Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

středa 17. března 2010

Žena mnoha tváří

a malá příhoda na konec, jak si přála Mod

Tuhle zimu budu mít ve vzpomínkách jako tu, "co jsem byla severský tažný pes".
Destruktor totiž velmi rád jezdil na saních (ano, zaplať bůh za ten minulý čas!) a protože bylo pořád dost sněhu, nebyl ve svém nadšení nijak limitován. Jak se naše ulice změnila díky tání z "oboustranné jednosměrky" opět v normální ulici s provozem v obou směrech, každé auto na své polovině, ulevilo se i mně jako tažnému psovi a stala jsem se zase maminkou.
Tedy občas jsem maminka.
Každé ráno se pravidelně měním na zdvižku. To je taková ta malá mrška, většinou na elektropohon, co jezdí ve skladech a rovná zboží na paletách do úctyhodné výšky. To jen tak pro někoho, kdo neví, co je zdvižka.
Destruktor se ráno probudí, obvykle chce mlíčko a jak ho vypije ještě chvilku se rád pelíškuje. Když nastane ta správná chvíle a chce ven, zavolá:"Zdvižko, potřebuji nahoru." To proto, že je ještě v dětské postýlce se šprušlemi a já ji nesmím otevřít, ale pěkně ho vyzvednout do největší výšky a pak ho pomalu spustit na zem, rozvřít ruce držáky a začít tak aktivní část našeho společného rána.
V tu chvíli se chlapeček mění na mašinku a už dostávám další pokyn:"Vagónku, zapoj se."
Formálně se jednou rukou chytím spodního lemu jeho trička, ale mašinka není spokojená. "Obě ruce," nakáže a já chca nechca jdu do hlubokého předklonu, což je po ránu nejméně vítaná poloha pro můj starý hřbet. Ale při poklusu do koupelny si záda nějak zvyknou a zbytek dne už jsem docela kvalitní vagónek jako každý jiný. Jediný, kdo má výjimku je naše zlatá babička, které mašinka uznala, se může zapojit jen jednou rukou, když druhou má ochrnutou po mozkové příhodě. A jen tak mimochodem, nejlepší rehabilitace po mozkové mrtvici je hlídání Destruktora, protože babičce se moc cvičit nechce, ale ve chvíli, kdy přijde mrňousek a chce si s babičkou hrát, ta najednou ožije a dělá pohyby, o kterých by normálně řekla, že nepřicházejí nikdy v úvahu. Zrovna hra na mašinku je toho důkazem a spokojený dědeček se vždy lišácky usmívá, jak na ni Destruktor vyzrál.
V půběhu dne se občas měním na kočičku, to když se chce Destruktor mazlit a leze po mně a různě se lísá, já musím mňoukat, on občas štěkne, protože je pejsek a já kočička.
Při jídle jsem jeřáb nebo bagr, to je různé podle toho, co zrovna jíme a já mu jeřábuju po kusech do pusy do Tatry brambory nebo bagruji rýži sypký materiál.

V nákupních centrech jsem plná pokladnička, to když malý chce na nějakou tu vydřidušskou hračku a natahuje ručku se slovy: "Dej penízek." Poslední dobou už to dobře funguje, že za odměnu se sveze, když vydrží být hodný při nákupu potravin.
Jeho největší oblíbenec byl donedávna veliký téměř opravdový kůň v Kauflandu, který byl jako živý, měl hřívu a třmeny a otěže, a houpal se tak, že si malý připadal jako opravdický Pán koně. S koníkem to fungovalo báječně, když jsem opravdu potřebovala udržet Destruktora v klidu, stačilo říci, že když bude hodný, půjdeme odpoledne na koníčka a on se opravdu snažil to dodržet.
Není to dávno, co jsem ho takhle  držela v šachu a povídala mu o koníčkovi, jak na něj čeká a jak ho povozí. Odpoledne se Destruktor opravdu dočkal, vyletěl z auta a pádil k atrakci, ale ouha, na místě koníka stálo jakési nemastné neslané obyčejné autíčko. Malý tam stál, smutně se koukal a jak jsem došla, otočil se na mě a velmi zklamaně řekl:"Do prdele, ...autíčko..."

No, to bylo smutné, ale já se řehtala ještě večer.

A tak to máte, pani, každej den...
   

20 komentářů:

  1. :-))) Je to zdravý a živý kluk a má úžasnou mámu a spol. Fungování coby zdviž jsme se vyhnuli ostraněním 2 šprušlí v nohách postýlky a malá si leze ven sama. Od nás se jen očekává, že večerní lezení do postýlky bude probíhat za zpěvu Kočka leze dírou.. ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Bosorko,nepočítám s tím, že bych nějakou šprušli odstranila, jsem vděčná za to, že mám kam malého \"odložit\", když třeba prší a někdo zvoní a já musím jít k brance a nechci ho nechat samotného v celém bytě.

