Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

úterý 9. února 2010

O mlčenlivosti

a nadšených sběratelích

Navedla mě na tohle téma Christabel. V komentu u Kamia se zmínila, že by řekla, kdyby nebyla vázána mlčenlivostí, ale v podstatě ani nechce, protože má mlčenlivost ráda.

Ano, uvědomila jsem si, že "mít ráda mlčenlivost" je něco, co mě těší a děje a fakta, se kterými přijdu do styku zůstávají jen  u mě a nemám nijakou potřebu dál je někomu sdělovat nebo dělat z nich nějaké irelevantní závěry. Přeberu si z nich jen to, co potřebuji ke své práci a dál mě to už ani nijak nezajímá, nepátrám po zbytečných souvislostech, nezatěžuji si tím mysl. Samozřejmě, se mnou je to jinak, nejsem právník, lékař ani farář, ale
i tak bych zde mohla uvést pár docela podařených perliček, které by někoho pěkně zesměšnily či ztrapnily.
Jenže o tom to je. Já to tady samozřejmě nenapíšu, i když bych změnila jména a osoby, proč bych to dělala, když mám ráda mlčenlivost, že?
Ano, jsem ráda, že to vím jen já a tak to i zůstane. A vědí to dobře i ti, kterých se má mlčenlivost týká, že se mnou jsou v bezpečí a se nemusí děsit, kdykoliv otevřu ústa.

V tuto chvíli jsem ovšem s celým článkem o mlčenlivosti v pytli, protože přece nemůžu psát o něčem, o čem mlčím.
Takže teď následuje 15 minut ticha a pak můžeme jet dál.

...

...

...

...

...

To, co chci napsat, na to se žádná mlčenlivost nevztahuje, to tady můžu klidně prásknout jako jednu z veselých příhod ze života, ke kterým přicházím (díky rodičům) každou chvilku.
Že je můj tatínek nadšený filatelista a člen Klubu sběratelů kuriozit, jsem tady už párkrát zmínila. Sbírá kde co a mezi jinými i známky s přítisky, ale pouze s firemními, kdyby sbíral všechny, tak by se musel do týdne zbláznit. I tak je toho dost. A aby ho to těšilo ještě víc, občas osloví nějakou firmu, která je mu z nějakého důvodu sympatická a ukecá je, aby si nechali na svou "reprezentativní" poštu takové známky s přítiskem udělat a pak mu jich pár prodali do sbírky.
Funguje mu to velmi dobře, alba se mu utěšeně rozrůstají, ale občas se chybička vloudí.
A ne zrovna malá!
Tuhle firmu, co o ní bude řeč, měl taťka v merku už delší dobu. S majitelem se dobře zná, tak se s ním domluvil, dokonce mu slíbil, že to u České pošty všechno zařídí a že jen potřebuje nějaké hezky zřetelně vyvedené logo.
K objednávce napsal i průvodní dopis a celé to donesl panu majitel, aby se na to podíval, než to pošle.
Ale majiteli se najednou vybrané logo nějak moc nelíbilo a chvíli hledal, až našel jiné, trošku rozdílně barevně vyvedené, to je prý lepší. Dali to do obálky, poslali a za nějakou dobu přišly známky na taťkovu adresu, protože on tentokrát platil celou zakázku, aby si mohl většinu těch známek nechat i pro potřeby ostatních bláznů svých kolegů z klubu.
Jenže na přítisku žádné logo nebylo!
Byla tam flaška nějakého přeslazeného likéru pro staré babky!
Co to je?
Taťka byl na mrtvici, nechápal, co se stalo, hned volal do Prahy a tam se mu dostalo ujištění, že na přítisku je přesně to, co si objednal.
Dokonce se mu podařilo hovořit přímo s tím nejsprávnějším člověkem, která zakázku dělal a už při hovoru na něj šly mrákoty, když mu došlo, co se stalo.
Oni v tiskárně to logo otočili a vytiskli druhou stranu s úplně náhodným obrázkem, neboť logo bylo vystřižené z nějakého časopisu. To, že rubová strana loga nebyla prázdná si nikdo, při chystání objednávky, nevšiml...

Ten den jsme se tomu s mamkou nahlas smát nemohly, ale nakonec to táta ustál a zasmál se námi. Jen asi 3 a půl tisíce bylo v háji. Není nad to, být nadšeným sběratelem :-)))))
   
 

  

22 komentářů:

  1. Krásne! :-)))
    Na pár príhod zo zberateľského prostredia by som si tiež spomenul... len škoda, že aj ja mám rád mlčanlivosť! ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Lojzo,o některých sběratelských počinech by se mělo pouze mlčet. Není nic horšího, než užvaněná manželka třeba numismatika :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Báro: Sú zberateľské počiny, o ktorých manželky ani nevedia (vzhľadom na riziko, že by sa z nich potom stali bývalé manželky). Najhorší sú kolegovia (napríklad) numizmatici. (žmurk)

    OdpovědětVymazat
  4. Lojzo,tak já raději mlčím a nic neříkám. Mrk, mrk.

