Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

pátek 31. října 2008

Začarovaný obchod

Nic není náhoda.

Plesová sezóna na spadnutí a Alex na mně zase škemrá nějaký nový model.
Což o to, vyhovím ráda, přeráda, jen se musíme domluvit na její představě a mých možnostech. "Neušitelných" kreací nosí v hlavě spoustu a dosažení kompromisu, tedy toho, abych to já zvládla a aby se ušitá něžná mlhovina chovala tak, jak si Alex představuje, je docela fuška.
Ve chvíli, kdy máme tohle martýrium za sebou, zbývá "maličkost" - vhodná látka. To potom jdeme na křižáckou výpravu po obchodech s metráží a nezřídka se už stalo, že jsme narazily na látku, které nás tak oslovila, že původní několikatýdenní rozprava bylo okamžitě shozena ze stolu a šila se toaleta, podle toho, o co si řekla svou povahou sama látka.
Letos jsem si řekla, že postup trochu obrátím, nejprve se Štěpánkem zajdeme na čumendu po obchodech a pak Alex pozvu až k užšímu výběru, času, který spolu můžeme strávit je málo a nedá se s ním plýtvat.
Časem se nám vyprofilovaly asi dva obchody, kam má cenu zajít, kde víme, že nekoupíme předražené něco, co měli jinde jako novinku v předloňské kolekci a nebude to mít na sobě půl města v nejrůznějších obměnách.
Pikantní na tom je, že oba obchody mají stejnou majitelku, ale každý má trošku jiný sortiment. Paní majitelka je nějak spřízněná s Itálií a látky, které odtud vozí jsou vždy originální, krásně barevně sladitelné a i když trochu dražší, stojí za to.
Vzala jsem tedy včera milého Destruktora a vyrazili jsme na průzkum.
Jestli mohu jmenovat činnosti, které jsou nejvíce nudné pro batole mužského pohlaví, tak vybírání látek je zajisté v Top Ten. Zatímco unešená matka pobíhá v tranzu od regálu k regálu, nechává prodavačku skládat k sobě různé balíky látek a vybírá hezky kombinovatelné varianty, dítě si našlo svou vlastní zábavu a hraje si s cedulkami, visícími z každé role.
Jednu chvilku jsem trochu ztratila přehled o Štěpánkově pohybu, zabraná v rozhodování, kolik látky bude potřeba a až náhlé ticho, mě upozornilo, že je něco špatně.
Jak dítě ani nedutá, tak je vždycky průšvih, to je známá věc.
Nechala jsem látky látkami a šla se podívat, kam to dítě zmizelo. Při běžném rozhlédnutí nic, musela jsem do hlubokého předklonu a zkontrolovat prostor pod regály a tam jsem ho našla. Nasoukán pod jedním z nich, čouhaly mu jen nožičky. Vytáhla jsem ho ven a on se smál, evidentně se mu takové ježdění za nohy po hladkém linu líbilo.
Něco držel v ručce, nešikovně to schovával a tvářil se úplně stejně lišácky, jako když chodí natajno užírat granule z Kimbiny misky.
No, copak to je?
Musela jsem použít malinko násilí, nechtěl mi svou kořist ukázat, ale majíc  zkušenosti s tím, že občas takhle někde objevil jed na potkany, neměla jsem slitování.
Věc ze sevřených prstíků jsem mu vypáčila a zůstala překvapeně koukat.
Ne tak ovšem prodavačka.
Ta ke mně přiskočila a s výkřikem:"Ježíšmarjá, tomu se nesmí nic stát!" vrhla se zpět pod regál a věcičku tam rychle vracela.
Čuměla jsem jako péro z divanu.
Ta věcička byl nějaký modrozelený polodrahokam, valounek akorát do ruky, ale proč je pod regálem, to jsem moc nechápala.
Prodavačka se vysoukala zpod regálu, ji jsem tedy za nohy ven vytahovat nemusela, zvládla to sama a pak se na mě s omluvou podívala a aniž bych položila jedinou otázku, sama mi to začala objasňovat.
Majitelka obchodu je patrně osoba znalá a ví, že podnikání není jen tak a je potřeba pro své úspěchy udělat maximum. Nejen tedy, že shání zboží z dalekých krajin, aby bylo co nejzajímavější pro široké spektrum zákaznic, ale také si pozvala astrologa a psychotronika, kteří zbavili prostor obchodu škodlivých siločar, přivábili svým umem dovnitř příznivou auru nebo karmu, nebo jak se ty neměřitelné neviditelnosti jmenují a aby to vše fungovalo, určili přesně místo, kdy musí ležet kouzelný polodrahokam jadeit, aby to jistil.
Týýýý vole! Takový zázrak a náš Destruktorek to málem zničil.
Ne, nebudu o tom psát s lehkým despektem, jak by se mohlo zdát.
Ono to určitě funguje, protože těch tisícovek, co jsem zde za dlouhou dobu svého nakupování už vyskládala na pult, je opravdu moc a moc...
 

