Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

středa 19. srpna 2009

Bagrujeme ve dne, v noci

...

Kdybych byla matka prolhaná, otevřela bych dnes ráno okno, zavolala Destruktorka a řekla: "Podívej, zlatíčko, co ti maminka zařídila."
A pak bych se kochala bezbřehým nadšením našeho malého bagristy, kterému rachotil jeho nejmilejší stroj přímo pod oknem ložnice.
To je totiž tak, sklápěcí tatra, bagr a (nyní již trochu v pozadí) vláček jsou jednoznačnými favority na Destruktorově žebříčku oblíbenců.
S Alex jsem musela přesně vědět, že nejlepší Ken je "ten s vlasama" a teď zase abych byla profesor na mechanizaci při zemních pracích, však zkuste si sami pro sebe odpovědět, jaký je třeba rozdíl nezi bagrem a buldozerem :-).

Naše rána mají pravidelnou podobu.
Vstaneme, dáme něco hygieny, postavím si na kafe, to už má Matýsek své ranní mlíčko v sobě a pustíme počítač. Než se kolem děťátko pomotá, já proletím maily a pak nastane s železnou pravidelností tento obrázek:
Mrňousek se na mě vyšplhá, zavelí "jů tů bagr" a já se zeptám který a on mi řekne, který z jeho čtyřech oblíbených to bude dnes jako první.
Absolutní favorit je tenhle.

Pak následuje třídění zeminy a já nemohu jinak, než se slzami vděčnosti v očích, poděkovat firmě Bagry Hůla a jejím senzačním chlapům, kteří neváhali a naskládali na YouTube záběry ze svého nikdy nekončícího přemisťování zeminy odněkud někam.

Až se takto zblbneme bargy na netu, končíváme na písečku se svou vlastní kavalérií bagrů, sklápeček a traktorů, chybí nám jen míchačka. Zatím.

A teď se stane ten zázrak a najednou je OPRAVDICKÝ bagr přímo pod oknem, odlupuje vrstvu dlažebních kostek jako malinu, nabírá hlínu, kterou odváží OPRAVDICKÁ Tatra, aby posléze dovezla hromadu drobných kamínků a vysypala je pod dozorem fascinovaného Destruktora do té veliké díry po odvezené hlíně.
Odejít z domu a přijít pak zpět je v tyto dny více než náročné, malý se nechce hnout od domu ani na krok, stojí u branky, v ručkách svůj bagr, připraven okamžitě se zúčastnit všech prací a já nemám dost odhodlání, abych ho od té podívané odtrhovala násilím a proto jsou mé časy odchodů a příchodů prodlouženy někdy i o 30 minut, přece mu nepokazím takovou mimořádnou chvíli.

$$OBR415672$$ 
 

52 komentářů:

  1. No prostě jsi matka dokonalá:-))

    OdpovědětVymazat
  2. Mod,byla to fuška, prosadit na obci předláždění naší ulice, aby si malý užil bagru :-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Tyjo, linky poslu kamosce se stejnym malym nadsencem! Ona uz mu umi ty bagry i pekne malovat na trika, tim ho taky dost potesi:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Báro, jsem si říkala, jaký bude první příspěvek po dovolené - a on hned takový pracovní :-)))
    Super malý bagrista!

    OdpovědětVymazat
  5. Bosorko,stačí hodit do vyhledávání na YT \"bagr\" nebo \"bagry\" (to vyjedou zase jiné) a má zábavu na hodně dlouho. Je tam nesčetně funkčních modelů, to je zábavička i pro mě, jak jim pěkně vrní maličké motorečky :-)

    Ahoj Nomi, copak psaní po dovolené, ale to čtení, já mám zavalenou čtečku, že to asi všechno nedám.
    A další bude zase pracovní, kreslíme to \"nekrmící\" tričko!

    OdpovědětVymazat
  6. btw:a je vubec rozdil mezi bagrem a buldozerem?

    OdpovědětVymazat
  7. Ta fotka mladýho zezadu se lžící je supr! Vzpomínám si, že syn říkal: bager s velkou lelžící ...

