Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

neděle 6. ledna 2008

Už je to jen vzpomínka

Prý byly nějaké Vánoce!


Asi jo, podle toho, že ve špajzu na polici je ještě talíř s neslepenými a tudíž nesnězenými kousky lineckých koleček a ořechových trojhránků. A také podle toho, že mi zeje díra ve skříni v sektoru "vánoční dárky" a naopak před knihovnou se navršila hromádka čtiva, které se tam už nevejde.
Mám takový pocit, že někdy kolem 20.prosince jsem se dostala do divokého víru, který mě uchopil, prudce roztočil, chvíli se mnou cloumal ve vzduchu a když mě ze svého trychtýře opět vyhodil ven, rozplácla jsem se na hromadě písku venku na dvoře a poté, co jsem vstala, koukám na kalendář a ejhle, ono je 3.ledna.
V hlavě barevný máz asi jako když se pustí rychloposuv na videu a sem tam vyskočí střípek něčeho, co utkvělo v paměti víc než ostatní.
Třeba to, jak jsem si musela vzpomenout na Miloše Zemana, který ve své knize "Jak jsem se mýlil v politice" glosuje svůj současný život na Vysočině a své kontakty s místními lidmi prý omezil už jen na místního předsedu ČSSD, což je řezník a myslivec, na fanatického stoupence ODS, takto rybáře a pak má jednoho apolitického přítele, který je šéfem Kosteleckých uzenin. Jak praktické!
Nevzpomněla jsem si na to jen tak pro nic, za nic, ale proto, že pár dnů před Štědrým dnem přijel kamarád Franta, vášnivý rybář a dovezl mi vlastnoručně chyceného kapra a hned po něm zvonil kamarád Josef, myslivec a v ruce třímal střeleného ušáka a se slovy:"Tu máš," mi ho vrazil do ruky a odjel. Akorát nevím (na rozdíl od Zemana), jak to mají hoši politicky, ale to je mi úplně jedno.
Zdar Vánoc hodně zachránila Alex. V poklusu mezi plenkami a chrastítky jsem zazanamenala, že umí překrásně balit dárky a neváhá ani upéct perníčky jako jmenovky, aby bylo jasné, že na každého obdarovaného se myslí nejen v okamžiku vybírání dárku, ale celou dobu, až po tu chvilku, kdy dojde k obřadnému rozbalování. A taky umí báječný bramborový salát.
$$OBR305767$$
Já letos dárky potupně nakoupila, nebyl čas něco vyrábět.
Můj Štědrý den začal hned ráno, radost nad některými dárky byla tak velká, že jsem i trochu zmáčela kapesník a celý ten den byl velmi zvláštní, kdyby ničím jiným, tak jen tím, že jsem neměla ani jeden chlebíček, kapr nebyl smažený, ale pečený po staročesku a doma jsme neměli stromeček.
Štědrý večer jsme odjeli slavit k našim, aby nebyli sami a aby si užili Štěpánka a aby byla větší zábava a hromada dárků.
Vše se točilo kolem malého a to bylo dobře, nebyl čas na malichenosti.
Malý mazlíček se pustil do rozbalování dárků s vervou velikou a to tak, že ho nejvíc zaujaly barevné balící papíry a zlobil se, proč mu je trháme od úst, když tak dobře chutnají.
Jo, a taky jsme sebou k rodičům vzali Kimbu a ta byla tak nadšená stromečkem, že byla první, kdo pod tu krásnou borovičku šoupnul bez rozmýšlení dáreček. Naštěstí to tak smrdělo, že jsme si toho s Alex hned všimly a okamžitým odklizením jsme ušetřili tatínka infarktu, neboť on nesnáší psy a miluje svůj nový koberec.
Rychloposuvem pak rovnou k Silvestru, který byl tak pitomý, že nemá cenu se o něm ani zmiňovat. Nový rok byl zakončem krásným ohňostrojem, na který jsem se bohužel nemohla dostavit, tak mi byl v přímém přenosu puštěn do telefonu, což byla sranda, ohňostroj jsem tímto způsobem sledovala poprvé.
A nakonec jsem musela ještě udělat důležitou věc, rozdat členům rodiny pár šupinek z vánočního kapra, aby si je mohli dát do peněženky a neměli v následujícím roce finanční nedostatky a také jsem nemohla zapomenout i na takové, co kapra nejedí a zvádějí tradici kuřecích řízků. Jenže tahle tradice je nepraktická v tom, že si dotyčný sice pochutná, ale peří z kuřete by mu k tomuhle účelu bylo na nic, tím spíš, že to peří ani nevidí, když si koupí na tácku kuřecí prso, co už nějaká mašina svlékla ve velkofabrice do naha.
Před chvílí jsem dala dvě stovky tříkrálovým koledníkům na charitativní sbírku a tím jsem ukončila celou tuhle epizodu a co bude příští Vánoce, to jsem sama zvědavá.

