Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

neděle 25. října 2009

Byla svatba veliká,

nevěsta byla krásná a Destruktor si fakt užil

My jsem sice úplně malinkatá rodina, ale přece jen jednu sestřenici a jednoho bratrance mám.
Jsme od sebe daleko, ale snažíme se stýkat, jak pracovní náplň dovolí.
Standardní interval je tak jednou za dva roky.
Letos jsme to přehnali. Bratrance jsem viděla náhodou nečekaně v létě, když si přijel k sousedovi pro med. (To byl vrchol!!!)
A sestřenici jsme si užili včera, neb ona byla tou krásnou nevěstou.

Destruktor už je zkušený svatebčan, ví, že při obřadu se ti nejlepší vyhazují za dveře obřadní síně a vevnitř zůstávají jen zbabělci, kteří se bojí pořádně si zakřičet a vyzkoušet akustiku vysokého stropu.
Umí pózovat fotografům, profesionálním i amatérským a zkušeně baví ostatní hosty, když vázne jiná zábava.
Většina svateb bývá stejná, ale tahle se mile vymykala.
Byla dvojjazyčná, česko-finská, takže ženichovo "ano" zaznělo dvakrát a vyvolalo mi mimoděk domněnku, zda takový tuplovaný souhlas není třeba pevnější.
Většina hostů mluvila mnoha jazyky, ale čeština mezi nimi nebyla. Virtuosity v komunikaci jsme dosáhli ve chvíli, kdy mi finský překladatel anglicky tlumočil, co říká "anglicky mluvící" velmi milý afrofrancouz, sedící u našeho stolu.

Exotické menu bylo seskládané tak, že kolektivní pomlaskávání všechny jazykové bariéry setřelo.

Během družného odpoledne vyplynulo na povrch, že nás nefotí čínská mafie, ale za tím obrovským teleobjektivem se skrývá velmi veselá slečna Hu z Nového Zélandu, která při focení skupinek uměla dělat tak šílené grimasy, že výsledné fotky budou dozajista nevšední přehlídkou mandlí a zubních plomb, nasmáli jsem se moc.

Házení kytice samozřejmě nechybělo, Alex se držela zdrženlivě v pozadí.
Ono, celkově se přítomné slečny moc nervaly o to kdo ji chytí, ale skončilo to happyendem, když nakonec elegantní čajové růže skončily u slečny, která to moc nečekala a patrně urovnaly lehce vznikající spor s jejím přítelem.

Počkali jsme na první taneček novomanželů a s trochu lítosti, že už musíme domů jsme tuhle pěknou veselici opustili, ale Destruktor už měl dost.

A až budete někdy v Olomouci, restauraci a café bar Konvikt vřele doporučuji.
Je v jádru starého města a už dlouho mi nikde tak nechutnalo, nejen proto, že vše je umocněno atmosférou bývalé jezuitské koleje.
Zážitek, který dlouho nevyprchá, děkujeme!  

P.S. Až si vzpomenu, kam jsem uklidila kabel od nového foťáku přidám i nějaký ten obrázek. 

26 komentářů:

  1. :))moc pěkné! Ani můj syn není zbabělec který zůstává vevnitř :))

    OdpovědětVymazat
  2. já si atmosféru bývalé jezuitské koleje užívám, když chodím studovat do Národní knihovny :)
    nicméně svatba zní velmi povedeně, jsem ráda, že jste si to tak hezky užili.

    OdpovědětVymazat
  3. ad kabelmá to nějaký neobvyklý konektor? většinou se dá vystačit s jakýmkoli miniUSB/USB

    OdpovědětVymazat
  4. Jóoo, fotky!! Potřebujuj vidět šaty, růže, a všechno to kolem! :-))

    OdpovědětVymazat
  5. Chceme FOTO!!!!:-) Moc se tesim na fotku Báro!
    Ja si ted vzpomnela,jak jsme se brali s Tomasem a nase tehdy uz 3 leta dcera nam do toho mluvila :oD.Pani Oddavajici se moc bavila.Myslim,ze pokud by zenich musel prehlusit Destruktora svym \"ANO\" byvalo by jeste pevnejsi- nez to tuplovane :).

