Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

středa 9. února 2011

Hodně si povídáme

...a vysvětlujeme, čteme a oba nás to baví.

Před pár dny jsme "oslavili" tři a půl roku. Destruktor hezky srozumitelně mluví a už vlastně ani destruktor moc není. Má smysl  pro humor a vědomě s úspěchem vtipkuje, když má tu správnou náladu, akorát mi občas připomíná Petra Novotného, protože nejvíc ze všech, se svým vtípkům směje sám.
Udivuje mě jeho orientační smysl. Máme místa, kam jezdíváme pravidelně a pokud to vezmu jinudy, vždycky to nezapomene komentovat a vyptat se proč.
To, co se teď s Matýskem děje nejlépe popsala dcerka od Nominka, protože i on má v hlavě přemýšlení a všechno, co se mu v hlavičce honí chce s námi neustále probírat. Díky tomu je občas neuspatelný, protože když čtu na dobrou noc, chce vysvětlit některá slova v pohádce použitá a tak místo usínání vesele konverzujeme, co je to zaklínadlo, džbán, katapult nabo propast.

Oblíbil si boxerky a nechce nosit slipy. Né, že bych se mu moc divila, ale myslela jsem, že na takové kaprice je panáček ještě docela malý. Zdá, že z něj roste malý metroušek, protože když si ho holky občas vystajlují, je na něm vidět, že ho těší, že je hezký, čisťoučký a voňavý :-)))
Ale to mu samozřejmě nebrání, ale se z hraní venku nevracel zablácený jako divočák.

Je úplně fascinovaný hasiči a stále všem říká, že bude hasič, bude mít auto s plošinou a já mám úplně největší privilegium, protože mě vezme k navijáku. Já bych sice raději zůstala třeba v teple na dispečinku, ale není s ním řeč.
"Já tě u navijáku potřebuju!"
Tak jo... u navijáku... já si zvyknu.


Moc nekreslí, to ho dlouho nebaví, vždycky je to tak, že musím kreslit já a on doplňuje.
Ještě tak hasičské omalovánky a nejlépe vodovkami. To je fajn, protože je to s vodičkou!
Jak je někde voda, tak i nádobí chce mýt :-).

Dlouho  soustředěně si rád hraje s kostkami Lego Dupla, buď staví nebo převáží. Co je překvapivá novinka posledních dní, že si po sobě umí i uklidit. Sice se mu o to musí říct, ale udělá to. Jupííí! Snad mu to chvíli vydrží.


Před časem přestal zdravit cizí lidi a vysvětlil mi, že se stydí. Naopak já mu nedokážu vysvětlit, že ke studu je spíše to, že mlčí jako ryba. Naštěstí od Alex si pamatuji, že to časem přejde, s tím nic nenadělám.


Už mám za sebou ožehavou otázku "jak jsem se narodil", zdá se, že mu moje vysvětlení stačilo a spíš ho zajímalo kde to v té nemocnici bylo, než kudy se dostal z bříška ven.
Zatím.

Má úžasné hlášky, většinou odposlechnuté z různých pohádek, ale použité v situacích, kam se opravdu hodí pramálo a o to větší je to pak legrace.
Hned se vstává lépe, když dítko otevře oči, koukne k oknu a prohlásí:"Den je krásný den pro lov ryb."
Kdo by odolal?
Nejlepší je, když se mrňouse někdo zeptá, jak se jmenuje.


Odpověď "chlapeček" mu vydržela dost dlouho, i když, potvora, své jméno a příjmení dobře zná.
V posledních dnech to hodně vylepšil.
"Jak se jmenuješ?"
"Hasičpolicajtzachranářvrtulník."


Alespoň je veselo.


Nestíhám moc zapisovat, ale o tom, jak je to fajn, pozpátku si přečíst co jsme dělali a jak jsme se měli, jsem se přesvědčila nedávno.
Chtěla jsem přispět do diskuse na Horstově dvorečku a hledala jsem svůj spot o tom, jak s Destruktorem mlátil amok a co jsme s tím dělali. Onen článek jsem sice nenašla, do diskuse nepřispěla, ale zato jsem si hezky početla o věcech, na které jsem už dávno zapomněla a na to ten blog vlastně mám.