22 komentářů:

  1. Baru...Nám dneska zmizel stromeček... škoda ho - stál na mym počítačovym stole a dělal mi tu celkem příjemnej stín...

    OdpovědětVymazat
  2. Já doufám, že mamina nechá stromeček ještě do té doby, než za ní pojedu. Silvestr byl vážně naprd, máma se mile opila a vyprávěla cosi 3 hodinky v kusea tak nám bylo jedno, že tv spíše nic než moc.Štědrý den krásnej, dojala jsem se nad stromkem a dárkama jak mimino. Asi už stárnu/dospívám nebo co.

    OdpovědětVymazat
  3. Vidím hodně \"měkkejch\" dárků. Ty naše děti nechávaly vždycky až nakonec... :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jo, byly.Jenže já dárek dostanu teprve až za týden nebo 14 dní, héééč!!!*těšínské jablíč ... teda smajlík*

    OdpovědětVymazat
  5. K nám naštěstí nikdo nepřijel, abychom nebyli sami a dárky otrhávala pod stromečkem Džouzefín zvaná Pepíček:-)Alex vyřiď prosímn pochvalu:-), já upekla předloni J, ale neměla jsem celofán a tak jsem ho nakonec neaplikovala.

    OdpovědětVymazat
  6. Galahade, nenapadalo ti jehličí do klávesnice?Billy, ani nevím, co je lepší, zda být trapně střízlivá nebo mile opilá... moje mantra na Silvestra bývá \"je to den jako každý jiný\". Letos se mi to vsugerovat nepodařilo.Teo, u nás opačně. Alex jako holka odhaduje v měkkém dárku oblečení a po takových jde první.Gombo, co jsi to za víru? Vždyť i pravoslavní už budou mít po všem.Mod, já bych bez celofánu nemohla. Dávám do něj i šupinky z kapra, aby nebyly v té peněžence tak zranitelné.

    OdpovědětVymazat
  7. A nakonec jste společně se Štěpánkem ocumlali ta krásná pomerančová kolečka zvící křížal:)Tradice kuřecích řízků je nutná obvykle ze dvou důvodů - 1.kaprovní maso ti nechutná nebo za 2. ve chvíli, kdy nejsi schopná vyměkle udeřit kapra palicí do jeho bezbranné němé tváře;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Kamio,kolečka jsme necucali, ale když je Alex sušila na radiátorech, tak nádherně provoněla celý byt. A z kuřecí trdice si nic nedělej, jen pak musíš vědět, kde sehnat šupinky.

    OdpovědětVymazat
  9. Baru......myslíš z našeho uměláka?

    OdpovědětVymazat
  10. ohňostroj po founu musel být dost zajímavej... prásk, prásk, uííííí, vžum! *práskající barvy měnící smajl*

    OdpovědětVymazat
  11. Báro,tak to já naštěstí vím! Jen aby to fungovalo...

    OdpovědětVymazat
  12. ...někdy kolem 20.prosince jsem se dostala do divokého víru, který mě uchopil, prudce roztočil, chvíli se mnou cloumal ve vzduchTo je přesný!!!! *smích*

    OdpovědětVymazat
  13. Ani nevímco na Tvých Vánocích mám obdivovat dřív. Asi Tvé děti, ty znám z foto!!!!!

    OdpovědětVymazat
  14. Galahade, já netušila, že máte syntetický stromeček. Tak to je dobré, to by se ani Kimbě nelíbilo a nehrozilo by, že by ti pod něj také nadělila nějaký dáreček.Ještěrko, reálné zvuky byly slyšet a stačilo aby mi byly slovně doplňovány barevné kombinace *mrk*Kamio, neboj, to funguje!Kashiko, tak já to prostě mám... Buteo, jediné na tom všem, co je hodno obdivu je to, že jsme to všechno úspěšně přežili!

    OdpovědětVymazat
  15. Báro,jestli to byl ten ohňostroj Štramberský,tak věřím,že to bylo velmi reálné i přes telefon ;-)))

    OdpovědětVymazat
  16. Peku,trefa vedle, štramberský to nebyl (smějík).

    OdpovědětVymazat
  17. jojo, uteklo to.Když dárečky, tak se musím pochlubit, že jsem před hodinou udělala zkoušku z aranžování, uf :)Ten štramberský ohňostroj prý byl moc moc hezký:))) a já si ze Silvestra konečně nějaký ohňostroj pamatuju:)

    OdpovědětVymazat
  18. čagi,gratulace ke zkoušce! Dovednosti v aranžování bych užila velmi.A co máte všichni se Štramberkem? Uteklo mi něco?

    OdpovědětVymazat
  19. Už jsi tam někdy byla? Je to tam prostě hezké...vysoká trúba, kde pečou uši a přesně v 0:00 nového roku tam začíná ojedinělý, naprosto výjimečný ohňostroj, a přitom levnější než ten v Praze:))))a díky:)

    OdpovědětVymazat
  20. Ve Štramberku jsem ještě nebyla, jen uši jsou známé. Mám tam na té vaší straně co dohánět.

    OdpovědětVymazat
  21. čagi,ty se nějak vyznáš;-)

    OdpovědětVymazat
  22. Báro,tak to Ti budeme muset asi Štramberk představit nějakým hezkým silvestrovským článkem, co? ;-)

    OdpovědětVymazat