Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

pátek 15. května 2009

O úchylkách

a jiných neškodnostech

K tomhle mě přivedl článek u spoon, která tam na sebe práskla neškodnou úchylku. Na kolika takových blbostech člověk ujíždí, aby se mu žilo lépe, aby ho vnitřně nerozčilovalo něco, co je jinému úplně jedno?
Asi má každý svoje. Nebudu tady rozebírat, jak dokáže taková malá úchylčička iritovat partnera, když je to zrovna něco, co se tomu druhému ekluje. To se mi nechce řešit, ale probrala jsem v duchu svoje úchylky a  jedna je opravdu dominantní, z  toho neslevím. 
Přiznávám, že nejsem žádná bobina domácí, která by trávila své dny leštěním neviditelných šmouh na zářivě umytých oknech, tak jak to třeba dělají obě mé sousedky.
Čas strávený uklízením považuji za stejně pitomý jako čas věnovaný na hovor s debilem.
Bohužel, zbytečným hovorům se dá, při troše snahy, vyhnout, úklidu nikoliv.
Aby mě to trochu těšilo, musím mít na pomoc hezké hadříčky, nová košťátka, nablýskaný kyblík s voňavou pěnou.
Moje likvidace starého oblečení spočívá v tom, že něco vyhážu bez dalšího využití, ale jak je tričko z dobrého savého materiálu, vystřihuji ze zad ještě hadřík na prachovku a teď, kdo chce, může omdlít, takový hadřík jsem v minulosti ještě pěkně obroubila barevným obnitkováním. Alex potvrdí :-)
Jak jsem si medila, když mi v jednom obchodě přišla pod ruku krásná souprava smetáčku a lopatky, kde lopatka je z nerezu. Áach!
Kbelík (tmavě modrá metalýza) si po úklidu umeju, nechápu, jak může mít někdo zvenku černou špínou zapráskaný škopek od Primalexu, jak jsem to viděla v jednom obchodě. Hadry z obzvláště dobrého materiálu (ty, které mám ráda) peru v pračce, aby byly nachystané v košíku na další použití.
Nemám doma extrovní pořádek, spíše takový běžný provozní chaos, ale bere mi dech, když někde vidím zaprášený vysavač!!! To bych tomu svému přece nemohla udělat!
Ráda zkouším novinky, radost mi udělal obdélníkový mop od Viledy, s ním je práce hotová za zlomek času a o to jde především. Nebo Pronto ve spreji. Dokonce se mi stalo, když jsem jednou narazila na super prachovku, která nenechává ani nanozrnko prachu na elektronice, neváhala jsem ji koupit i někomu dalšímu, jako drobnůstku pro potěšení z úklidu, který pak musí bavit.
Samostanou kapitolou je úklid na baru, tak se to musí hrnout opravdu hrubou silou, tam  nějaké pitomosti, jako praní hadrů vůbec nepřipadají v úvahu, tam je to husté.
Takže mopy jenom letí a k tomu kyblík s elektrickou ždímačkou, smeták o šířce jednho metru na ty kilometry velkého sálu a teď ještě chodím a vyhlížím nějaký hezký průmyslový vysavač, to by pomohlo moc.
Žehlení? Nemusím. Alex moje milá, by o tom mohla povídat. Ale i na to se mi občas podaří vyzrát, když si pověsím prádlo ven na sušák a jak je těsně před úplným usušením, vezmu si prkno ven, na dvůr a pak jen sundávám ze šňůry jeden voňavý kousek za druhým, přeblafnu horkou žehličkou a za pár minut je hotovo. Ale na to musí být prima počasí, takže je to je spíše takový malý svátek, když se to povede.
Když už jsem zabrousila k praní, vžycky mi vyskočí nesmrtelná věta naší bohémské maminky:"Taťko, je jaro, měli bysme vyprat, jak začne být hezky, nebude na to čas..."

Takže já jdu teď vysmejčit koupelnu, jak bude hezky, nebude na to čas.
(Co to melu, chtěla jsem říct CHUŤ)
 


 

46 komentářů:

  1. Hmmmné já jsem měla v poslední době bohužel tolik volných Vltavských čtvrtků, že jsem z toho všeho umyla všechna okna, s výjimkou jednoho. No a teď jsem si uvědomila, že mám zaprášený vysavač:))

    OdpovědětVymazat
  2. Kdybyse Ti to hodilo, přijď k nám umýt vysavač a kyblík:o)). Naštěstí na tohle já úchylná nejsem, to už bych se při tom uklízení zbláznila...

