Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

sobota 5. července 2008

Dva dny relaxu,

uteklo to jako voda!

Už jsem to potřebovala jako sůl. Vypadnout, nechat všechny starosti za horama a užít si pár (pár jsou dva, říkala moje babička) dnů úplně jinak a úplně jinde.
No, vždyť Ti pořád říkám: "Tak přijeď," zaznělo už poněkolikáté směrem od Labe a tentokrát to bylo natolik úderné, že jsem zabalila plenky, flašky, dudlíky a vyrazila. Obě své děti na zadním sedadle, uháněla jsem nejprve hanáckou rovinou, pak trochu přes kopce a nakonec opět po rovince, přes Vltavu a kolem Labe, až pod prahoru Říp, kterou jsem na vlastní bulvy z takové blízkosti viděla poprvé v životě.
Ač se to může někomu zdát nepochopitelné, tahle část Čech mi při všech rodinných výletech jaksi unikla a neomlouvá mě ani to, že všude jinde jsem v naší hezké zemičce už byla, jen tohle poslední bílé místo ne a ne zaplnit. Otevřelo se před námi krásné malebné panoráma, tolik jiné, než na jaké jsme zvyklí ze "svých" Beskyd a Jeseníků.
Úplně jsem se v duchu přenesla za praotcem Čechem, který přivedl svůj lid až do těchto míst, vystoupal na Horu, rozhlédl se, srdce se mu zastavilo nad tím krásným pohledem a když jeho oko s libostí spočinulo na všech bilboardech a zejména na obrovském nápisu ZINKOVNA ROUDNICE EXIT 29, nemohl jinak, než usadit se zde a užívat si kraje oplývajícího mlékem a strdím. Jen to strdí jsme nikde neviděli, ale určitě tam někde bude, jen jsme se špatně koukali.
Skvělý itinerář nás dovedl bez jediného zaváhání až na místo pozvání a jakmile se za námi zavřela neprůhledná brána, po přátelském přivítání bylo okamžitě jasné, že takhle to vypadá v Ráji.
Slunce, bazén,příjemné povídání ve stínu zápraží, ledová káva, vůně rozrostlých květin a důvěřivý pohled tří krásných dam labradorek a navíc ochotné ruce, které mi odebraly malého tyránka Štěpánka... málokomu se dokáže tak věrně zhmotnit sen o nírváně...
Koupání a osychání, melounová vodka a silné presso... ano, cpaly jsme se kuřátkem, novými brambory a báječným zelím a to dokonce tak, že to zmizelo dříve, než to stihlo být vyfoceno. Obdivovali jsme neobvyklou snášenlivost přítomných pes a kočků, která měla svá pravidla, jež dodržovaly obě zvířecí strany.
Večer bouřka, o té je pojednáno jinde, která sice zákeřně zničila modem a kdeco dalšího, ale zároveň pročistila a ochladila vzduch na teplotu, při které se dá dobře usnout i v podkroví. V noci hluboké jsem pak nezavřením důležitých dveří neúmyslně porušila noční oddělenost psí a kočičí sekce, což odnesla paní domácí téměř smrtelným úlekem v podobě nezvaného mokrého kočka na svém obličeji, za což se jí dodatečně omlouvám, ale co mohla čekat, než mazanou pomstu, když se mě pár hodin předtím snažila zabít hořící telefonní zásuvkou.
Ráno tyránek kupodivu vydržel v postýlce až do sedmi, ale pak už opravdu ani chvilku déle. Snažily jsme se ho s Alex udržet bez kraválu alespoň do půl osmé, ale pak už se to opravdu nedalo a my "potichu"  sešli dolů, kde bylo ovšem veliké překvapení v podobě nachystaného snídaňového stolu s mnoha dobrotami.
Normálně bych to ocenila vždycky, ale tady to musím ocenit ještě víc, protože tohle všechno připravila ta stejná osoba, co mi den předtím poslala sms:"Jestli přijedeš před devátou ráno, tak mě raní mrtvice".  
Jak den hezky začal, tak i pokračoval a jak je známo, při prima zážitcích čas ubíhá rychleji, takže půldenní výlet po okolních pamětihodnostech uběhl jako nic, odpoledne snad ani nebylo a už se muselo začít balit, objetí na rozloučenou, Alex s velkou chutí řídit a její bezchybná jízda až domů.
Jen Alexina památná věta při malém zabloudění před výjezdem na dálnici mě rozesmívá ještě teď: "Hele, já budu kroužit pořád tady po tom rondelu a až si budeš jistá, kam mám jet, tak řekni TEĎ a já z něj vyjedu."
Měli jsme sebou na ten výlet totiž všechno, kromě mapy.