    OdpovědětVymazat
  3. Do prdele :)) ,asi rika krasne \"R\" :)))!

    OdpovědětVymazat
  4. Cheo,říká! Tatrrra bylo jedno z jeho prvních slov někdy po prvním roce. Celkově mluví hezky, šišlání ho nějak minulo.
    Tím hůř, když pak řekne něco peprného. Ale obvykle říká \"do pytle\", nevím, kde byl na tomhle :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ty nie si Žena mnoha tváří, ty si priam stelesnená Jej Veličenstvo Polyfunkčnosť. :-)))

    OdpovědětVymazat
  6. Bárojo, \" to je vona\":-))

    OdpovědětVymazat
  7. XD ...tak to bylo vskutku od srdce... XD
    :D jsi skvělá multifunkční máma! :D :D :D

    OdpovědětVymazat
  8. ... také bych si zanadával ;-) v takové situaci ...

    OdpovědětVymazat
  9. Jeden je z toho na měkko. :-) Mám to tu jako náhražku za chvíle které mi unikají. :-) A prožívám si je s vámi, oběma. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. MikineTy máš dvě?:-))

    OdpovědětVymazat
  11. Jasně, že kůň je lepší než nějaké prachsprosté autíčko... a počkej, až se povozí na živém:)) Jinak po takovém článku mám chuť nabídnout se k hlídání dětí svých sestřenic... ale snad mě to zase přejde:))

    OdpovědětVymazat
  12. Většina žen má mnoho tváří. Záleží na tom, co a jak obratně si na tu tvář stihnou napatlat. No a pak se to začne odlupovat nebo roztejkat a je tu další varianta tváře... ;)

    OdpovědětVymazat
  13. Báro, jak Ti v tomhle rozumím...

    Já jsem v poslední době skoro pořád pes... Je důležité držet šńůru a nechat se vodit dokola po bytě. Dokonce už mi udělala i pelíšek u postýlky...

    Dnes večer jsem povýšila na miminko. Rozhovor: \"Mimi, já kakám.\" oznamuje příšerka na hrnečku. \"Dobře mami, tak až budeš, řekní, já Ti utřu dupku...\"

    OdpovědětVymazat
  14. [10] Ale no tak Mod. :-) Oni jsou přeci dva ne? Jeden je mašinka a druhá dělá vagónek. :-) A včera jsem dělal vagónek i já, jen mi v tom haproval vozík. Víš když se držíš oběma rukama(viz text) tak ti nezbývá chapadlo na madlo. :-)
    Měj se.

    OdpovědětVymazat
  15. lojzo,škoda, že jsem si od tebe nedala poradit název tohoto článku :-)
    \"Polyfunkční žena\" by znělo mnohem lépe :-)

    Lindt, je to moc pěkné, máš se na co těšit.

    Gombo, to by vytočilo každého, on se tak těšil.

    Mikine, to doženeme u móře!

    Čagi, klidně se nabídni, protožr když budeš děti chvíli hlídat a začnou ti lézt ns nervy, můžeš je VRÁTIT! Já ne :-))))

    Teo, já si patlám minimálně, takže když se to rozteče, začnou mě lidi zase poznávat :-)))

    Sedmi, až to budeš mít ve dvojím vydání, to bude tóčo! Já už bych to nedala.

    Nominku, tak doma jsem já ren, kdo vodí psa. To je hra, kterou mám fakt ráda. Malý si zapne Kimbin obojek a běhá po čtyřech a já ho vodím. Pro mě skvělé :-)

    Mikine, zvládal jsi to všechno, vůbes jsem nechápala jak :-D

    OdpovědětVymazat
  16. Chi, pobavila jsem se...
    Mně už to závání vzpomínkami. Krom psa jménem Bipsí a vagónku na konci vlaku jsem byla poměrně často i kráva vedená farmářem na prodej, naštěstí k prodeji nikdy nedošlo - nikdo mě nechtěl koupit, asi věděli, co su zač! ;o)))

    OdpovědětVymazat
  17. Oby,bůhví, co ještě přijde :-)

    OdpovědětVymazat
  18. krásně se to čte :). jsem jen zvědavá, jestli v sobě časem s dítětem taky objevím tolik funkcí.

    Jinak jsem poslední dobou na Destruktorka docela často myslela - rozkopali nám část ulice, bagry jsou všude a tvému synkovi by se to určitě moc líbilo.

    OdpovědětVymazat
  19. dewberry,budeš koukat, čím vším se s dítětem můžeš stát. :-)
    U nás mu teď staví velký dům přímo naproti školky, takže tam chodíme koukat a to ho tedy baví!

    OdpovědětVymazat