Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

středa 9. dubna 2008

Spirála se roztočila

aneb o tom, jak je hezké udělat si radost potěšením někoho.

Začalo to záhadným dřevem, o které jsem se musela podělit a s kým jiným, než se svým dvojčetem přes televizní obrazovky, nebo-li s člověkem, který to jistě ocení, ba co víc, ještě to nějakým uměleckým způsobem dokáže zhodnotit, což já bych nikdy neuměla, mým největším kumštem se dřevem je to, že na něm dokážu něco dobrého občas ugrilovat.
Balíček tehdy došel po všelijakých peripetiích, které jen velký optimista dokázal nazvat "principem odkládané slasti". Já bych volila asi jiné výrazy, ale to bude tím, že já jsem tetka z moravské vsi a ne intelektuál z velkoměsta.
No, nakonec ta bloudící krabička přece jen svého adresáta našla, ten projevil radost a to mě potěšilo a tím to pro mě víceméně skončilo.
Ne tak ovšem pro milého ZCR, který sice slíbil, že mi to nějak oplatí, ale známe to... Spletla jsem  se, zřejmě ho vychovávala stejná babička jako mě, která vždy říkala: "Báro, talířek s koláčem se nikdy nevrací prázdný."
Čas běžel a v minulých dnech zčeřil línou hladinu mé schránky nečekaný mail, jehož sdělení by se dalo shrnout do věty:"Čekej balíček."
No, jéje! Kdo by se po takové zprávě nezačal těšit?
Zakrátko se pak konal přírodní zázrak, zvaný "Doručení balíčku za méně než 24 hodin". Ve středu v poledne posláno, ve čtvrtek v 7 ráno, třímala jsem jej v rukou. Nebylo to však geniální logistikou České pošty, ale systémem místní znalosti, kterýžto systém přetrumfne jakýkoliv jiný.
Samozřejmě, že balíček při své pouti republikou zbloudil na úplně jinou poštu, jak jinak? Leč na dotyčné jiné poště seděla paní, co mi občas hlídá Štěpánka, zde na blogu již zmiňovaná chůva. Hned za tepla mi zavolala:"Hele, zabloudil mi tady balíček na tvou adresu, posílaný z velkoměsta od nějakého ZCR, mám ti to vzít?" Za chvíli si totiž u mě měla vyzvednout mazlíka na hlídaní. Já to zkrátím, jistě, že jsem ji požádala, ať to podepíše mým jménem a doveze, protože jinak by musela balíček vrátit zpět do přepravního uzlu a odtamtud by šel na druhý pokus do balíkové dodejny pro můj okrsek, takže bych ty krásné věcičky, co v něm byly pečlivě zabalené viděla ne ve čtvrtek, ani v pátek, ale nejdříve v pondělí a to jen proto, že to bylo posílané PILNĚ.
Za chvíli po telefonátu už byla u nás, vyměnila jsem s ní balík za dítě a jala se stříhat, škubat a překusovat důmyslný systém izolep, krabiček v krabičkách, bublinkových fóliích a portugalských novinách, neboť křehký a jemný obsah si takového zabalení zasluhoval.
Nemám jiný výraz, než něžná krása. Technické detaily jistě sdělí zcr ve své rubrice Z mojí dílny, já se omezím jen na obrázek, který to všechno řekne za mě.
A také na poslední větu z doprovodného mailu:
Suma sumárum: snad se Ti budou poslané kousky zamlouvat a splní alespoň trochu i primární úlohu šperků - zdobit nositelku  a primární účel Woodova kovu - tát v horké vodě.
Jsem z toho dojatá a kudy chodím, přemýšlím, jaký materiál bych mohla kde vyzískat, abych se nějak revanšovala...  
$$OBR329803$$

Při pečlivém pohledu je vidět ze spodu ouško na uchycení řetízku  

$$OBR329804$$

Byla fuška v jaké poloze zachytit ten velmi elegantní tvar, ale na stopadesátý pokus jsem vybrala snad to nejlepší, lépe to neumím. 

$$OBR329805$$

Detail velmi nápaditého uchycení šňůrky na krk

Díky, díky, díky!!!

