Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

úterý 26. května 2009

Čtyřlístky, kominík a třeba i novoroční růžovoučké prasátko.

...

Tohle všechno jsou atributy, které se obvykle kreslí na novoroční pohlednice a mají za úkol přinést štěstí adresátovi a všem dalším okolo něj, plošně a ve velké míře.
Určitě to musí nějak fungovat protože kdyby ne, jak by bylo možné, že se to drží už tolik desetiletí, neváhám říci i století (minimálně jedno a půl)!

Se čtřlístky jsem já jedna ruka. Začalo to už v první třídě, kdy jsme nastoupili školní docházku do úplně nové, čerstvě postavené školy a všechny trávníky kolem dokola byly osety jemnou travičkou s jetelíčkem. Půda byla nevyčerpaná, trávě i jetelu se dařilo a my holčičky, jdoucí ze školy jsme brzy objevily, že jsou to přímo čtyřlístkové plantáže. Pokud zrovna nepršelo, naše cesta domů vedla na tyhle veliké trávníky, tašky letěly na hromadu k nejbližšímu mladému stromku a začaly závody, kdo více a větší a kolikatilístek bude tím nejlepším denním úlovkem. Výjimkou nebyly ani sedmilístky. Po několika hodinách jsem dorazila domů s otepí čtyř a vícelístků, kdy se pak různě lisovaly v těžkých atlasech a encyklopediích, dávaly do váziček, kde vydržely  4-5 dnů, než zežloutly.
Kolik toho štěstí jsem tehdy domů asi nanosila?
Tahle čtyřlístková obsese mi zůstala dodnes. Jak chvíli stojím někde u trávníku, kde zahlédnu i jetelíček, už mám oči zabořené v porostu, na tváři mimoděk pátravý výraz a málokdy se stane, že neulovím.
Z procházek s Destruktorkem se opět vracívám s hrstí čtyřlístků a nahrazuji staré rozpadené výlisky novými kousky.

Ale jak je to s tím štěstím, to opravdu ani teď, po letech sbírání těch hříček přírody nemohu říci. Já jim věřím. Věřím na to, že štěstí přinášejí i když jsou to vlastně jen takoví náhodní mutanti.
Teď vás volám, moji milí čtyřlístkové, hodně vás potřebuji, tak se projevte v  množství, které jsem už za život našla a dělejte co umíte!

$$OBR405614$$ 
 

41 komentářů:

  1. taky mám takovou mánii :-) jakmile je někde víc trávy, okamžitě koukám po čtyřlístkách, na zahradě si jich menší plantážičku pěstujeme
    nejvíclístek kterej sem kdy našla byl sedmi

    OdpovědětVymazat
  2. Já věřím v Boží mlýny ... ať tak či tak ...

    OdpovědětVymazat
  3. Hm, tak to bych byla, milá Báro, pořádná smolařka, neb čtyřlístky jsem v životě usušila možná dva.. ale ty ostatní jsem nechala žít - to se taky počítá? Ad konec: tomu štěstí můžeš pomoci i jinak..

    OdpovědětVymazat
  4. ctyrlistky hledam rada a taky nachazim. ale u me je to radost z hledani. asi jsem byla kdysi sberacka. stejne rada treba hledam houby :o))

    OdpovědětVymazat
  5. Nikdy, ani jednou, jsem ještě nenašla čtyřlístek.

    OdpovědětVymazat
  6. Co dodat, na čtyřlístek nemám oko, ale jinak se na mne štěstí občas usměje. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Přítelkyně,a co štěstí? Já myslím, že dobrý, ne? :-)

    zuzi, tak v Boží mlýny já věřím hodně. Někdy je to ovšem jediné, v co se dá věřit, když vidíš nějakou oblodnou hajzlovinu, která je pozemsky nepostižitelná, viz třeba dnešní komentáře u Kamia.

    Sabe, samozřejmě, že to píšu ve velké nadsázce. Ani já nervu všechny čtyřlístky, které najdu, zrovna teď jich mám pár na dvoře u pískoviště, s nimiž se jen zdravím, když si tam hrajeme s mrňouskem.

    OdpovědětVymazat
  8. ratko,je to hodně o radosti z hledání. S houbami je to stejné. Akorát když je jich moc, kdo to má čistit a zpracovávat :-)))

    Mod, to se ani nedivím. Vždyť když jsem za tebou u Vltay šla, tak za půlhodiny chůze jsem nepotkala ani trávník :-). Ale vážně...to musíme napravit a v létě u Labe uspořádáme výpravu za čtyřlístky :-))

    Mikine, při čtení tvého komentáře mě napadlo, že si to štěstí kolikrát spíš ani neuvědomíme a ono JE!

    OdpovědětVymazat
  9. Báro, u nás sa tých štvorlístkov tiež zopár nájde, tak im poviem, nech sa pridajú k tým tvojim, ja ich úsilie teraz až tak nepotrebujem.