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, tebe bych chtěl občas doma. Tak jednou týdně, pro začátek. :)))

    OdpovědětVymazat
  4. V podstate jde u tebe o velmi \"veřejně\" prospesne uchylky:-)Take nemam spinavy vysavac ci kybl a mam novy pekny smetak, ale ke kyblu z metalyzy jsem se jeste nedopracovala asi nedopracuju. Okna jsem nejakou dobu nemyla, protoze se \"stejne budou menit\", ted je myje zlatíčko manžel.

    OdpovědětVymazat
  5. No nazdar, to abys dala vědět měsíc dopředu, než k nám pojedeš :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Mod,já když mám nečekané volno, tak okamžitě sáhnu po knížce nebo někomu volám na kafe. Ale mýt okna...no, to už bych musela být hodně zoufalá nebo ta okna hodně špinavá :-)

    Tazinko, o tom to právě je. Já klidně umyju o jednu podlahu méně, ale hlavně, když mám čistý kyblíček :-D.
    To, co ty jsem si zažila podobně. Z 1+1 do baráku, kde je 13 oken...ufff.

    Pročpak, Bohdane? Potřebuješ vyjíst ledničku nebo nebo si zahrát piškvorky? ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Bosorko,když si člověk na něco potrpí, tak není odvolání. Uvažovala jsem i o svých zlozvycích, ale to je samostané téma, to až zase někdy. Naše okna myja Alex, koupila jsem jí na to kdysi parní čistič :-)

    Sabe, to je omyl! jinak jsem úplně v pohodě a neškodná, neboooj! :-D

    OdpovědětVymazat
  8. jeee to je hezky. Ja mam taky rada uklizeci prostredky hezky uklizeny a hadriky a houbicky pokud mozno novy, cisty a kvalitni. Taky mam rada cisto a prazdno kolem drezu, a ne jak jsem videla u jinejch, mejt nadobi necim vlhkym, beztvarym, sedivym.
    Po prani nezehlim, to uz se nekde resilo, zalezi na tom jaky se daj otacky pri prani a jak se pradlo pred susenim protrepe a povesi.
    Jeste jsem chtela dodat ze na uklid jsem nebyla \'uchylna\' vzdycky, rozhodne to nemam zdedeny - s mamkou jsme se kdysi shodly na tom ze se na mne takhle \'podepsaly\' au-pairovsky leta v Anglii. :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Bározoufalá, tak to jsem byla tak před rokem, ale neumyla jem je:-), teď už byla fakt hodně špinavá.

    OdpovědětVymazat
  10. Nee, vyjíst ledničku zvládám sám, ale vyprat hadr na podlahu a umýt vysavač. :)

    OdpovědětVymazat
  11. nechceš mi uklidit na stole?...doprava zajištěna...

    OdpovědětVymazat
  12. Vždycky, když přijdu domů, je tam vzduch a vždycky je co dejchat. Nijak se nad tím nezamýšlím. Je to stejně přirozené, jako že je doma pořádek...

    OdpovědětVymazat
  13. Já jsem se dneska přemluvila probrat obrovskou hromadu dětských věcí a roztřídit je do kontejneru pod postel, který sem si za tím účelem pořídila.

    OdpovědětVymazat
  14. Máme na zápraží špinavý kbelíky na vytírání - jeden je od Primalexu a druhý od nějakého pracího prášku. Na tom se suší hadr na podlahu...
    Asi jsme ztracený, co?

    OdpovědětVymazat
  15. A já už týdenpremyslim,jestli si zalozit novy blog na uchylky :-)))

    OdpovědětVymazat
  16. ja ujizdim na cistem zachode :o))

    OdpovědětVymazat
  17. 16To musí být hrozné. Já tuhle ujel na čisté podlaze. A pěkně jsem si natloukl. :)

    OdpovědětVymazat
  18. Spoon,beztvaré vyšedlé hadříčky NEEEE!
    Já v tom našem rozlehlém domě spíše nezvládám rozházené krámy. Ničí mě takový ten \"optický\" úklid, kdy jen chodím a nosím věci, kam by měli patřit a nejsou tam, protože někomu odpadly od ruky úplně jinde. A všudepřítomné hromádky letáků mi vadí těžce. Já osobně je nosím ze schránky rovnou do krabice s papírem.

