Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

pondělí 9. června 2008

Třešně věstonické

...

Staré, košaté, nesmírně plodné a zvláštní ve svém archtypálním vzhledu.
Vzdálené od civilizace, je jich na té polní cestě dlouhá alej, všechny stejné, na jaře bohatě kvetoucí a zvoucí milence k polibkům, nyní obsypané plody, krvavě rudými a šťavnatě sladkými.
Je to pohádka, nikde ani živá duše, hejna chtivých špačků nepočítám, jen já a dlouhý žebřík a majitel žebříku... a také neuvěřitelně třešňově zapatlané batole  

$$OBR343667$$

$$OBR343670$$

$$OBR343666$$

21 komentářů:

  1. U našich na zahradě je jedna taková. Moc rád jsem na i lezl a trhal třešně. Nevím jestli byla věstonická, ovšem plody byly vyjímečné. Loni jsme byli na návštěvě v době zrajících třešní. Už to nebylo ono, nsad proto, že jsem lezl po žebříku...?

    OdpovědětVymazat
  2. To jsou kmeny!!! Fakt věstonické...

    OdpovědětVymazat
  3. Mikine,u babičky byla třešeň s větvemi až na zem a má vzpomínka z dětství je na houpačku, která byla hned vedle a stačilo natáhnout ruku a slaďoučké třešně byly na dosah. Dnes to máme doma podobně, ale ta atmosféra už tam není, je to všechno jiné.Kamio, když jsem tam tak seděla v trávě, honily se mi hlavou myšlenky, jak některé kmeny jsou jako antické krásky a jiné jako rozverní kluci (máme takový mladý kaštan u domu) a pak takovéhle \"věstonické\" plodné třešně, láskyplné jilmy, sypající svá semínka po každém, kdo jde okolo... příroda je úžasná!

    OdpovědětVymazat
  4. přesně takový strom byl taky na té zahradě u toho domu, co se musel prodat... teda ty mi dneska brnkáš na nostalgickou notu...

    OdpovědětVymazat
  5. Jilmy, hm, hned si vemu Xyzal!:-))Báro, už máš dodělanou tu práci???

    OdpovědětVymazat
  6. Mod.,evidentně nemá;-)Sypající jilmy... ty miluju... hlavně když mi pod nimi půl dne stojí RMC!

    OdpovědětVymazat
  7. Kam.Ty si nevozíš pro své RMC přenosnou garáž??? Necháou !!! :-)))

    OdpovědětVymazat
  8. Mod.,nevozím. Ty si pro svého velkého Langustu či Waldu (to víš, utkvívají mi jména, s časovými souslednostmi je to horší) taky vozíš velkou přenosnou garáž jako ochranu proti padlému jilmoví?

    OdpovědětVymazat
  9. Kam.Waldu, ne, nevozím, ale já to tak neprožívám:-)))

    OdpovědětVymazat
  10. Mod.,to jsi ještě nestála pod tou správnou olší, zvláště, když se k tomu přidá ještě ranní rosa případně denní mrholení a ty olšové oválky se přilepí... všude... ale olše mám rád;-)

    OdpovědětVymazat
  11. Kamjá ti zítra vyfotím pod čím tu úplně běžně parkuju, většinou proto, že jsem líná zajet do garáže:-))

    OdpovědětVymazat
  12. MOd,doděláno bude tenhle týden, ještě dnes a zítra. A jinak já také moc neřeším pod který strom se s plechovkou postavím, ale s jednou výjimkou. Nikdy pod palmu.Do garáže zajíždím, ať jsem líná nebo ne, stačí jedna noc venku a já pak běhám a sháním nové stěrače za ty pokřivené a nový znak (700,-), za ten uloupaný.sedmi, to se tak někdy stane s tou nostalgií, ale jak budu volněji, rozsvítím to na úplně jiné téma.

    OdpovědětVymazat
  13. Kam.koukám, že batevně nám to teda spolu krásně ladí:-))

    OdpovědětVymazat
  14. Bárono tak jo no, já počkám:))

    OdpovědětVymazat
  15. waw, krásný třešně! byla jsem teď na pár dní v Bruselu, ale tam jsem tak akorát obdivovala snad 10ti kilový melouny na trhu :))

    OdpovědětVymazat
  16. Třešně Möbiovy:http://jdem.cz/aafu3

    OdpovědětVymazat
  17. třešněTak jsem se najdela třešinek virtuálně a teď si jdu dát opravdové, mňami, mňam,

    OdpovědětVymazat
  18. @Teo,tak tyhle tvoje třešně tedy jsou!!Hadimrcho, dej si, u nás je to na etapy, nejdřív máme úplně nejprvnější a pak hodně pozdní, takže hlavní úroda teprve čeká.

    OdpovědětVymazat
  19. tyhle tresne mne konstantne lakaj se sebrat a jet do cech. Furt se sem vraci. A uz mam letenky!;)))

    OdpovědětVymazat
  20. spoon,už je sice po třešních, ale pokud přijedeš, určitě dej vědět! Zavařit ti jich asi pár nemám, že? :-))

    OdpovědětVymazat