Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

neděle 17. srpna 2008

Prší neprší,

riskli jsme to.


Tenhle víkend mi přišel takový nějaký dopředu nenaplněný.
Většinou se během pracovního týdne vyrýsuje sám od sebe nějaký program, ale tentokrát nic. Navíc se všichni ztratili z domu, manžel někam pracovně a Alex odjela už v pátek, v tom největším lijáku na Trkožraní do Vizovic. To je taková ta akce, co na ni odjede slušně vyhlížející potomek a za tři dny se vrátí nějaké cizí individuum, obaleno bahnem, na sobě cizí oblečení, smrdí jako navlhlý pes a dva dny v kuse spí. Ale to jsem odbočila.
Když tedy tak, uděláme si jednou pyžámkový den, to už jsme neměli, ani nepamatuju.
Jenže tohle příjemné rozhodnutí mi dlouho nevydrželo. Stačilo otevřít regionální přílohu MF Dnes a jako první mi padla do oka drobná reportáž ze zámku v Náměšti na Hané, hned po zprávě, že bude v noci částečné zatmění Měsíce.
Pár řádků hovořilo o tom, že celý víkend je na zámku akce "Květiny pro zámeckou paní", což znamená, že celý zámek je vyzdoben vazbami z čerstvých květin a navíc dnes odpoledne je na nádvoří módní přehlídka.
Aaach!
Takže nabalit čajíčky, ovoce a bryndáčky mrňousovi do baťůžku, já nabít foťák a hurá do Náměště.
Šedé oblaky se převalovaly akorát v takové výšce, že pršet může každou chvíli nebo vůbec ne a já pláštěnku nebrala, pokud sprchne, stejně jedem domů, na to nepotřebuji cpát kočár do igelitu, už jen proto, že mrňous to nesnáší a pláštěnku rve vší silou pryč, vždyť ta padající vodička je tak prima.
Přijeli jsme včas, jen já pod vlivem hlášky z webových stránek zámku, že v blízkosti není parkoviště, zastavila preventivně někde u nádraží a ten sice malý, ale protivně táhlý kopeček mě při tlačení kočárku docela zadýchal. Jenže od jisté doby se hned tak nedám, už mám takovou svou osobní průpovídku, kterou si vždy řeknu, když je nějaký hodně blbý antikočárkový terén:"Vylezla jsi na Lysou, tak tohle je brnkačka."
A v pohodě vyklušu kamkoliv, horší to být nemůže.
Na nádvoří zámku už to žilo. Sice jsem stále nevěděla, co vlastně za módní přehlídku to bude, ale nechám se překvapit.
No, nakonec to překvapení bylo, s lehkou nadějí očekávané dobové oblečení se nekonalo, byla to spíše prezentační akce půjčovny společenských oděvů, ale nakonec to bylo docela fajn, děvčata se snažila a bylo vidět, že to všichni připravovali s péčí, určitě stálo za to předvedeným modelům zatleskat.
Nejvíc se ovšem bavil malý Štěpánek.
Úplně se nechal unést tou atmosférou úsměvů a potlesku. Asi moc nechápal, proč všichni stále dělají paci, paci, pacičky, ale s radostí se přidal a to tak vehementně, že hodně objektivů místo na modelky bylo otočeno k nám do kočárku.
Bylo to hezké a nakonec mě ani moc nemrzelo, že s kočárkem se nedostanu na prohlídku zámku, nejsem šílená matka a vím, že v prostorách, kde to nejde si nemohu vydupávat nemožné jako někteří jiní a místo toho jsme si šli hrát do zahrady s kamínky na cestičce.
Kolem čtvrté hodiny už na nás ale dostihla docela zima, první posel blížícího se podzimu a vyhnala nás ze zahrady k horké kávě a teplému mlíčku.
Díky všem, kteří nám takové pěkné odpoledne uchystali, jen jednu výtku si nemohu odpustit. Když už to dalo tolik práce, proč je akce téměř utajená a není uvedena ani na interntových stránkách zámku, o kulturní rubrice místních novin ani nemluvě. Je to jen ke škodě samotného zámku, protože ten ve svém nynějším stavu volá zoufale po každé koruně.


 

22 komentářů:

  1. pěkná víkendová akce :) škoda toho zatmnění, alespoň v práglu z něj nic nebude...

    OdpovědětVymazat
  2. V regionálních novinách bude jistě zmínka o vydařené akci a ve fotogalerii se vsadím, že bude určitě alespoň jedna Štěpánkova fotečka;-)

    OdpovědětVymazat
  3. sedmi,u nás z něj také bylo houby, jen na netu bylo on-line. Kamio, to bych tedy koukala! A když nebude, my máme ze včerejška fotek dost.

    OdpovědětVymazat
  4. Hezké, hezké......a Alex pozdravuj, až se vrátí z Trnkobraní. Nestrašit přes víkend v práci, asi bych jel taky, bo loni byla sranda... No nic no...