    OdpovědětVymazat
  6. Nahoře je to na studenta drahé, dole (kam jste asi s malým nedošli :P) je to na někoho z kraje piva moc sebedestruktivní :) V Konviktu jsem nebyl snad rok, možná i víc, hrůza! Každopádně je to jedna z těch hezčích budov naší univerzity, to se musí nechat.

    OdpovědětVymazat
  7. No vidíš, Báro, a my se teď s Mrnětem zmohly v Olomouci akorát na Kudy z nudy.. a pak zas tradá domů.. tak třeba příště.. jo svatby? Hm.. ta exotika řečí mohla mít originální kouzlo..

    OdpovědětVymazat
  8. Jé, Báro, tak to musela být bezva svatba... :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Kablík nebude problém.A nevěsta je opravdu pěkná. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Liduško,tak to mám být :-))).
    Celkově jsem se tam setkala s mimořádnou tolerancí k všem přítomným dětem, bylo to prima.

    Dewberry, dokonce byla v přilehlé mši nějakou dobu zkouška sborového zpěvu, takže k telecímu i chorál byl :-)))

    Gombo, máš samozřejmě pravdu, jen ho najít a je to. Dosud jsem měla Sony-exota, tohle je můj první USB/miniUSB.

    Billy, tak nevím, zda nezklamu, moc těch fotek nevyšlo.
    Uvidím, jak to bude vypadat po přetažení do PC.

    Cheo, úplně stejně nám naše tříletá Alex kecala do svatby :-)))
    Ach, kde jsou ty časy!

    Sunfreedom, asi tam musí být moc hezky v létě, kdy je v provozu zahrádka na nádvoří. Dolů jsme samozřejmě nešli, to ať si synáček užije sám, až bude mít patřičný věk.

    Sabe, i vaše svatba neměla chybu, kolikrát si vzpomenu na ten dobrodružný kousek !!!!

    Nomi, hlavně to bylo nečekané, jenom jsme jeli popřát a nakonec nás sestřenice už \"nepustila\" záptky domů.

    Mikine, právě jsem káblík našla. Problém byl v tom, že já hledala černý a on je bílý.
    Nevěstu sem asi celou nedám, na to nemám svolení.

    OdpovědětVymazat
  11. \"já hledala černý a on je bílý\" Zabudni teraz na rasistické predsudky, hlavne nám už ukáž tie fotky! ;-)

    OdpovědětVymazat
  12. Lojzo, ani nemluv,stal se mi nedávno strašlivý trapas.
    Dům naproti nám si koupila romská rodina. Jsou v pohodě, pracovití slušní lidé, žádný problém. A mají psa. Obrovského černého. A jak jsme si hráli s Matýskem na nově vznikající dlážděné cestě, koukla jsem se k jejich domu a přímo nad hlavou, v nejmenším okénku jsem uviděla toho psa a strašně se lekla, jak tam vysoko stál a koukal mlčky na nás. A nenapadlo mě nic lepšího, než zavolat na Alex: \"Koukej na tu strašnou černou tlamu, jak na nás čumí z okna!\"
    Jenom jsem viděla, jak Alex ztuhly rysy a nelekla se vůbec toho psa, ale toho, co jsem v tom nejlepším úmyslu řekla.
    Naštěstí mě nikdo jiný neslyšel a ještě večer se mi smála, že jsem mohla už taky mít kudlu v zádech.
    Fotky budou večer, teď ještě musím jít poslat státu nějaké peníze.

    OdpovědětVymazat
  13. Naše děti už se vůbec nedaj fotit,kdykoliv vezmu do ruky foťák,minimálně jeden mě zmerčí, zorganizuje skupinku a všichni volají \"sýýýýýýýýýýr\", strašné:-))

    OdpovědětVymazat
  14. Koukám, že s mezinárodními svatbami se roztrhl pytel... proč ale chtěji všichni naše občanství?! :)

    OdpovědětVymazat
  15. Mít svatbu s cizím státním občanem snad neznamená mít i občanství, nebo?:-)

    OdpovědětVymazat
  16. Báro, já na ten den vzpomínám dodnes - s mrazením v zádech :-))

    OdpovědětVymazat
  17. Mod,včera byl Mates také na zabití, jak uviděl foťák, hned schoval hlavičku do dlaní a otočil se. To, co dělají tvé děti bude asi další level :-)))

    Kamio, nevím, na jakém občanství se domluvili, já jsem z té svatby měla docela radost. Bydleli spolu už velmi dlouho, biohodiny už řvaly silným hlasem, je třeba tu naši rodinu trochu namnožit :-))

    Mod, vůbec netuším, jak to je, Fin není ani Ukrajinec, ani Vietnamec, takže mě tahle otázka nenapadla ani ve snu. Nehledě na to, že o žije spíše u nás, ale do Finska jezdí a rozhodnutí, kde zůstanou žít se může změnit za dne na den.

