Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

pondělí 27. října 2008

Pondělní ráno začalo

smrtelným úlekem

Milý deníčku, to ti byl dnes ráno takový šok, že musím odsunout tu trochu práce, co mi zbyla od pátku a vylíčit ti, co se mi stalo.
To bylo tak, deníčku:
Hodina navíc, kdy se mi dobře vstávalo, byla jediným kladem smutného faktu, že mi blbý časový posun úplně zhatil snahu, jak lstivě a nenásilně převést Štěpánka na spaní až po obědě a ne hned po dopolední svačině.
Vytratila jsem se potichoučku z ložnice, šla udělat mrňousovi mlíčko a při cestě zapnula počítač.
Nečekaně na mě píplo 5 mailů, tak jsem přioblékla župan, žádné vedro, když jsem včera přestala topit kolem šesté odpoledne, a šla si počíst.
3 spamy, jeden mail krátký a jeden dlouhý, předlouhý, v noci posílaný.
Zvesela jsem rozklikla a po přečtení první věty jsem zapochybovala, zda je mail určen mě. Oslovení žádné, tedy čtu dále a pomalu se mě začíná zmocňoval zlá, černá předtucha.

Milý deníčku, tady se musím vrátit v čase do včerejška.
Ono jít s malým Destruktorem někam na návštěvu, je trochu problém, těžko se mu vysvětluje, že je v bytě, kam žádné dítě ještě nikdy nešláplo a že přišlo do prostoru, kde žije pečlivý, pořádkumilovný mladý muž, který si zde hýčká spoustu krásných nenahraditelných věcí a nic netuší o tom, co umí patnáctiměsíční pachole.
Bezstarostně si věší vzácné fotografie do řady až skoro k zemi, na vedlejší stěně starožitné  ostré tepané šavle končí v půlmetrové výšce a hifi, očividně kultovní drahý kousek je přímo na úrovni Destruktorových ručiček.
Ó, jak krásně se s těmi velikými potenciometry točí...
Slovo NEEE!!! zní každé tři vteřiny a pro klid všech je lépe většinu času návštěvy strávit venku. To, že se vzápětí celý zleje zahradní hadicí, je brnkačka proti těžké šavli za krkem. 

Ale zpět k mailu.
První odstavec popisuje high endovou technologii hifi přístrojů z počátku devadesátých let, kdy se na takovéhle kousky muselo jó, hodně šetřit. Z každého slova je patrný citový vztah k jednotlivým komponentům, vzájemně propojenými špičkovými kabely se zlacenými konektory.
Úplně vidím ta safírová ložiska a medově hladký tichý chod.
Naštěstí sedím a nemohou se mi tedy podlomit kolena, protože cítím, jak na mě jde nepříjemná slabost, začínající kolem žaludku a postupující ke krku, aby ho vzápětí sevřela chladnou kostnatou rukou. Ani poloha vsedě však nemůže zabránit tomu, aby mi na čele nezačal vystupovat studený pot při čtení dalších řádků, popisujících, jak sestava od svého zakoupení perfektně pracovala  a jak i v době, kdy technika je již úplně jinde, tato má stále pro svého majitele nevyčíslitelnou hodnotu.
Takovéhle řádky nikdo nepíše bez naléhavého důvodu...
V duchu už přemýšlím, jak napravit očekávaný průšvih, jak rvu z regálu svoji sestavu Technics, též v matně černé a patrně i na srovnatelné úrovni...jen jiné značky... aaach bože, co mi to děláš, takhle po ránu!
Nevydržím čísti dále slovo za slovem a se zrychleným povrchním dechem, roluji na konec předlouhého mailu, oči jen zachycují dílčí útržky jako .... "Destruktor"..."grrrr"... "vymrštěn z křesla nefunkčností"....
Už je mi regulérně špatně.
Poslední řádek již čtu celý a pořádně, a kámen mi padá ze srdce.
Musím se zasmát, očekávaná předtucha se nenaplnila, ale srdeční tep se dostává do normálu jen velmi pomalu.
Vracím se k části, kde jsem přestala mít odvahu číst a tentokrát již klidněji sleduji, co mi pisatel sděluje a ke svému překvapení vidím, že Destruktor to všechno sice zavinil, ale bylo to trochu jinak, než jsem ve své zděšené fantazii předpokládala.
Všetečné ručky stáhly jeden poťák hlasitosti na nulu a zděšený majitel, neslyše jeden kanál, hledal drahnou dobu vážnou závadu.
A zde bych si dovolila citovat:
"Asi jako, když se vykostí půl motorky a až poté - nejlépe první nezvaný
kibic - otevře kohoutek u nádrže."