    OdpovědětVymazat
  8. Co se to děje? Rozhodla se snad všechna města dláždit ulice? :-) Pod mými okny jsem se kochal těmito zvuky do alelujá (a kdyby ve středověkých mučírnách měli novodobé \"pípání zpátečky\", mohly by s klidem prodat všechny botky a skřipce do muzeí) bezmála tři měsíce. Ano, přiznám barvu dobrovolně, chtěl jsem být i bagristou, to je jasné (hned po popeláři), ale po týdnu pozorování z okna mě to prostě přestalo bavit (už jsem měl otlačené lokte). Touto dobou je vše hotovo a od té doby si stále zvykám na nový hukot přibližujících se vozidel (na kamenné dlažbě bych dělal retardéry snad po dvaceti metrech), který se dá hravě srovnávat se zážitky ze stanování za ruzyňským letištěm. Nicméně pod tíhou výše jmenovaných, čerstvě nabytých zkušeností, vám mohu říct, že \"nejlepší\" fáze nastává ve chvíli, kdy pod okna nastoupí tak deset dlaždičů a každý má své kladívko.

    OdpovědětVymazat
  9. Taky jsem nakukovala pro první podovolenkový příspěvek:) A s těmi bagry...ty zajímají spíš mě, zatím. Zrovna minulý týden jsem to kamarádce vyprávěla, jak obdivuji ty různé větší či menší pomocníky lidí. Co všechno člověk vymyslí, aby si mohl usnadnit práci...

    OdpovědětVymazat
  10. Bosorko,no schválně, co bys řekla? A né, že si to vygůglíš :-)))

    Zuzi, já tak postupně objevuju ten klučičí svět, jistě to znáš, vždyť jsi to také jistě zažila, nejprve holčičika, to je v pohodě a pak kluk a to je něco ;-)

    Jirko*, tady pracují už asi 3 týdny, teď došli k našemu domu a zrovna včera v poledne jsem tak seděla a poslouchala to rytmické uklidňující klepání kladívek... :-)

    Abu, tak to si s tebou malý užije, je skvělé mít takovou maminku!

    OdpovědětVymazat
  11. Já chcu ty dlažební kostky k sobě na dvůr!!!! Odvážejí je kdo ví kam, nahradí je nechutnou infantilní dlažbou a přitom já po nich tak toužím:-)))

    P.S. Heč, naše dítě si do bagru i sedlo a mohlo si zvednout lžíci:-)

    OdpovědětVymazat
  12. No, bude to rozdil asi v pásu, si matne vzpominam, ten ma buldozer? Nejak tak mi to manzel vysvetloval, kdyz se mala ptala, ale uz si nepamatuju, od te doby se ptala na dalsich tisic veci a manzel taky hodne veci rikal..:-)

    OdpovědětVymazat
  13. Nojo, rozdíl mezi bagrem a buldozérem jsem zvládla, ale pomotala jsem rozdíl přívěs/návěs. To bylo výčitek, že je náš dokonalý synáček mezi klukama za blbce :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Elo,radeji to tu vysvetli, urcite vsichni tenhle rozdil nezvladame;.-)

    OdpovědětVymazat
  15. ted jsem Berušce pustila tyhle bagroviny a hned zkraje rekla: to ne!:-) Proste jiny prográmek:-)

    OdpovědětVymazat
  16. Tu fotku bych nazval Splněný sen, je to z ní přímo cítit. :) Jsi dokonalá máma, zařídit takovéhle skvělé ráno pro své mládě. :)

    OdpovědětVymazat
  17. Jéj, ako ja ho chápem! Žeriav, báger, buldozér a neskôr ešte skrejper, grejder, finišér. To bolo žúžo! (smajlík so svietiacimi očkami)

    OdpovědětVymazat
  18. krasny bagr :o) skutecny. moje deti to taky milovaly. a pak bagrovaly s mojimi koncetinami (hlavne ten nejstarsi)

    OdpovědětVymazat
  19. V roudnici už dva měsíce předělávají celé bnáměstí, celé najednou, takže není kam zaparkovat,atd. Bývaly tam takové kočičí hlavy, na kterých si člověk zvrtne nohu 10x během sto metrů. Všechno to vybagrovali. Včera jsem přecházela náměstí, už přes jeho opravenou část, ty hlavy jsou tam zpátky a během 100 metrů jsem si 10x zvrtla nohu.