    OdpovědětVymazat
  5. Některé manželky třeba vůbec netuší, že jejich manželé mají sbírku motýlů!:-))

    OdpovědětVymazat
  6. Báro,vždycky mne potěší, pokud inspiruji někoho jiného, ale v tomto případě jsi mne trošku předběhla, protože ten svůj komenářík chci také rozpracovat:))

    O sběratelství nevím nic, já sbírám jen dudlíky a hračky ze země:))) V tom mám ale už bohatou praxi;)

    OdpovědětVymazat
  7. já užnesbírám vlastně nic ...
    ... vlastně jo, sbírám kešky ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Mod,:-)))))))

    Chris, na ten tvůj článek se budu těšit.
    Tohle je totiž téma, které se dá uchopit různě a já s tím, že nepotřebuji všechno okamžitě y
    zase \"vykecat\" dál, mívám pak nedorozumění i v běžném životě. Ve stylu:\"Tys to věděla, tal proč jsi nám to neřekla?!\" Jenže já to neřekla, protože mě to ani nenapadlo... :-)

    Gombo, ty jsi přece typický představitel sběratele příjemných zážitků ;-)

    Rowdy, jo!

    OdpovědětVymazat
  9. Chichi, Báro, von ten člověk, co vyřizoval onu zakázku s logem, byl asi též nějaký mlčenlivý. Jinak by zavolal a ujistil se, cože to vlastně firma chce na přítisku, když je obrázek na obou stranách papíru. To je sice pěkné, že mlčení je zlato, ale přespřílišné mlčení může i škodit. Tak a teď budu za klepnu, já co dycky mlčela jak zařezaná! ;o)))

    OdpovědětVymazat
  10. jde o tosprávně mlčeti, zlato!

    OdpovědětVymazat
  11. Ha!Na pritiskach na Ortenaku mam kamosku :))).Jak je ten svet malej :))
    My jsme delali pritisky svagrovi do Ameriky,docela koukal,kdyz mu prisel pohled s jeho dcerkou :).
    Slibuju,ze na tohle logo se ptat nebudu :)!

    OdpovědětVymazat
  12. wow, mě hlavně fascinuje, že to tak opravdu vyšlo - že ta flaška byla stejně velká jako to logo a na stejném místě na té druhé straně :)
    historka je to veselá.

    OdpovědětVymazat
  13. o mlcenlivostisice se rika ze mluviti stribro mlceti zlato, ale mlcenlivost nemusi byt atributem moudrosti. Dotycny muze byt docela proste plachy, nebo vazany slibem.
    To ze nekdo neni ukecany neznamena ze je mlcenlivy. Muze byt jen vyrovnany. Hodne jsem o tom terminu premyslela a aniz bych ho googlovala priklanim se k jeho pouzivani ve smyslu prave vazanosti slibem. Slovni uslovi \'mam mlcenlivost rada\' by se pak dalo vylozit jako \'mam rada kdyz se respektuji pravidla hry\' coz je pochopitelne a jasne. Ale odbocuju a predbiham - Chris to pojedna po svem :)

    OdpovědětVymazat
  14. Spoon,já budu muset najít vhodná slova, abych to rozvedla a vyložila.
    Ta povinná mlčenlivost mne nejen zavazuje, ale i chrání - nejen, že nesmím nic prozradit, ale nikdo nemá ani právo se ptát.

    Jinak, abych to objasnila, já jsem někdy upovídaná až hrůza:), řečí dokážu mít jako vody, když na to přijde:))) A zajímavá témata mi nikdy nedojdou.
    Je až s podivem, kolik toho při tom mluvení zamlčím;)

    OdpovědětVymazat
  15. Cheo,to se klidně zeptej :-))))

    Oby, já si myslím, že on to také neobrátil a pracoval celou dobu jen s jednou stranou, aniž by došlo, že je to rub.

    Alenec, jo, tsk je to přesně. Ale někdo mlčí pořád a to pak nevíš, jestli je tak chytrej nebo tak blbej :-)

    Mod, tys to vzala pěknou zkratkou. A máme s toho \"sůl nad mlčení\" :-)))))

    Dewberry, to byla taková náhoda, že jen takhle mohou vznikat veselé historky, co by člověk jen těžko vymyslel.

    Spoon, ano. Něco jiného je profesní mlčenlivost - ta povinná, kterou má někdo jako samozřejmost, že to respektuje a někdo s tím má obrovské problémy. A někdo to má v povaze obecně, možná je tou vyrovnaností a pochopením druhých lidí... plaché introverty jsem neřešila, u nich je to diagnóza :-).
    Souhlasím s tím, že \'mam rada kdyz se respektuji pravidla hry\' a dodávám: Nečiňte mi, co já nečiním vám.

    Chris, to je právě ten rozdíl. Běžní inteligentní lidé nemají problém s tématy k hovoru a nemají zapotřebí řešit kupříkladu intimní život souseda odnaproti nebo jeho rozvodové tahanice.

    OdpovědětVymazat
  16. Je lepšie mlčať a vyzerať ako blbec, než prehovoriť a tým to potvrdiť. ;-)

    OdpovědětVymazat
  17. Lojzo :-)))),já to nenapsala jen tak. Mám s tím přímou zkušenost. U jednoho mi to trvalo asi 8 let, než jsem poznala, že není tak chytrej a ty intelektuální odmlky vkládá do debaty proto, že mu to pomalu myslí, tak než mu to došlo.

    OdpovědětVymazat
  18. Bárotak pokud se to posunulo do roviny \" drbání\" ( 18. ke Chris), pak si nemyslím, že drbání, tedy pomlouvání, má spíš než s inteligencí, přímou souvislost se závistivostí. Kde je závist usne inteligence kdy se jí zachce!

    OdpovědětVymazat
  19. Mod,asi jo. Ale klasická drbárna je zábava lidí, které já mc nemusím, a pak už ani nezjišťuji, jak moc jsou inteligentní :-)))

    OdpovědětVymazat