    Ahoj Haribo! Nejdřív bych musela uklidit na stole sobě, tam to moc neumím. Ale když archeologicky odkyji ty vrstvy papírů, co tam leží, objeví se hezké psací potřeby :-)

    Teo, to říkala moje babička, že ženská práce začne být vidět, až se přestane dělat. Jinými slovy, když uvidíš doma nepořádek, manželka je na dovolené :-)

    Sejra, absolutně ztracená bych byla já, kdybych ti měla přijít uklízet. :-)))

    Mod, jsi šikulka! U nás teď aktuálně řeším, kam dát Mrňousovo oblečení, nějak na něj nikde není místo...vždyť tady není místo ani na jeho pokojíček. Barák plný zbytečností!!!

    Cheo, myslím, že bys ten blog raz dva zaplnila a byl by i hodně čtený :-).

    Bohdane, dovezla bych ti třeba i hezké nové barevné houbičky ;-)

    ratko, to ocení nejen domácí, ale i návštěvy, skvělá úchylka, jen jestli na to máš hezký hadříček :-)))

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj Báro, úklid taky nemusím;-) ne, že bych teda neuklízela, ale asik něco jako ty;-) svádím to na datum svého narození, páč jsem se dočetla v horoskopech, že střelkyně mají vždycky doma \"tak nějak\" ulizeno (jen se nedívat a nesahat tam, kam není vidět;-) mimochodem, ty trika stříhám taky a jsou to nejlepší bavlněné hadérky! s tim leštim i nábytek:-)

    OdpovědětVymazat
  20. zavidim...opravdu a urpimne. me ten uklid nejak nejde. kdyz jsou okna spinava, ze pres ne neni videt, otevru je. nastesti je tady vetsinu roku dost teplo a kdyz je hnusne, nevadi spinava...

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj lexulko,tak se nám ta znamení zase objevují, že by přece na tom něco bylo? :-)))))

    Pájo, v pohodě, jsou i důležitější věci. Nikdy jsem nečetla, že by pak měl někdo na pomníku nápis: \"Vždycky měla krásně uklizeno.\"
    Ale třeba \"Spisovatelka\" tam bývá...takže jdeš na to dobře :-)))

    OdpovědětVymazat
  22. vidis, baro, to me nenapadlo. proc se vlastne nepise epitaf: nejlepsi hospodynka? nebo prave vzdycky mela krasne uklizeno? teda ne, ze by to cloveku pak stejne bylo moc platny:)

    OdpovědětVymazat
  23. Pájo,protože z dlouhodobého hlediska to asi nemá žádný význam pro lidstvo :).
    A vezmu-li to z jiné stránky, já tady kolem sebe na hanácké vesnici vidím, jak lidé zarputile lpí na svém směšném majetku a zapomínají žít, tak si vždy říkám, že jim to bude houby platné, být nejbohatějšími na hřbitově.

    OdpovědětVymazat
  24. Byt nejbohatsim na hrbitove je krasna myslenka :-)
    Jdu si neco koupit :-))))

    OdpovědětVymazat
  25. Bárojo,nejbohatší na hřbitově, to je pecka:-))), ale já myslím, že to není vo tom jenom:-) ,lidi si koupili před 20ti lety domek, teď ho třeba pořád patlaj a patlaj (jako my tady:-) ), ale k tomu domku mají 2-3 děti a rozděl mezi ně jeden barák, že jo, no a tak šetřej, myslím si, zas na to, aby mohli to, co za desetiletí našetřili, rozdělit spravedlivě mezi ty děti,
    a tak se jim pak stane, že kolikrát jim nezbyde ani na pohřeb.

    OdpovědětVymazat
  26. 25. kazde decko at si nahonobi svuj vlastni majetek. Jeste aby me ubily sekyrkou kdyz budu furt nazivu :o/

    OdpovědětVymazat
  27. máme hodně podobný přístup k úklidu :D až na to, že já nežehlím vůbec...

    OdpovědětVymazat
  28. Cheo,až nakoupíš, přijdi poreferovat :-))

    Mod, takhle je to v pohodě, ale kolem mě je spousta lidí, co se po večerech mazlí s vkladní knížkou a na dovolené v životě nebyli, protože \"se nenechají okrást nějakou předraženou cestovkou\".
    To je humus jenom takové žvásty poslouchat, nikdy nevím, co na to říct.

    ratko, sekyrkou ne, to by poznalo! Pak by nemusely dědit nic a co potom :-))

    sedmi, tohle se mi stále nedaří, vždcky se vyskytne kousek oděvu, který nelze nevyžehlit.

    OdpovědětVymazat
  29. Už sis udělala ten test Báro?:-)

    OdpovědětVymazat
  30. Nevím jestli je to vpohodě, říká se, že 1. generace majetky pořídí, 2. je udrží a ta 3. je rozhází, tak k čemu šetřit, když šetřením se nevytváří v potomstvu žádná motivace?