    OdpovědětVymazat
  20. Báro, u nás by Destruktortaky nepřišel zkrátka. Opravujou už od začátku léta, a pořád se toho ti dělníci ne a ne nabažit. ;o)
    http://picasaweb.google.co.uk...482

    OdpovědětVymazat
  21. 11- Bosorko,to je celá věda, ale pochopila jsem to tak, že buldozer má vepředu tu radlici a obvykle má pásy, ale může mít i kola a bagr má tu lžíci a může být i na pásech a to nemluvím o dalších variantách, jak správně praví Lojzo!

    Sejra, tady se ty kostky vyberou, očistí a zase znovu seskládají. Něco musela obec dokoupit, ale moc to nebylo, ono se to dost těžko shání, protože s tím překupníci kšeftují.
    To by bylo docela na dlouhé povídání.

    Elo, taky dobrý, musela jsem se zhluboka zamyslet, jak to je :-)

    Bosorko, trochu bych se lekla, kdyby to Berušku zaujalo :-D.

    Bohdane, ještě mám jednu fotku Splněný sen. Pošlu :-).

    Lojzo, prosím, co je finišér?

    ratko, se mnou zatím nikdo nebagruje, momentálně sloužím jako \"lezecká stěna\".

    Mod, tady to bude stejné. Ale rozesmála jsi mě :-)))))

    Oby, skvělé! Jak se mrňous probudí, hned mu to ukážu, díky.

    OdpovědětVymazat
  22. Krásná přehlídka strojů:http://www.youtube.com...b7mbH_uGp0
    Finišér bude asi to zelené.

    OdpovědětVymazat
  23. Báro: Finišér je to čo leje a urovnáva vrstvy asfaltu na ceste.

    OdpovědětVymazat
  24. O tom, jak těžko se shánějí kostky, by mohli vyprávět v Olomouci, když se marně sháněli po těch kostkách, co jim ukradli z náměstí. A že to bylo tun... :)

    OdpovědětVymazat
  25. A ve firmě Bagry Hůla nevěří vlastním očím, co mají za návštěvnost :)

    OdpovědětVymazat
  26. Bagrbylo myslím první slovo, které uměla moje dceruška. Asi třetí bylo jejáb:) Těžká mechanizace, to je její. U nás bylo taky spousta radosti, když začali bourat dům naproti:)

    OdpovědětVymazat
  27. rozdílmezi bagrem a buldozerem?

    ... pche ...

    rozdíl je to velkej ,-)))

    OdpovědětVymazat
  28. lojzo,tak díky, tohle mašinka mi v databázi strojů chyběla.

    Bohdane, prý se to dělo i v Brně. Troufám si ale odhadnout, že Sejra to nebyl, ten to má daleko :-)

    Lauro, to jsi odhadla naprosto přesně!

    Chris, píšu si to: \"Christabelina dceruška, vhodná kamarádka.\"
    :-))

    Gombo, v tomhle oboru je veliké úplně všechno!

    OdpovědětVymazat
  29. Báro, ad ty kostkyVím, jak to je - v Plzni předělávají bývalý kasárna na SLovanech na nejspíš nějakou skvělou obchodní zónu, známý tam jezdí s bagrem a jen tak se zmínil, že budou bagrovat dlažební kostky, kterých je tam milión, tak sem se ptal, zda by nebylo možno koupit. Oficiálně ne, páč všechny jsou města, ale údajně se jich půlka stratí a druhá půlka se naoko uskladní na mezideponii, jako že se použijí jinde a pak se ta mezideponie postupně vytratí, a myslím, že všichni tuší kam.
    Jen já si je poctivě koupím v kamenolomu:-)))