31 komentářů:

  1. Loni v létě ......mě na Říp vytáhl spolužák ze střední školy. Jeli jsme tam kolmo z Lužce, cestou jsme minuli psychiatrickou léčebnu v Horních Beřkovicích (při té příležitosti jsem odkudsi z podvědomí vyhrabal vzpomínku na Kyklopa). Menší okruh, z něhož si pamatuji jen Roudnici a ne zcela plánovanou návštěvu Štětí (taky umíme bloudit), byla zakončena v hostinci, který se jmenoval, tuším, U Mánesa... Měli tam příjemnou zahrádku, dobrou krmi i pi(ti)vo... Hele Baru... jak chutná melounová vodka?

    OdpovědětVymazat
  2. Galahade,to jste toho na kole zvládli dost! Melounová vodka prý chutná jako zkažený žlutý meloun. Mně se to chutnalo, ale musí to být s ledem a ne víc než 2,3 panáky. Pak by mi to bylo asi protivné, ale jako přísada někam do koktejlu by to mohlo být také dobré.

    OdpovědětVymazat
  3. Báropna vůbec ta Alex...., takovou dceru by si přál každý!, pěkná, vysoká, štíhlá, chytrá, šikovná, hodná, a hlavně, ona dělá všechno, co by člověka napadlo až za 10 minut!No, měly jste zůstat, dneska jsou tu už všechny děti a praděti:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Báro,dost, dost... vzdálenost vem čert, ale s těma kopcema tam by se mělo něco dělat - na tom se nedá aktivně rekreovat... :-DJá nedávno pil vanilkovou vodku. Tim, že je to drobet sladký, to obvyklýmu dezinfekčnímu prostředku bez chuti a bez zápachu to dává nějakou chuť. To je příjemné. leč jak říkáš - dva nanejvýš tři panáky. Pak už to je sladký protivně a člověku to tak nějak kroutí hubu...

    OdpovědětVymazat
  5. Říp je kousek od nás... občas si říkám, že ta pověst má nějaké vroubky - jakože třeba na Čechy (Moravu a Slezsko, historii tady nebudeme rozmazávat) se dá dívat asi tak, z cca, laicky odhadnuto, sta mnohem lepších míst. Ale co už. Mně se tady líbí a vždy se sem rád ze zahraničí vracím!Ale musím říct, že to s tím exitem mě svalilo ze židle (mrk)...

    OdpovědětVymazat
  6. Báro a Modono,To je skvělý!!! To vaše setkání.A \"říkám\" tím mnohem víc, než píšu.

    OdpovědětVymazat
  7. Mirko:-)my to neměly jako premiéru, ale snad taky ne jako derniéru, no a pak, my jsme myslím obě zvyklé se tawk nějak spíš setkávat, než nesetkávat:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Mod,připomněla jsi mi jednu starší příhodu. kdy Alex nastoupila na vysokou a po prvním týdnu samostatného života úplně mimo domov nám sdělila, že jsme ji vychovali úplně blbě a že od teď se bude vychovávat už sama a bude to jistě mnohom lepší! A myslela to, zlatíčko moje, naprosto vážně... *ha ha smajlík, co se směje ještě dneska* Od té doby se chlubím, že mám samovychovávací dceru. Hezky se nám vychovala, že? A to, že jsme se minuly s dalšími dětmi a pradětmi nás mrzelo!Galahade, vanilková vodka je něco podobného. Je to jako bonbón, taky si člověk vezme jeden dva za čas a bohatě to stačí.sunfreedom - ten nápis byl tak brutálně obrovský a v té rovině odevšaď viditelný, že jsem chvilku litovala, že nemám jednu malou raketku typu země - země.Mirko, setkání blogerů, co se čtou je jako setkání přátel, co se potkají po letech a začnou si povídat, jako kdyby se naposledy viděli včera...

    OdpovědětVymazat
  9. Závist a ještě jednouzávist. Já \"relaxoval\" u rodičů mé drahé. Jeli jsme 150 km tam a zpátky - původně pomáhat při stěhování, anžto chtějí rekonstruovat bytové jádro.pomohl bych rád.Místo toho jsme obrali na jejich chalupě maliny (to by šlo), a 2 dny poslouchali, jestli ta rekonstrukce bude nebo ne. Nepřestěhovali jsme nic.Psychika na dně.Jo - kromě toho jsem se nevyspal :( mizerné postele.Prostě Ti závidím ten relax.Zato Ti ho ale přeji :)

    OdpovědětVymazat
  10. Gombomatraci si holky pochvalovaly:-)

    OdpovědětVymazat
  11. Báromoje máma mi před pár lety řekla \" Vychovala ses velice dobře\", nevím jestli měla pravdu, ale každopádně to myslela vážně a určitě to nebyl vtip:)

    OdpovědětVymazat
  12. Mo,my spali taky na matracích, ale tak starých a zprohýbaných ... darmo mluvit. Tchyně nic neumí vyhodit - z toho plyne, staré vysloužilé věci stále \"slouží\".

    OdpovědětVymazat
  13. Gombotak v tom je moje matka, ačkoliv bude stejná generace jako Tvá tchýňa, jiná, pravidelně obnovuje všechno a vzhledem k tomu, že si před 5ti lety pořídila nový dům, má nové všechno, protože do něj prakticky nic nestěhovala.