29 komentářů:

  1. Slyšel jsem o jedný ženský, co si prej strká na noc do vagíny jantarovou kuličku a věří, že ji to nějak vyčistí, či co. :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná příhoda. Tak uvidíme, jestli po hošíkově zákroku nebude kámen lehce vedle a nepřivodí to krach metrážového podnikání.

    OdpovědětVymazat
  3. Takto jsi Baruško naprosto vedle. Nákup látky na šaty není v top ten batolete ale všech chlapů od jednoho do sta let a to globálně. Pokud se někdy objeví že ve vesmíru nejsme sami tak věřím že i mezihvězdně:-))))PS:Alex bude vždy nádherná i v pytli od cukru.

    OdpovědětVymazat
  4. No prosím, až z toho koktám:-))

    OdpovědětVymazat
  5. Dovedu si ten nákup živě představit a jen při tom představování, mi se mi hrůzou ježí vlasy:-)))

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Baro,Cha muj byvaly sef mel taky prazvlastni metody, jak si zachovat zdravy rozum a uspech v podnikani. V posteli pry meli se svou pritelkyni nekolik magnetickych cvrcku a pod posteli spoustu vlasskych orechu. kdovi, co to bylo za orechy;-) kazdopadne byl blby jak puctok, zato vychcany jak dira do snehu. v podnikani se mu darilo, do doby, nez tyto jeho vlastnosti podchytilo 90 % jeho obchodnich partneru...pry jedl i slepici mozecky;-) bleeee. z hovna holt bic neupletes;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak absolútne a bezvýhradne súhlasím s motoneználkem, až mi je to samému divné.

    OdpovědětVymazat
  8. Teo,a já bych si tipla, že to může být dobrý začátek pro pěkný zánět. Matka příroda to jasně určila úplně jinak, co kam strkat! Liško, oni tam měli na podlaze kvůli tomu namalovaný křížek. Prý když se vytírá podlaha, aby se to nedalo jinam.

    OdpovědětVymazat
  9. Jé, já myslel, že to bude odpuzovač švábů :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Motoneználku,to je jasné, ten odpor s vámi roste. Znám sice pár výjimek, ale moc jim nevěřím, stejně to jen předstírají, aby byli zajímaví před ženskými :-).P.S. Alex děkuje.Mod, představuješ si to velmi správně. A víš jak to skončilo? Vzala jsem asi 4 látky a pro jistotu dvojnásobné množství, abych mohla přemýšlet o spotřebě a konkrétním střihu až doma, v klidu.

    OdpovědětVymazat
  11. lexulko,to musela být radost, takový šéf. Párkrát u nás doma zvonil někdo, kdo nabízel, že nám \"proměří\" patogenní zóny v domě, ale mně spíš přišlo, že by nás dřív vykradl.lojzo, to ti věřím!Rowdy, možná to mělo více funkcí, jen některé věci se nesmí říkat nahlas.

    OdpovědětVymazat
  12. Nevím, proč jsem si vzpomněl na scénu z Man in Black, jak agenti K.(T.L.Jones) a J.(Will Smith) vstoupí do prodejny klenotnictví, která se po chvíli změní v prodejnu mimozemských zbraní. Asi je to tím, že tam i tam bylo skryto něco, co nikdo nečekal:) Ještě, že v tom filmu nebyl Destruktor:-D

    OdpovědětVymazat
  13. Bárokdyž nevyrobí záněty Venušiny kuličky, tak proč by jantarová, mě by spíš zajímalo, jak si tu jantarovou ráno vyndává:-))

    OdpovědětVymazat
  14. Na kolik výjdou látky na plesové šaty na jednu sezónu?

    OdpovědětVymazat
  15. Mod,mně právě přišlo, že jestli ji tam má FURT... Vyndavá se asi blbě, ale @Tea jsem se ptát nechtěla, on to přece nemůže vědět, že?To je rok od roku jiné, někdy stačí něco lehce předělat a nestojí to nic a letos jsem zatím dala asi dva tisíce, ale ještě nemám látku na ty HLAVNÍ.Tu si musí vybrat Alex sama. Já se rozhodla, že si letos pro sebe poprvé šaty půjčím. V prosinci máme plesů pět a v lednu ještě nevím, takže se to určitě vyplatí.

