Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

pondělí 10. listopadu 2008

Obětinky do tanečních

Instruktážní rychlovka

Zcela mimo plán píšu tyto řádky, neboť včerejších 30 přístupů z vyhledávačů, při zadání klíčového slova "obětinka do tanečních" mě jasně upozornilo, že zde máme druhé prodloužené a tudíž i "obětinkové volby", kdy po tanci, předají si pánové a dámy tuto maličkou drobnost na památku, že spolu strávili pár chvil v rytmu tance.
Obětinka je velikosti vizitky, bývá obvykle přeložená, aby byla "otvírací", na vrchní straně je nějaký obrázek a vevnitř nějaký duchaplný textík.
Třeba: V upomínku na 2.prodlouženou věnuje Eustach Semotám.
Ovšem tak to píšou jen ti, co je nic jiného nenapadne, neb v těchto případech se kreaivitě meze nekladou, největší úspěch mají ti, co umějí i vtipně zarýmovat.
Stačí přidat i hezké:"Děkuji za tanec" a hned je malý prostor obětinky zaplněn :-).
Dívky to mají o něco jednodušší, přece jen je jim trochu více dáno kreslení a hlavně chuť si pohrát s kartičkou pro toho "svého" tanečníka.
Už pár let se nám do tradice motá technika a tak komu opravdu není shůry dáno, může stvořit své dílo s významnou pomocí počítače, galerií obrázků a různých animací je tolik, že si nebude moci ani vybrat.
Původně jsem tady chtěla dát pár odkazů na takové líhně všelijakých postaviček a blbinek, ale jen si pěkně hledejte sami, ať na tom máte trochu více zásluh, když už nebudete muset kreslit.
Objevují se i obtisky z papírnictví, ale to je už, pánové, opravdový úpadek zoufalce, to je snad lepší dát spolužačce čokoládu a ona tam nějakou tu kytičku nebo kudrlinku prskne za vás. Pak už stačí jen podepsat.
Z vlastní zkušenosti doporučuji podpis celým jménem, kdo si má za dvacet let pamatovat, jestli tohle bylo od Petra A. nebo B. nebo C.
A také na datum nezapomínejte, má o svůj smysl. Až se tou hromádkou s obětinkami budou jednou prohrabávat vaše děti, bude to pro ně datum jako z jiného světa.
Nakonec se to malé dílko šoupne do obálčičky, které je k dostání v papírnictví a můžete směle vyrazit na parket.
Smím prosit...


 
 
 

23 komentářů:

  1. Já do tanečních nechodila, takže takové relikvie mi schází:-/

    OdpovědětVymazat
  2. Mod,já toho měla doma hodně slušnou hromádku, ale vždycky si to chtěl někdo prohlédnout a inspirovat se, takže když jsem dnes chtěla něco nafotit, nebylo už co.

    OdpovědětVymazat
  3. o tomhle slysim poprvy v zivote a to jsem svyho casu do tanecnich chodila.. Holt asi \'jiny kraj jiny mrav\' ,)

    OdpovědětVymazat
  4. No, to se kdysi fakt dávalo. Možná, že i dneska, už je to nějaký ten pátek, co jsem z tanečních venku. Ale my jsme je neměli. A to jsem tančíval u Chlopčíka;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Měl jsem jich také hrst, ovšem záhy skončily v propadlišti dějin.Co s nimi ... co s minulostí ... chci žít teď!!!(No to jsou ale kecy - prostě jsem je omylem kdysi vyhodil ,-)

    OdpovědětVymazat
  6. my jsme měli v tanečních \"kotiliónky\" - dávaly se až na samém konci tanečních a snad jen holky klukům (aspoň si to tak pamatuju, jinak si nedokážu vysvětlit, že mně nikdo nic nedal).

    OdpovědětVymazat
  7. spoon,možná to bude krajové, ale tady v našich končinách to stále žije.Patrně má pan Chlopčík jiné preference, než udržovat hezké tradice.Gombo, ještě že ses přiznal, jinak bych ti napsala, že intenzivně prožívat přítomnost lze i s obětinkami v šuplíku. Mám to vyzkoušené :-p

    OdpovědětVymazat
  8. dewberry,u nás se závěrečnému večeru říká \"věneček\" a děvčata dostanou od chlapců květinu a kluci nějakého plyšáčka.