 


 


 



 

13 komentářů:

  1. Dnes je krásný den pro sežrání ryb, nalovit je může někdo jiný!
    :)))))

    OdpovědětVymazat
  2. Mně se zdá Čaky absolutně nejvíc zábavná teď, kolem 4.5 roku, ještě před rokem s ní nebyla taková legranda jako teď:-) A pokud jde o Gremliny, všechno to zábavné mi nějak uteklo:-(

    OdpovědětVymazat
  3. ...anebJak se z destriktora stal Soptík ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. taky nestiham a souhlas ze je fajn si cist ty stary zapisy....hrozne to leti ten cas!

    OdpovědětVymazat
  5. hezké :) A zápisky si taky procházím, většinou se na nich pěkně zaseknu a pak nestíhám nebo si nepamatuju, co jsem tam vlastně hledala :D

    OdpovědětVymazat
  6. Gombo,jasněěě! Od té chvíle, co mají ve Sparu lososy za 119 Kč/kg, tak jsem spokojený zákazník :-)))

    Mod, tak to se mám na co těšit! Tys měla zážitky s Gremliny často negované jejich dospělým okolím, pak to hezké může zapadnout...

    Galahade, Soptíka zatím nezná, to by byla vášeň!

    Spoon, dokonce jsem kvůli těm starším zážitkům začala rekonstruovat i chatrnou kopii starého blogu.

    sedmi, docela mě mrzí, že jsem Alex přestala psát deníček někdy ve dvou letech. Docela ráda bych si přečetla jak to bylo dál :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Báro, moc pěkný článek :-)
    My se pobavíme, a Tobě opravdu zůstanou ty bezvadné vzpomínky!
    Jak mě mrzí, že jsem začala se zápisky tak pozdě (ale lepší než nic). Pořád jsem si říkala, že TO si zapamatuju, To nemůžu zapomenout... a v hlavě velká černá díra smutně na mě zírá...
    Naštěstí jsou tu milé blogerky-maminky a díky jim mi občas vzpomínky naskakují...

    Jinak to pohádkové období okolo tří a půl let teď nedávno u Lucky bylo teda taky VELMI vypravěčsky náročné... Povzbuzení - už je to krapet lepší :-)

    Ta rybářská hláška nemá chybu. Mě zas jednou odrovnalo, když jsem byla titulována jako superženadrsňačka (já? takový dobrák od kosti???), než jsem zjistila, že to je jedna postava (kladná) ze seriálu...

    OdpovědětVymazat
  8. Nevím jestli to souvisí s jeho hloubavostí, ale začal celkem úspěšně zvládat i delší pěší vycházky. Zejména pokud mají jasný cíl a šlapání je doplněno nějakými akčními aktivitami.
    Jen ho opravdu hodně láká bláto. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Nominku,mně teď nejvíc trápí hláška Gargamela ze Šmoulů - \"Já ti ukážu, ty zmetku...\"
    Snad ho to brzy přestane bavit.

    Mikine, to, jak se rozchodil mě hodně těší, protože to otvírá další nezměrné možnosti na výletech! Naštěstí fascinace kalužemi lehce polevuje :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Krásný zážitky, Báro,a bude jich víc - těš se! ;o))) Máš kliku, že máš prcka v době blogů. Já občas něco zapsala, když byly děti malé, ale on se papír tak lehounce ztratí...

    OdpovědětVymazat
  11. pekný článoček, taký svetlý :-)
    tak z Destruktora vyrástol Struktor ;-)
    s tým blatom to je jasná túžba po splývaní s prírodou, to treba rozhodne podporovať! ;-)

    OdpovědětVymazat
  12. SV,ta touha po splývání s přírodou u mě minulý týden tak prudce a nečekaně explodovala, že jsem se vyválela v blátě tak moc, až jsem vyšťárávala bláto i z notebooku :-)))). To jsme byli s mrňouskem dvojka k pohledání!

    OdpovědětVymazat
  13. Oby,to je pravda s těmi blogy. Chci to pojmout trochu deníčkově, po čase budu ráda, že to mám uchované.

    OdpovědětVymazat