    OdpovědětVymazat
  16. Kamio,skrytá tajemství jsou na každém kroku!!!

    OdpovědětVymazat
  17. Bárojá byla na plese naposled v 85 roce, tak nevím nic:-)Ad kulička, Teo píše: \"co si prej strká na noc do vagíny jantarovou kuličku\"z tohoto textu jsem usoudila, že strká-na noc, pokud je ovšem nevytahuje, musí jich tam mít už zatraceně moc, no,možná jsou malinké:-)))

    OdpovědětVymazat
  18. [17] Mod, musíš občas nejenom číst, co napíčou jiní, ale poctivě se nad tím zamyslet. \"Na noc strkat\" logicky znamená jiný režim pro den, že? Abys tomu rozuměla... když řeknu \"na noc vlízt do postele\", neznamená to ZŮSTAT V NÍ, že? Prostě tam, ven, tam, ven. Ano, podobá se ten proces přerušované souloži... :p

    OdpovědětVymazat
  19. Tak už se vidímkterak svým klientům začnu nabízet kamínky pro potěchu a lepší snahu v jejich konání. No asi letos budu muset koupit celý pytlík, nějak se to všem hroutí, prostě najedou se žádné úspěchy letos nekonají, tak je na čase to začít nějak řešit. Takže díky za tip. Ale teď nevím, zda jim nenabízet rovnou ty Venušiny kuličky, to by mělo možná větší úspěch, alespoň u nich doma, když ne ve firmě.

    OdpovědětVymazat
  20. Aha, jestli si ona neco podobnehoneporidila nase sefova z hostince. Tech lidi co se tam vcera slezlo na veceri, to bylo neco neuveritelneho. ;o)

    OdpovědětVymazat
  21. Teo 19.tak když si to co jsem psala, přečteš pořádně ještě jednou, možná seznáš. že to byla Bára (15.), kdo si myslí, že FURT, já (13.) myslela, že ji vyndává, akorát nevím jak to dělá:-)

    OdpovědětVymazat
  22. Hachacha! To mi připomnělo nás v Hornbachu, když jsme jeli pro barvu. Vampír si zalezl mezi ty velké kýble s barvou a nešlo ho nijak vypáčit. Ani, když jsme zmizeli z dohledu, tak nevylezl. A ono nebylo za co chytit, protože kýble byly akorát tak vysoké, aby mu mezi poličkou a víkem koukala jen hlava. Prostě musel vylézt sám.. A když vylezl, taky třímal poklad... Závlačku z regálu. Sebrali jsme mu to a někam narafičili a rychle se vzdalovali, jenže on zas zmizel pod regálem, zašátral a vytáhl další závlačku. Tak jsme zmizeli o to rychleji, protože jsme se báli, že všechny ty regály spadnou a ještě o tom budou psát v novinách ;-)

    OdpovědětVymazat
  23. Teo,je to tak, ta, co nepozorně čte jsem já...nesmím si asi všechno tolik představovat, pak mi utíkají fakta *rozpačité pokrčení ramen*Buteo, JO. Akorát nevím CO.Mod /17/ jsou asi malinké, ty kuličky, ale když se zasměje, tak z ní možná padají :-)Obyčejná ženská, myslíš, že si pořídila jantarové kuličky do vagíny nebo jadeit pod regálek?Elizo, kolem mě to také spíše jde do kytek. Pro některé moje spřátelené firmy bude letošek asi posledním rokem, kdy to ještě šlo. Vypadá to u nich, že dobře už bylo.

    OdpovědětVymazat
  24. Gleep,ani nevíš, jak potěší, že nejsem sama, kdo má doma takového lotranda. Máš-li ještě další destrukční historky, sem s nimi!!!

    OdpovědětVymazat
  25. Bárože padají, to mě taky napadlo:-))), ovšem jinak to musí být velmi, velmi vzrušující, v těch kuličkách, třeba jako v Ikea v dětském koutku:-))

    OdpovědětVymazat
  26. Jasne, ze jadeit!O jantarovkach ve vagine se nic nemluvilo, ze by lakaly zakazniky. ;o)

    OdpovědětVymazat
  27. Časem Destruktor třeba objeví, že jít s kamarádkou vybírat dejme tomu plavky nemusí být zrovna pekelná nuda :)

    OdpovědětVymazat
  28. :-)))Mam taky kouzelny kamen,ale nosim ho jen v kapse :-) Tyrkys,pri je to takovy \" plnitel tajnych prani\"Ale koukam,kam az se zvrhla debata o nakupu latek na plesove saty :-))))))

    OdpovědětVymazat