    OdpovědětVymazat
  30. Kostky a dláždění: Grano nebo Granita Skuteč

    OdpovědětVymazat
  31. Bagr hloubí a buldozér hrne, jeříb zvedá že je to takhle Gombo?:-)

    OdpovědětVymazat
  32. Modted uz mas s Destruktorem v tomto oboru zhruba stejne znalosti:-)

    OdpovědětVymazat
  33. Sejra,tady vedle v dědině se stala též kuriózní situace:
    Likviduje se několik kilometrů silnice z kostek a nahrazuje se asfaltem. No a protože jedna kostka stojí 1 euro, strhla se bitka o to, čí ty kostky jsou, zda kraje nebo obce. Jedná se o pěkný balík, tak jsem velmi zvědavá, kdo to vyhraje, zatím jsou argumenty obou stran asi tak na stejné úrovni.

    Zuzi, mrknu tam.

    Mod, já se tu trápím s definicemi a tys to shrnula naprosto krátce a jasně.
    Dík :-)

    OdpovědětVymazat
  34. 1 kostka jedno euro? tak u výrobce, třeba tady od nás je to lom slatina, kousek od blatné, a tuna kostek stojí cca 2800,- z čehož se (při formátu 10x10x10 cm) vydláždí asi 5-6 m čtverečních. Je to vlastně cca 300 kostek, jestli dobře počítám, takže 1 euro je fakt hustá cena:-)

    OdpovědětVymazat
  35. Sejro,myslim, ze v cene je i ta horní ošlapanost a patina, nové historickym místům tolik nesluší

    OdpovědětVymazat
  36. Je to tak, jak říká Bosorka. Jsou to ty veliké kostky. A patrně budou mít i nějakou patinu :-)

    OdpovědětVymazat
  37. báro, zrovna před týdnem dostal Filípek sadu bagrů (já bych teda radši toho Kena, no ale to je jiné téma)... ten výhled by Destruktorkovi fakt záviděl. Ten je luxusní.

    OdpovědětVymazat
  38. Sejra12/ Jo tak kostek se ti zachtělo? Těch nikdy není dost ...:o))
    http://zastavenismartou.blog.cz...i

    OdpovědětVymazat
  39. Jo, na patinu jsem zapomněl, staré kostky mají obroušené hrany a je to něco jinačího než fungl nové. Ale 1 euro bych za jednu stejně nedal, patina nepatina:-)))

    OdpovědětVymazat
  40. Tak to si je budes muset ochodit sám:-)

    OdpovědětVymazat
  41. ad ošupané kostkyMěl jsem vydlážděnej chlív tvz. kočičíma hlavama a byly taky obroušený. Pídil jsem se po tom, jak se to mohlo stát, protože přeci jenom ve chlívě se tolik nechodí, aby se mohly tak intenzivně ošoupat a zjistil jsem, že kočičí hlavy se vyskládaly na dvoře a jezdilo se po nich kočárem s kovovýma obručema, přisypával se prý písek a dělalo se to tak dlouho, dokud nebylo obroušeno. Pak se přendaly do chlíva. Jestli je to pravda, pak smekám!!!

    OdpovědětVymazat
  42. Sejrajá bych raději dláždila starýma pálenýma cihlama, vypadá to krásně a onehda sem viděla inzerát, za 1 KORUNU kus:-)

    OdpovědětVymazat
  43. Ty kostky jsou z různýchdruhů přírodního kamene, proto ta různá ošoupanost!
    Pamatuji loni jsme byli v Českém Krumlově, a taky bagrovali a jinak skrejpovali a pracovali. Co si pamatují naši kluci z tak krásného města. Právě ty bagry!!