    OdpovědětVymazat
  31. Mod,smůla, pokud se týká majetku mých rodičů, jsem 2.generace :-)

    Test jsem si šla udělat až teď a mám 125. To bude tím, jak mám už tolik let kolem sebe jen mužský kolektiv :-). Lesba asi nebudu, to už by se projevilo.

    OdpovědětVymazat
  32. U nás to máme tak, že si stačíme vždycky všechno vydělat i motivačně rozházet v rámci 1. generace:-))
    125, sem tušila, že jsi ještě větší chlap než já:))

    OdpovědětVymazat
  33. 30,32 ja ta prvni :o) rodice nic nemaji :o))

    OdpovědětVymazat
  34. [21] Pavel Eisner má v \"Chrámu i tvrzi\" větu že \"takové buchty jako maminka už nám nikdy nikdo neupeče\" je daleko dojemnější než sebevypilovanější řeči.

    OdpovědětVymazat
  35. 27 ratko, bacha na tu sekyrku !!Nedávno, asi tak před 5ti lety někde na Moravě vnuk ubil babku sekyrkou pro 20korun a jednu tatranku... :-@ Tak raději snad nemít už ani ty vnoučata, čico?

    OdpovědětVymazat
  36. Henrymně už nikdy nikdo neupeče lepší buchty, než babička, která umřela,
    když mi bylo 12, to není moc dojemné, jen smutné.
    Ovšem chlapi, kteří si myslí, že nikdo neudělá nic líp než maminka,
    jsou pravý skvost do každé domácnosti!:-))

    OdpovědětVymazat
  37. 37 taktak. hruza. maminka dokaze klukum uplne vykousat mozek. snad nejsem takova kudlanka. v kazdem pripade svoje buchty obcas hezky zpotvorim :o))

    OdpovědětVymazat
  38. Přesně tak! Mít prach na vysavači je totiž principielně to stejné, jako mít rozmáznut výtrus zvenku na míse;-))))))

    OdpovědětVymazat
  39. Mod,[34] tušila, jo? No jestli se tak opravdu projevuji, tak to už mě nikdo chtít nebude ;-).

    Henry, tak to chudáci moje děti, protože TAKOVÉ buchty jim také žádná maminka neupeče. Onehdy mi buchty dvakrát překynuly, protože jsem na ně neměla čas a vzniklo z toho neuvěřitelně divné jídlo.

    ratko, já naštěstí té nebudu kudlanka, neboť já se toho nedožiju :-)

    Kamio, pravdu díš! Ale když už jsi vzpomněl tu mísu, tak některé místnůstky s mísou je opravdu radost navšívit a tam obvykle nastává minuta pravdy, jak to s tím úklidem kdo má
    :-)))

    OdpovědětVymazat
  40. V záchvatu uklízení jsem schopna celé odpoledne přerovnávat jednu poličku, ale už to bude pár let, co mě něco takového chytlo:)) Nejde mi tolik o čistotu, ale o to, aby to ladilo oku, nedávno jsem chtěla vyhodit takový drátkový strom s perličkami ve skleničce, ale prý to někdo dostal jako dárek, tak mi to bylo zakázáno:) Moje mamka byla vždycky šílený pedant na pořádek a když jsme si jako malé neuklidily hračky, byla schopná nám je VYHODIT DO PECA!!!Teď už si něco takového nemůže dovolit, třídíme odpad:)))

    OdpovědětVymazat
  41. čagi,kdyby přišla tvoje mamka k nám, asi by nás do pece hodila všechny i se všemi věcmi. A dobře by udělala! :-)))
    Pořádek musí bejt :-D

    OdpovědětVymazat
  42. No já už k sobě asi nikdy nikoho nepozvu!:-)))

    OdpovědětVymazat
  43. Mod,co to tu povídáš!!! U tebe bylo skvěle!!! Akorát ten vysavač ti otřu, kdyby na mě někde vystrkoval hubici :-))

    OdpovědětVymazat
  44. A ted jsem si vzpomnel ana svoji kamaradku,Reditelku Banky-jeji mala dcerk amusi mit kosticky a vubec hracky srovnane podle barev,velikosti a druhu..Ty joo,ja jsem asi strasny bordelar,knizky pravda davam do knihovny,na ty davame pozor,ale konik vedle panenky je mi šumák.Jdu se stydet :-))

    OdpovědětVymazat
  45. Cheo,ty máš fakt koníka vedle panenky?! No to je šílené, styď se! :-))))))

    OdpovědětVymazat