29 komentářů:

  1. Nech je to čokoľvek, je to krásne!

    OdpovědětVymazat
  2. Když na ty předměty umně vyloupnuté z chaotické hladiny vysoké entropie koukám, říkám si: \"To musela být děsná fuška! Je to krása...\"

    OdpovědětVymazat
  3. Jééééézdali by zcr uměl takhle pěkně do něčeho uchytit i kamínek:-))

    OdpovědětVymazat
  4. Podrobnosti jsou zde:http://zcr.bloguje.cz...lny-xix.phpJinak detaily poštovní anabáze jsou opravdu studená sprcha... já se radoval, že když se něco pošle pilně, tak snad... ach jo. Mimochodem, byl jsem odhodlán získat zpět svých 12,- při pozdním doručení zásilky... .-)A děkuji za slova díků :-)

    OdpovědětVymazat
  5. zcr: \"...byl jsem odhodlán získat zpět svých 12,-\" A Bárina chůva ťa o ne zákerne pripravila! Holt, svet je zlý...

    OdpovědětVymazat
  6. lojzo,mrzí mě, že jsem k tomu nedala žádné měřítko, bylo by to názornější. Ten celodřevěný šperk (pojmenovala jsou si ho Zoubek) má na výšku 4,5 cm.Příště se polepším.Kamio, určitě to byla fuška, o to je to cennější.Mod, já si myslím, že zcr umí všelicos. Jaký obsah blogu?!

    OdpovědětVymazat
  7. zcr,díky, že jsi to operativně hned doplnil, mně se zdálo nevhodné komentovat něco, co by měl sám autor.A o poště se už konečně zbav všech ideálů: http://www.barmanka.bloguje.cz...hpLojzo, skoro mě mrzí, že jsme překazily s chůvou veselou hru na vrácený poplatek.

    OdpovědětVymazat
  8. Nádhera, noblesní, teplé, no musí to být určitě i příjemné na pohmat!

    OdpovědětVymazat
  9. No jo no, bohužel zcr se semnou baví jen někdy:-)))

    OdpovědětVymazat
  10. Mod., stydím se... něco vymyslíme :-)

    OdpovědětVymazat
  11. zcr spráááávně!jojo styď se:-)))

    OdpovědětVymazat
  12. Jinak děkuji vespolek za komplimenty :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Čagi,to už je dnes podruhé, co máš fakt pravdu! Na pohmat velmi milé. Člověku se to opravdu chce pohladit a zcr ani netušil, jakému nebezpečí mě tím vystavuje.

    OdpovědětVymazat
  14. Báro, já mám svou pravdu vždycky:))S tím pohmatem ale pozor, já už tak přetrhla jeden řetízek. Mám zlozvyk jezdit přívěskem z jedné strany řetízku na druhou, natahovat ho na bradu a tak...Mimoto mi to připomnělo, jak jsme kdysi vytvářeli hmatky... dřevo, hlína nebo vyhřátý kámen jsou nejpříjemnější.

    OdpovědětVymazat
  15. To je tak krásně originální, perfektně zpracované, nevšední, ke všemu se hodící, prostě super! Moc chválím jak nápad tak provedení, tak materiál.

    OdpovědětVymazat
  16. čagi,každý má SVOU pravdu vždycky;-)

    OdpovědětVymazat
  17. Čagi,já jsem spíš v obavách, aby si nechtěli pohmatat druzí :-).Elizo, já mám velmi ráda elegantní jednoduchost a tohle se mi trefilo do vkusu dokonale!

    OdpovědětVymazat
  18. moc krásný! Báro, závidím Ti :)

    OdpovědětVymazat
  19. Báropřestaň už leštit ty svoje dřívka a koukej něco napsat:-)

    OdpovědětVymazat
  20. ještěrkoa vzpomínáš si ještě na ty moje kamínky.......?:-))))

    OdpovědětVymazat
  21. Mod.,ještě chvilku a z přívěšku budou dva, páč se Bára proleští skrz:)

    OdpovědětVymazat
  22. ještěrko,já zase nemám tak hezké košíky jako ty :-).Mod, dělám, co mohu. Víš, že stěžovat si má člověk jen svému psychoanalytikovi a né si tím zapráskat blog... *polozoufalý poloveselý mrk*Kamio, to bych se musela hodně snažit!

    OdpovědětVymazat
  23. Bárokošíky? ježyš, kde mám košíky, teda mám košík, ale ještě jsem ho moc neukazovala!

    OdpovědětVymazat
  24. Mod,přes košíky je přece ještěrka!

    OdpovědětVymazat
  25. Jo no jo, to bylo pro ještěrku:-), nevím, já mám krásné košíky jen od Aloe, ještěrka na mne kálí a není nakonec sama:-)

    OdpovědětVymazat
  26. Mod,doufám, že si konec tvé věty nemám brát osobně! :-)

    OdpovědětVymazat