    OdpovědětVymazat
  9. venecek mi neco rika, davani si (jakychkoliv) darku ne, asi jsem toho casu stravila vic ZA tanecnima nez na nich, pamatuju se ze jsem se doma vzdycky nastrojila ale pak tesne pred kulturakem to vzdala (takova traparna!) a sla s nekym podobne smyslejicim do hospody...

    OdpovědětVymazat
  10. Báro,a nepleteš se? Není to náhodou tak, že ten večer dávají děvčata chlapcům věneček? ;-)

    OdpovědětVymazat
  11. Vojto,to by se vám libilo, co?Ale myslím, že se nepletu, neb v tu chvíli ho již většina z nich dávno nemá.

    OdpovědětVymazat
  12. Já netušil, že se do tanečních musí nosit věnečky. Třeba já bych určitě vzal ty kakaové, ale pokud si pamatuju, tak nám to zakazovali, brát si tam jídlo...

    OdpovědětVymazat
  13. Vojta, a vieš že máš pravdu? Aspoň u nás je to tak - ale nie sú to také venčeky, aké myslíš. Sú také ozdovné, kartónové koliesko obalené farebnou stužkou a prizdobené nejakou čačkou. Jeden veru ešte mám odložený. ;-)Báro, keď som chodil do tanečnej ja, mali venček ešte všetky prítomné dievčatá. Aspoň myslím. Ale to bolo dávno...

    OdpovědětVymazat
  14. Z východuTaky nic takovýho nepamatuju, ale naše taneční byly vůbec dost exotika. To bylo ve Zlíně a tehdy tam vládl extrémní nedostatek chlapů. Ve městě obecně a v tanečních obzvlášť. Takže se muselo potupně střídat... Nějaký závěrečný ples byl, ale věnečky ani kytky ani papírky ani plyšáky - nic takovýho nepamatuju. Takže opravdu jiný kraj, jiný mrav...

    OdpovědětVymazat
  15. Baru,proč jsi nenapsala... mám pěknou hromádku ve skříňce vedle stolu, v poličce pod krášlidly! Jsou tak i nějaké \"klenoty\".

    OdpovědětVymazat
  16. Kamio,dnes do tanečních můžou přinést pouze kakaové !!!!

    OdpovědětVymazat
  17. Kamio,dobře jsi dělal, žes tam nenosil jídlo, s těmi věnečky je to složitější.Lojzo, ono to z nějaké takové tradice asi pochází, ale nám už zbyl dnes jen ten název. O dalším, lépe nekomentovat.Puffin, u nás vládne též nedostatek chlapců, ale řeší se to tak, že kluci zaplatí jeden kurz, ale chodí vícekrát v týdnu a spokojeni jsou všichni.Alex, je to znepokojivé, když se vyznáš v mých věcech lépe než já! Jestli nějaké nejdeš, dostaneš prémii.Buteo, kakaové rozhodně. Ty žloutkové by se patlaly.

    OdpovědětVymazat
  18. Jak jako složitější? Já myslel, že s kakaovými věnečky je to právě jednoduché, prostě ji opiju věnečkem... nebo že by veneček za věneček? Kakaový? To by přeci nedávalo smysl...

    OdpovědětVymazat
  19. Kamio,k tomu, abys TY(!) někoho opil, nepotřebuješ věneček. Stačí chvíli mluvit :-))

    OdpovědětVymazat
  20. Báro,no jistě, prostě Kecobolos;-)

    OdpovědětVymazat
  21. Díky moc, zrovna sedím nad obětinkou a nebyla sem si jistá co s tím, takže opravdu díky za radu:)

    OdpovědětVymazat
  22. Katko,no, proto jsem to psala. Hezký večer na prodloužené!Kamio, no jasně!

    OdpovědětVymazat