    OdpovědětVymazat
  10. Ale kdybych teda nějaký našla, ráda Ti ho dám:-)

    OdpovědětVymazat
  11. Bároco poudáš?:-) dyť u Vltavy je od baráku, co by kamenem dohodil, pak \"přes\" 3 městské části, no a tady u Labe je jetele, i tele, akromtoho do 30ti sem žila prakticky na venkově a taky NIC:-)

    OdpovědětVymazat
  12. Čtyřlístek jsem v životě nenašel ani jeden. Přesto se mám docela fajn a štěstí mám hromady! Leda tak Čtyřlístek z Třeskoprsk, to jo! :) Tak ať ti to vrátí, ty 4lístky.

    OdpovědětVymazat
  13. Určitě to platí.Jinak by ses v tak dobré společnosti, jako je ta naše blogovací ,-) jistě nacházet nemohla :)))

    OdpovědětVymazat
  14. Lojzo,děkuji za nabídku, oplatím, až bude potřeba!!!

    Mod, uvědomila jsem si, že jsou i trávníky, kde čtyřlístky vůbec nejhledám a raději rychle prchám. V Praze zejména :-)
    Ale u Labe, to je jiná, tam je krásně.

    No jo, jsou i tací, kteří to mají zmáknuté bez čtyřlístků, to máš Kamio, prima! Ale trávníky by na to u vás byly, kdybys někdy přece jen potřeboval ;-)

    Gombo, to je fakt! Možná si ještě se svým, životem získaným, titulům přidám \"kamarádka Gomby\". Můžu?

    OdpovědětVymazat
  15. Nejsi ty šplhoun Pelnát? Nasbírat nůši čtyřlístků by ti evidentně šlo,srovnat bobky na hnoji podle velikosti bys asi taky zvládla:-))
    P.S. Jinak sem spíš na ty boží mlýny a strážný anděly.

    OdpovědětVymazat
  16. Taky mám jednu kamarádku \"štístko\", takže jsem závody, kdo víc těch mutací najde, vždycky vzdala. Ona je i velmi dobrá houbařka, sbírá hřiby i se hřbetu koně. Pro mě je to trifolium, tedy lístky tři a ten lístek navíc, to je bonus, který ti doufám přinese tolik štěstí, kolik Báro potřebuješ;)

    OdpovědětVymazat
  17. Není to dlouho, co jsem na zahradě jeden čtyřlístek našel, ale jak jsem jej vyjmul z trávy, jeden lístek upadnul.....

    OdpovědětVymazat
  18. tak ať se čtyřlístkům povede co se má povést :)

    OdpovědětVymazat
  19. Sejra,o bobkách podle velikosti mi ani nemluv! Krásná vyhlášená obora v Hukvaldech a loňský výlet s Destruktorem musel nutně skončit takovou a podobnou zábavou, neb v oboře žije opravdu veliké množství bobkoproduktivních obyvatel a Destruktor v té době ještě nechodil, ale pouze lezl. To bylo něco! Jak někdo řekne \"bobek\" hned vidím tu oboru :-)

    čagi, díky, nějaký ten čtyřlístek věnuji i tobě, abys zmákla všechny ty zkoušky.

    chipmunku, to je smutné... nebuď smutný, stačí, že jsem občas já...

    sedmi, díky, trochu jim k tomu pomohu a snad se zašmodrchané věci zase urovnají.

    OdpovědětVymazat
  20. Čtyřlístek sem nikdy nenasla.Ale z detsvi mam krasnou vzpomínku,jak sedím babičce na kline v kuchyni a ona mi u stolu cte.Vidi pred sebou ty krásné ruce a vuni kolinske 4711 si privolam kdykoliv.Jen je mi pak smutno...
    Skoda,ze nektere veci nemuze clovek prozit dvakrat,nebo kolikrat by si pral,presne TAK,jak se staly tenkrat.:-)

    OdpovědětVymazat
  21. Cheo,to by se asi ztratilo kouzlo vzpomínek, kdyby je šlo takto \"zhmotněně\" prožívat, kdykoliv by člověk chtěl. O to více si musíme užívat těch chvíl, které právě teď žijeme, co děláme, jak se chováme k lidem kolem sebe, k přátelům, dětem, protože v tu chvíli se vzpomínky \"vyrábějí\" ;)

    OdpovědětVymazat
  22. Otepi čtyřlístků? To by bylo, aby ti nepřišly na pomoc...
    Taky hledám (a nacházím) čtyřlístky... prý se ale mají dostat... tak si je s jednou kamarádkou navzájem dáváme...
    Jeden virtuální ti taky posílám... :D

    OdpovědětVymazat
  23. BáraJá jak slyším bobek, vzpomenu si na kamaráda, jehož \"lezole\" našlo a přineslo bobky od morčete a milý spolužák jí to zabavil (Liduško, takový bonbóny ještě nejsou pro tebe!) a s tím, že sou to docela dobrý bonbónky, několik jich snědl.
    Řvali jsme smíchy asi půl hodiny.

    OdpovědětVymazat
  24. Báro, tos mi připomněla, že u nás na zahradě byla taky taková čtyřlístková plantáž. Tehdy jsem jimi plýtvala, dávala do váziček a tak. Jestli tam byly vícelístky, to nevím, pěti- určitě, ale víc už si nevzpomínám. Musím se zase po nějakém vhodném čtyřlístkovém trávníku podívat:)

    Mě by zajímalo, čím to je, že je jich někdy na jednom místě tolik...?

