěd ROZTRHÁ lišku.
"Maminko, jak se může ROZTRHAT zvířátko?"
Ach jo, i takový je život.
A tak jsem otázku posedů zahrála do autu, že tam sedí myslivec a počítá stavy zvěře, aby věděl, kolik jim má dovézt sena do krmelce a kontroluje, zda není nějaké zvíře nemocné a tak všelijak. Docela to vzal, až na to, že se zeptal, co myslivec udělá, když opravdu nějaké nemocné zvířátko uvidí.
No, a jsme tam zas.
Jenže tentokrát už jsem si vymýšlet nechtěla.
"Zastřelí ho," řekla jsem po pravdě, ale vyvolala jsem tím další palbu úvah a otázek, proč s ním nejede k doktorovi, že nám to vydrželo dalších dvacet kilometrů až do cíle.  


Hra "Co veze tenhle kamion" už mrňouska nějakou dobu nebaví a já si jen oddychla, protože při hustotě kamionové dopravy na našich cestách mi už leckdy docházela fantazie.
A to jsem se fakt snažila, že někdy i ostatní posádka v autě nevěřila svým uším, co všechno dokáže člověka napadnout, když dá myšlenkám pořádný rozlet.


Předpokládám, že další etapa bude, až se mi mrňousek začne míchat do řízení, ale na to je času dost. Naposledy to zkusil Alexin přítel, ale tomu jsem to odpustila, protože má před autoškolou a je celý nadržený, až bude Pán auta.
"A řadíte s meziplynem?"
"Nenutí vás to jet, co to dá???!!!"
"Jak brzdíte motorem?"
"Zkusila jste se někdy smykem otočit?"


Ufff...


Asi by mu měla Alex zakázat koukat se na Top Gear.

9 komentářů:

  1. A zkusilas někdy hodiny se zataženou ruční brzdou? :o)

    OdpovědětVymazat
  2. Top Gear sem, Top Gear tam, hlavne mu nikdy nepožičiavaj auto, aby ti ho niekde šmykom neotočil!
    O dcére to už asi budem písať zbytočne... ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. hehe, poslední odstavec mě pobavil.
    jinak \"zastaralost\" značky s mašinkou mě vůbec nepobuřuje - podobný vláček byl i na razítkách do pasu, ale teď nevím, jestli jsme to měli my nebo Němci (jednou jsem takhle dostala od jednoho celníka roztomilý vláček, zatímco ten druhý mi dal razítko s pendolinem). a na Ruzyni jsem zas do pasu dostala razítko s dvouplošníkem, ač jsem letěla Boeingem :)

    OdpovědětVymazat
  4. ... motorem?... Ty nevystrčíš nohu ze dveří a nešlajfuješ podrážkou? ... hm, no toto, ten pokrok se nedá zastavit ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ha, netřeba se dívat na žádnej Top Gear! Naše známá, asi 88-letá paní, jede sobě v klidu po silnici kolem jezera, najela na \"černý led\" (to je prej takovej nějakej neviditelnej) a už byla ve škarpě nohama vzhůru. Naštěstí se jí krom leknutí nic nestalo, i když auto na odpis... Ale už má jiné.

    Ty \"nemoderní\" značky jsou tak krásné. Nerušte je, prosím! ;o)

    OdpovědětVymazat
  6. Mod,nezkusila a nezkusím. Viděla jsem jak to Mika Häkkinen učil reportéra Top Gearu a to mi stačilo.

    Lojzo, Alex řídí dobře a když si vezme brýle, tak i ví, kam jede, to je v pohodě. No a přítel si snad svou zodpovědnost uvědomí, až začne řídit, každopádně neplánuji půjčit mu své jediné auto.

    dewberry, také jsem měla v pasu klasickou mašinku, i když z přechodu Maďarsko-Rumunsko, tam budou taková razítka asi hodně dlouho. Dvojplošník je super, ale Boeingem je cestování pohodlnější. Ještěže to nebylo opačně :-)

    Gombo, při brzdění podrážkou netřeba otevírat dveře, stačí díra v podlaze :-p

    Oby, moc doufám, že k inovaci značek nedojde, to se jen potřeboval někdo zviditelnit a zvolil si k tomu úplně nevhodnou formu.
    \"Černý led\"... no to jsou věci u vás v Ontariu! 8-O

    OdpovědětVymazat
  7. Z Matýska by měl můj taťka radost. Někdo se značky nechce učit ani v osmnácti před zkouškama na řidičák a Mates je ovládá už teď:)Jinak s těmi prsy na silnici by se mělo začít něco dělat, je všude nějak přeprsováno:)

    OdpovědětVymazat
  8. Modrá reklama.Nedávno tomu,vracím se do mého bydliště,je půlnoc,zapnu dálkové světla.V dálce v těch světlech zazářilo cosi krásně modře a žlutě.Napadá mě,asi nějaká nová reklama,potažmo bylbórt nebo co.Jedu blíž,od modré reklamy se odloupne červené světýlko a dává mi najevo stop.Zastavím,dobrý večer-vaše doklady-nepožil jste-kontrola-alkotest-v pořádku-nashledanou.Ta barevná reklama,to byl bok policejní oktávky,stojící na odbočce polní cesty.Do teď jsem nevěděl,že je to celé tak moc reflexní.A vypadá to dobře,jak to tak zasvítí.
    Jinak,těch ňader na silnici je čím dál víc.A pak tím trpí podvozky aut. Taková dopravní značka by měla být jen na dveřích ložnice,tam z toho nikdo netrpí,žejo.

    OdpovědětVymazat
  9. čagi,všechen ten zájem vyprovokovalo pexeso s dopravními značkami, co dostal od Ježíška. Třeba by si takové pexeso taťka mohl nechat udělat se svou reklamou na druhé straně a uvidíš ty úspěchy :-D.

    Chipmunku, prsa zásadně jen do ložnice nebo do volné přírody, na silnice nikoliv :-))). Oni teď policajti svítí jako malý cirkus, ale je to dobře, alespoň se vždycky stihnu připoutat :-)

    OdpovědětVymazat