    OdpovědětVymazat
  5. Galahade,jestli ji poznám až přijede, tak jí to vyřídím, ale ona si to tady přečte. Zatím jen volala, že tam tak lilo, že nemělo cenu chodit v něčem jiném, než ve spodním prádle... sranda asi nebyla jenom loni.

    OdpovědětVymazat
  6. Sobota sice nezačínala moc hezky, blesky se draly celou noc až do pokoje, ale nakonec se víkend povedl. Teď mi tady spinká bronzový tenista a zatmění měsíce se nám v plné kráse ukázalo nad první scénou Beskyd soundu.

    OdpovědětVymazat
  7. Květinová aranžmá by mě zlákala taky. Měla jsem v plánu cestou z Jeseníku navštívit nějaký zámek, ale nakonec jsme museli nasadit stíhací jízdu, že i RMC z toho dneska onemocnělo:(

    OdpovědětVymazat
  8. ?!?!?!A TOHLE MI UTEKLO?!?!?!...tos mi neměla řikat tohleto...

    OdpovědětVymazat
  9. čagi,pátek byl opravdu divoký a že nakonec vše vyšlo do bronzova je moc fajn. Jen toho nemocného RMC je mi líto.

    OdpovědětVymazat
  10. Galahade,když tak to napíšu i tvému šéfovi, aby věděl, jaký v tobě má poklad, že jdeš raději do práce než TOHLE!!!

    OdpovědětVymazat
  11. Jo, Galahade,dějí se tam věci: http://www.novinky.cz...obrani.html

    OdpovědětVymazat
  12. mně by zajímalo čím to je, že kdykoli se něco děje na noční obloze, musí to počasí překazit - viz padající hvězdy (Perseidy) začátkem tohoto týdne - naposledy, kdy bylo kolem 12. - 14. 8., kdy padají, hezky, je před čtyřmi lety...

    OdpovědětVymazat
  13. dewberry,to je základní otázka, kterou astronomové ne a ne rozřešit:)čagi, Báro - onemocnělo RMC už dávno, pán mechaniko dochtor sdělil, že na EKG nic nevidí, včera fičelo přes kopce jako mladík a teď na mě vyplázl startér u Tesca na parkovišti. Ještě že to je tak a ne naopak, nerad bych jej nechával sto kiláků od domova. Jen co dojedu příští týden domů, půjde na důkladnou prohlídku a ne jen jakési EKG, prostě na to musí dochtor přijít, jinak půjde na jinou kliniku!

    OdpovědětVymazat
  14. MF je docela cteny periodikum, neni? :) Jsem rada ze jste si trip uzili (a kde jsou fotky?) pa

    OdpovědětVymazat
  15. No......bude to znít asi kapku cynicky, ale jestli tam holky v dešti chodily jen ve spodnim prádle, aby jim nepromoklo oblečení...:-/Halt někteří z nás se neumí ovládat...

    OdpovědětVymazat
  16. Ona je ta Lysá takový katalyzátor. Tuto sobotu odpoledne jsem ji zdolala taky, kvůli počasí tam skoro nikdo nešel, jenže já potřebovala vybít. A zpátky dolů už jsem skoro ani neplakala! (A ty blesky v noci před tím, ty teda byly!)

    OdpovědětVymazat
  17. No a my v sobotumísto výletu uklízeli kuchyň. Za to dnes jsme jeli na návštěvu, stihli jsme dvě :)

    OdpovědětVymazat
  18. alenec,ono se klidně mohlo stát, že by Tě ten výlet spíše než vybil, nabil. Stačil jeden menší vhodně směrovaný blesk.

    OdpovědětVymazat
  19. Galahade,trochu opožděně reaguji, ale tím pádem mohu říct, že Alex to přežila ve zdraví a veselými historkami nás bude bavit asi až do září. Alenec, myslím, že Lysá je známý a oblíbený katalyzátor. Mně moc nepomohl, slezla jsem dolů a byla jsem zpátky v tom, z čeho jsem chtěla utéct.Gombo, ty jsi ohrožený druh muže! Jak uklízel KUCHYŇ?!?Kamio, to ani neříkej, tam to muselo práskat!!!

    OdpovědětVymazat
  20. Spoon,MF Dnes je čtené periodikum, tak bych čekala, že tam bude zmínka v rubrice \"Kam o víkendu\" kde se obvykle objevuje každá ptákovina. Tady to bylo jen letmá zmínka v jedné kratičké reportáži bez konkrétních údajů. Ale vyšlo to, to je důležité.Kamio, jak to tedy s RMC vypadá?

    OdpovědětVymazat
  21. Jo, spoon,fotky ještě doplním, pár se jich povedlo. Jen nevím, kdy se k tomu dostanu...

    OdpovědětVymazat
  22. Noo,RMC občas nastartuje a občas nenastartuje... bez jakéhokoliv vnějšího zásahu. Jakoby příroda hrála v kostky a chtěla demonstrovat základy pravděpodobnosti...

    OdpovědětVymazat