    OdpovědětVymazat
  14. Kdybych to měl vzít čistě z praktického hlediska, pak Alex docela riskovala s tím výjezdem z kruháče. Protože od doby, když řekneš \"teď\" po blikač a otočení volantem uplyne nějaká doba, riskovala vyjetí z kruháče laickým odhadem tak 10-20metrů za exitem... někam do lesa... klika, že to vyšlo;-)Jo, Alex je zlatíčko;-) Samovychovávacím lidem se hovoří \"samorost\", ne? A to je myslím nějaké dřevo ne?;-D

    OdpovědětVymazat
  15. Kam.tak pokud jsme my dvě s Alex dřeva, pak dobrý :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Mod.,tož já nevím, obě znám jen z doslecha a dočtena;-) Ale dárečky budete obě každopádně! Jen zabalit a odeslat! ;-D

    OdpovědětVymazat
  17. Kamaha, no vida, tak to máme asi dobré reklamní spoty:-)

    OdpovědětVymazat
  18. dva dny relaxu znej dobre, a co varianta odlozit dite na cely dva dny a relaxovat sama? radikalni ze? ;))

    OdpovědětVymazat
  19. Gombo,to se ani relaxem nazvat nedá, podobně to má známý s rodiči své ženy a pak se z toho týden léčí.Matrace byla skvělá, ty čtyři hodiny se spalo báječně!Kamio, já Alex vždy navádím stylem \"za tím modrým\" protože když řeknu \"doleva\" obvykle skončíme vpravo. A když před námi nic nejede, máchnu rukou daným směrem a řeknu \"tam\". Cokoliv jiného se silně neosvědčilo s mým milým samorostem.

    OdpovědětVymazat
  20. Mod,vy dvě a dřeva? No to tedy ha ha :-))))Spoon, malý mě neničí, s ním jedu ráda a je možné, že samotnou by mě to ani moc nebavilo. Já spíš potřebuji odpočinout od toho psycha, co je v domě, kde bydlím.

    OdpovědětVymazat
  21. Báro,tak to jo, to jsi vyřešila poměrně pragmaticky, nebylo jistě zbytí. Ovšem někteří lidé to mají s používáním stran vychytané, nemohl jsem si vzpomenout, jak kamarád Tiborič tímto způsobem (\"Jedem vpralevo!\") vykýval s policajty (viz URL), ovšem já se tenkrát z toho málem převlíkal do suchého...

    OdpovědětVymazat
  22. Kamio,víš co mi jednou řekla, když jsem navigovala vpravo a ona zahla doleva? Že to je jasné, že to spletla, protože si zapomněla doma hodinky a tak si nemohla uvědomit, kde je pravá ruka, potažmo celé \"vpravo\"!Vpralevo je SUPER!

    OdpovědětVymazat
  23. A jsme u toho! Normální člověk nosí hodinky na levé ruce! ;-)

    OdpovědětVymazat
  24. Kamio,a kam mě řadíš, když nenosím hodinky vůbec?

    OdpovědětVymazat
  25. Tebe? U Tebe to je důsledek pudu sebezáchovy. U tebe je to jen dobře, že nenosíš hodinky, víš, jak bys jako předseda klubu chaotiků pak na kruháčích chaosila? Takhle vidíš výjezd a jedeš. Ale ty bys určitě začala přemýšlet, jestli vpravo a vlevo a ještě k tomu v kolik hodin;-) Neřešitelné i pro Einsteina!! ;-)

    OdpovědětVymazat
  26. Jak v dálce vidimzasněženy Řípřikám si: Praotče Čechutys byl ale strašny cypKdyby si popošel ještěo pár kilometrů dáletak jsem se teďka mohlkdesi v teple v plavkach valet...Bezvyhradne souhlasim!!!!

    OdpovědětVymazat
  27. Kamio,tak u téhle tvé chaotické varianty jsem se opravdu zasmála. A to jsi ani nepomyslel na to, kdybych u toho třba měla za sebou na laně někoho, koho bych táhla do servisu a vzala to s ním na kruháči rovně či doleva.Lexulko, mně by stačilo, kdyby moje maminka při hledání tatínka popošla kousek dál a nezarazila se už v Plzni!

    OdpovědětVymazat
  28. Báro,nic si z toho nedělej že si Alex plete strany. Moje kamarádka žila dva roky v Anglii a je na tom podobně. Když jsem se jí ptal jak tam teda jezdila autem tak řekla že \"tak nějak uprostřed\".

    OdpovědětVymazat
  29. Motoneználku,mě stačí koukat na anglický film a mám husí kůži! Moc se těším, až to tam jednou zažiji doopravdy.

    OdpovědětVymazat
  30. Ano, anglické kruháče (čili kulaťáky) jsme tady už taky někdy kdysi řešili:-D

    OdpovědětVymazat