    OdpovědětVymazat
  44. Pokrok dorazil do nestřediskovéa tak nám tři měsíce na jaře zakopávali silný 3 fázový. Vše zvládli dva pánové. Jeden obsluhoval podobnou mašinku /na Tvém obrázku vidím jenom lžíci bagru/, ale na druhé straně to mělo radlici nakladače a byl to Katerpilar .
    Vybagroval 1 m hlubokou rýhu, radlicí navozil a nasypal písek, přivezl kabel, druhý pan zasvorkoval a mašinka to pak zahrnula.
    Skvělá kombinace a stejně, když se řekne buldozér, tak nejdřív si představím Paroubka a pak toho rachotícího a smrdícího ruského stalince na pásech a s tou radlicí. Každou volnou chvíli jsem po celé nestřediskové chodil za nimi a obdivoval. Je to pravda, že v něčem zůstáváme kluky až do smrti. Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  45. fakt je to zulova dlazba? mne to prijde jako betonovy prefab sablony (ale to asi tezko ze?) a procze se to predelava? Sorry uniklo mi to.
    Jinak supr fotka - kompozice, svetlo a vyhled!
    Nam taky pod okny probiha momentalne divadlo, predelavaji se viktorianske vodovodni trubky. Junior je radosti bez sebe. Skoda ze postupujou tak rychle :))

    OdpovědětVymazat
  46. Báro, dnes jsem si na vás vzpomněla - v obchodě s knihami chytlo Mrně tu druhou nejzajímavější - O bagřících :-) no ale po chvíli váhání jsme odnesli tu nej..

    OdpovědětVymazat
  47. Spoon: \"a procze se to predelava?\" No predsa aby sa Matýsek mohol pozerať na báger v akcii! To ti nepripadá ako dosť dobrý dôvod? ;-)

    OdpovědětVymazat
  48. 38 Tino,ten odkaz mi říká, že stránka nenalezena, dělám něco špatně?

    Sejra, za patinou se skrývá vždy mnoho let nebo děsná dřina :-)

    Mod, pálené cihly vypadají moc hezky, ale třeba sem k nám by se vůbec nehodily. Tady je to vše hranaté do žulova.

    Elizo, malý v noci za spaní žvatlá o bargech a o kamínkách, on je z toho úplně hotový :-D.

    OdpovědětVymazat
  49. Buteo,to musela být krásná podívaná! To bychom si ali říct i na YouTube :-)

    Spoon, tady se naštěstí nepřetrhnou, takže máme ještě měsíc o divadlo postaráno. Je to opravdu stará žulová dlažba a co tady bydlím, předělává se to už podruhé. Poprvé to bylo po plynu, ale oni to tehdy odflákli, tak se to začalo různě propadat a teď, na druhý pokus, se to dělá opravdu pořádně, tak jak to má být.

    Sabe, knížku o bagrech jsme také jednu koupili a je bezva, je tam i míchačka a různé traktory! Ach!

    Lojzo, jasně! Důvod jako hrom. ;-)

    OdpovědětVymazat
  50. Báro, a hraje? Paní prodavačka si myslela, že to bude třešínka na dortu, když lákavým hláskem pravila: \"A podívej na tohle.. tos ještě neviděla..\" A Mrně se podívalo na ty šílené blikající světýlka neskutečně hrčící.. a vybralo si knížku o princeznách :-)

    OdpovědětVymazat
  51. Nééé,nám to teda nehraje... to se mi ulevilo, že ji nemáme, ale máme nehrací, jen na konci je bludiště, kdy se musí správný řidič dostat ke svému autu.
    K těm knížkám, já už o tom psala, některé jsou fakt zoufalé, máme jednu, u které jsem nevěděla, zda patří do prádelníku nebo do knihovny, má na sobě polštářek a kapsičky a v nich medvídky... A jedna nám opravdu štěká a mňouká a vevnitř si můžeš pohladit kočičí srst :-DDD

    OdpovědětVymazat
  52. Ahoj Báro, v Praze jsme narazili na hřiště, kde jsem docela usilovně na Matýska vzpomínala. Za pár let by mu to tam sedlo. Měli tam pro děti rameno bagru s drapákem. Ale makačka to ovládat. Lucinka s tím nehnula... Viděla bych to tak od pěti let
    http://nominek.bloguje.cz...ive.php

    OdpovědětVymazat