    OdpovědětVymazat
  25. Christabel, to je tajomná mágia! Alebo genetika... ;-)

    OdpovědětVymazat
  26. V dětství jsem znal louku a na ní flek, kde těchhle bastardů rostly stovky. Asi nějaká geomagnetická anomálie v podloží, či co. Jenomže mně takový počet lístků vyloženě odpuzuje, tak jsem je okázale ignoroval. Se štěstím nesouvisej nijak. Páč štěstí je subjektivní pocit a v podstatě psychoanomálie.

    OdpovědětVymazat
  27. Teo: Na takej lúke je potom asi šťastie, keď človek nájde trojlístok!

    OdpovědětVymazat
  28. 23to si asi dlouho pamatoval:-))))) blééééé

    OdpovědětVymazat
  29. Lindt,tak vidíš, jak to je. Tady se zase říká, že darovaný být nemá, že se musí najít vlastnoručně, aby to fungovalo.
    Tedy, jako u každé správné pověry, je v oběhu více verzí :-)

    Sejra, no to je něco:-)))))))))))
    Pamatuji také, jak návštěva vyžrala kočce misku s jejími křupinkami, ale proti tobě ja to houby!!!

    Christabel, také si toho všímám. Někde je jich mraky a někde jsou oprvdu ojediněle. Mohlo by to být pro někoho dobré téma na bakalářskou práci :-)))

    OdpovědětVymazat
  30. Bosorko,někdy je lépe konce humorných příhod vůbec nedomýšlet!!!

    OdpovědětVymazat
  31. Lojzo, jedině genetika, magii bych do tak exaktních věcí, jako je výskyt štěstí v závislosti na dané lokalitě rozhodně nepletla ;-)

    Teo, a o tom celý tehnle článek je. Že potřebuji, aby mi pár zmutovaných bastardů přineslo na tyto nejbližší dny pocit psychické anomálie.

    Lojzo, při @Teově štěstí, kdyby utrhl 4lístek, jistě by mu někdo chtěl zadarmo koupit vanilkovou zmrzlinu :-)))

    OdpovědětVymazat
  32. vidis, ja nikdy zadnej nenasla.... mozna jen proto jim neverim :-)

    OdpovědětVymazat
  33. Blondýno,a jsi šťastná i bez nich. Že by to něco dokazovalo? ;-)

    OdpovědětVymazat
  34. Taky jsem hledačka...
    http://nominek.bloguje.cz...jde.php

    Báro, jak si tu tak u Tebe brouzdám, skoro si říkám, co na mě vybafne... Nedávno jsem u spišky přemýšlela o rohlících, buch, za dvacet minut jsi tu psala o rohlících... Mám rozepsaný textík o tom co nechápu (válku, koncentráky), dneska jsem to u Tebe taky četla. Předtím mě dost oslovil ten domov a ta porodnice...
    Skoro se bojím kliknout na další článek, ať nemám brouka v hlavě...
    (kecám, kliknu)

    OdpovědětVymazat
  35. Nomi,tohle se mi stává též, že na něco myslím a najdu to u někoho popsané a kolikrát ještě výstižněji. To jsou ty blogy :-)

    OdpovědětVymazat
  36. Baru, ale já to myslela v dobrém (aby nedošlo k mýlce), jakože jsem ráda, že narážím na lidi na podobné vlně...

    Třeba jsem nedávno chtěla psát o sportce a den nato jsem to viděla u kutila a pár dní později u Josephuse... :-)))

    A docela mě těší, jak každý dokáže to jedno tématko, krásně jinak zpracovat :-)

    PS: a doufám, že už jsi nějaký letos našla!!!

    OdpovědětVymazat
  37. Nomi,i já to beru v dobrém, to se ani jinak pochopit nedalo. Kdybys viděla kolikrát těch výkřiků nadšení, že jsme s někým nahodili stejné téma a úplně jinak topojali, abychom na finále došli k témuž...ale to sebrala voda se starým blogem.

    Se čtyřlístky to letos dělám jako opravdový labužník. Najdu, neutrhnu a chodím občas za ním na návštěvu :-)

    OdpovědětVymazat
  38. A ten starý blog máš Baru už nějak úplně zrušený? Nebo někde je pod jiným jménem?
    Já jsem tu fakt chvilku a zatím si to tu užívám :-)

    OdpovědětVymazat
  39. Starý blog jsem smázla (skoro 3 roky psaní), byl moc intimní.

    OdpovědětVymazat
  40. Hm, to je přesně to, co si v sobě řeším od založení blogu - kam až jít... Zatím si nechávám docela slupku a uvidím... I když asi nakonec si ty intimnosti občas písnu jen pro sebe...
    Ale představ si, dneska jsem našla 10 čtyřlístků :-)

    OdpovědětVymazat
  41. Nomi,každý má tu hranici jinde, uvidíš sama, co ti bude vyhovovat.
    10 čtyřlístků...to máš štěstí na další pětiletku :-))

    OdpovědětVymazat