    Sabe, teď nevím, kolik je v tom humoru ;-)

    OdpovědětVymazat
  18. Když jsem byla na poslední svatběcož už je asi 7 let, tak ti nejmenší tam vlastně udržovali zábavu. A i svatební noc byla jimi zpestřená. N+Ž spali společně se sestrou, tchýní dvěma neteřema, v jednom pokoji, a ta malá celou noc problinkala, poté co všechno spatlala dohromady.

    OdpovědětVymazat
  19. Hm,...svatba. Hodně dlouho jsem na žádné nebyl. A na těch,co jsem kdysi byl, jsou už dnes už všichni rozvedení.
    Do roka se asi vdá moje dcera. Po letech budu na svatbě.

    OdpovědětVymazat
  20. Báronedávno jsem se na to ptala páji-ostrovanky,narazily jsme na to vlastně kvůli volbám, že jsem se ptala, jako,že je v Česku,když mají volby:-)
    Říkala, že nemá Řecké občanství,protože ho nechce. Jinak myslím, že je o teď už tak, že může mít i čech dvojí občanství, nebo si může vybrat které chce.

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj Baro,Kamio ma pravdu! s mezinarodnima svatbama se roztrh pytel! pridavam Peru, Dansko a Nemecko! S cim teda ale nesouhlasim je, ze nekdo z tech devizovych cizozemcu touzi po nasem obcanstvi. To ty baby chteji pryc! a maji recht. s vyjimkou zeny peruance, of course;-) jak to tak v teto zemi vypada, kdo driv utece, ten vyhraje;-)

    OdpovědětVymazat
  22. ad 17 Báro, tož jak kdy - podle nálady. Každopádně den, na který se nezapomíná.. vidím, že i pro Tebe :-)

    OdpovědětVymazat
  23. porad lepsi pri svatbe rict dvakrat ano, nez jednou ne, jak se rika tady v recku:)

    OdpovědětVymazat
  24. Elizo,myslím, že institut \"svatební noci\" pro hodně párů skončil jako černá můra, ale dnes už je to všechno jinak a ta první noc je téměř vždy mnohem dřívějšího data, než svatba. Takže vlastně o nic nejde :)

    Chipmunku, to jsou zas ještě jiné pocity, až si \"svou malou holčičku\" povedeš k oltáři :-).
    Tak hlavně hodně šetři, budeš to potřebovat!!!

    Lexulko, já vím, že je kolem nás v naší malé české kotlině bordelu víc než dost, ale mám pocit, že všude je něco a ve většině světa je ještě mnohem hůř, přinejmenším materiálně. Já ti sem, čéče, ráda, ta, kde jsem :-)
    Na kamarádku s Peruáncem si pamatuji, jak jsi o ní psala, no vida, třeba se tam jednou přesunou a ty budeš moct jezdit do Peru na pařby za kámošema ;-)

    Sabe, na některé zážitky se nezapomíná!!!

    Mod, ptala jsem se dnes sestřenice, jak to udělali s občanstvími a ona říkala, že si každý nechal to své, případné dítě bude mít takové občanství, podle toho, kde se rozhodnou žít, což bude asi v Česku.

    Pájo, to by mě vyděsilo, kdyby mi ženich řekl NE :-))))))

    OdpovědětVymazat
  25. Ju, z celého širého Olomouce jsem se zrovna v Konviktu ládovala na rautu u příležitosti jedné celkem milé konference. Před dvěma měsíci. Je to tam fakt pěkný ;-)

    OdpovědětVymazat
  26. Magrátko,tam bych si raut dovedla dobře představit, oni tm umí z obyčejného jídla udělat zážitek!

    OdpovědětVymazat