Tu chvilku leknutí, kterou mu nehrající jeden kanál způsobil, mi, patrně nechtíc, poslal se vším všudy i se všemi doprovodnými pocity zoufalství nad poškozením věci, kterou máme moc rádi.

Znám tyhle pocity, kdysi jiné cizí děti úplně zničily můj první japonský kazeťák s tunerem JVC, dovezený ze Západního Německa, který krásně hrál a zaviděli mi ho všichni spolužáci.Já ho měla až do hluboké dospělosti jako ve vatičce, bez jediného škrábanečku. Co se dá v takové chvíli udělat? Ta šílená lítost, když jsem ho viděla zubožený, nefunkční po týdenním pobytu v bunkru ve staré stodole, se ani nedá popsat. Nikdo mě nechápal, byla jsem za blázna, že dělám vědu ze starého krámu.

Však ty víš, deníčku.

Ale dnes to dopadlo lépe, jen Destruktorovi je odložen vstup do některých teritorií o deset let. 

13 komentářů:

  1. Krásný článečekJeště že to tak dopadlo, už mi začínalo být taky špatně :-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Neco podobneho jsem zazivala minule Vanoce u tchyne, ktera pracuje ve starozitnictvi, jehoz je nejlepsi zakaznici ona sama. Navic nalestena podlaha, takze krome rozbitych krehkosti hrozil i pad na kazdem kroku... Letosni Vanoce uz slavime radeji doma :o) Jsem rada, ze to dobre dopadlo :o)

    OdpovědětVymazat
  3. jéje, to znám... legrace je, že z druhé strany taky. jsem takový ten typický opatrovatel všech věcí, které pro mě mají nějakou citovou hodnotu... a teď se snažím totéž naučit malou destruktorku :D

    OdpovědětVymazat
  4. Deti jsou uzasne,co bychom si bez nich pocali? Tolik veci,neznicenych co bychom meli..kam bychom to davali,skladovali..Vzdyt oni nas vlastne uci,ze se da vystacit s malem :-)))))))))))))))

    OdpovědětVymazat
  5. No fuj, sahat na návštěvě hostiteli na potenci..ometr, to by mě teda taky vyděsilo!

    OdpovědětVymazat
  6. hoyaho,však to také bylo probuzení! Nazvala bych to \"čilá do tří vteřin\" :-)Hanko,to musel být stres jako blázen. Naštěstí všude, kam chodíme pravidelně je to v pohodě.sedmi, jsou věci, které mu ukážu, uděláme jim \"malá\", ale do ručicček je nedostane. Myslím, že to začíná chápat. Ale stejně...nikdy nevíš, prevence je základ.

    OdpovědětVymazat
  7. Cheorchio,ono to má nějaký posun. Už ho naštěstí nezajímají květináče a hlína v nich, to byl velký problém. Ale jinak máš úplnou pravdu. Dodnes máme doma pár \"památek\" z dob, když byla Alex malinká.Rowdy, no fuj, to jsem opravdu hrozná, nechat tohle dělat to uhobé dítě *roztlemený smíšek*

    OdpovědětVymazat
  8. Mno jo, Destruktorek je uchvácen tvarem a funkci ještě nechápe... ano, ta situace mi cosi připomíná:)

    OdpovědětVymazat
  9. Cheorchio,to je zkratka od Alexandry, ale už jsem se setkala i s tím, že to jméno má nějakou spojitost s americkými seriály Dallas a spol. Tímto to tedy dementuji i na veřejnosti.spoon, rande jsem BOHUŽEL neměla. Až budu mít, pořádně to rozmáznu :-DKamio, on to časem jistě pochopí. Teď je největší problém, když ho hlídá Alex a on ví, že jsem v pracovně. Bojím se, že jednou pronikne dovnitř násilným vykopnutím skla ve dveřích, on za mnou vždy velmi chce a jeho zájem je znásoben tím, že je to zakázaný prostor.

    OdpovědětVymazat
  10. Vidím to tak, že způsob, jakým si tě pisatel mailu vychutnal, mělo pro něj nezanedbatelný terapeutický význam a pomohlo mu to lépe se vzpamatovat ze šoku ;-) No, hlavně, že je Destruktor v pohodě a může v plném zdraví dál objevovat. Těch čudlíků, co na něj ještě čeká!

    OdpovědětVymazat
  11. Magrátko,objevujeme na každém kroku, teď je největším hitem spadané listí a malé hrabičky. Čudlíky doma jsou okoukané, cizí jsou lepší!

    OdpovědětVymazat