Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

čtvrtek 24. ledna 2008

O podivuhodně modrém svitu Korálového útesu

a jiných přírodních úkazech v naší domácnosti

Co tak kolem sebe poslouchám, každá z nás to má s tím žehlením trochu jinak. Některá ráda, některá nerada, ale myslím, že těch co nerady, těch je asi víc.
Měla jsem ještě v paneláku sousedku a ta pravidelně, když jsme se povalovaly před barákem na lavičce na sluníčku, říkala:
"Já si tu sedím a měla bych jít domů žehlit, mám tam celý koš a bábovku."
Příští týden už to bylo:
"Já si tu sedím a měla bych jít domů žehlit, mám tam celý koš a dvě bábovky..."
Což znamenalo, že nevyžehlené prádlo vždy jen někam vyklopila, aby si uvolnila koš a vršila si tak nevyžehlené šatstvo v ložnici tak dlouho, až neměla co na sebe a na děti a chodila z těch bábovek vytahovat různé oblečky. No, z toho by mě ranilo.
Ne, že bych byla nějaký vzorňas, co stepuje u šňůry s prádlem a čeká s nažhavenou žehličkou, až to uschne, ale co je moc, to je moc.
Já mám s prádlem takový volný režim.
Něco je ve špíně a čeká, až je toho celá dávka do pračky, něco visí na šňůře a čeká až to sundám, další kousky, již vyprané jsou u mandlu, který se zapíná, až je toho víc a něco je v koši a čeká až to vyžehlím, ale bábovky nedělám. Zbytek všeho ostatního je ve skříních a něco máme oblečené na sobě.
Průšvih by nastal, kdyby se vše jeden den vypralo, druhý den vyžehlilo a vymandlovalo, tak mám vážné podezření, že by to naše skříně asi nebyly schopné pojmout.
A tím jsem se dostala k tomu, co chci vlastně říct.
K podivuhodné souvislosti, jak koupit dítěti hračku a vnést tak pořádek do domácnosti.
Ježíšek se tyto (tedy minulé) Vánoce ukázal jako velmi chytrý a důmyslný chlapeček. Donesl totiž naší Alex tak geniální dárek, že potešil ji, ale paradoxně ještě více mě.
Dostala totiž žehličku. Na tom by nebylo nic divného, to se občas stává, jenže tahle žehlička byla tak úžasná, že nadšená Alex ve celé svátky jen prala, aby měla co žehlit.
Dokonce ten její fantastický parní stroj má i název. V návodu jsme se dočetly, že se jedná o model Korálový útes...no, to je jasné, že to žehlí samo.
Někdy kolem Silvestra se ten přírodní úkaz opravdu stal.
Vše vypráno, vyžehleno, vymandlováno... skříně nepojaly.
S Novým rokem přišel Nový pořádek. Pustila jsem se do toho s vervou a vidinou pěkně poskládaného prádla v POLOPRÁZDNÉ skříni.
S překvapením jsem zjistila, že s většinou věcí nebylo hnuto posledních deset let. To byl klíč pro selekci. Oblečení, které jsem na sobě já nebo někdo z rodiny neměl víc než pět let, letělo obloukem do připraveného pytle a dále pak na sběrný dvůr... jaká to úleva prohnutým policím!
K poloprázdným skříním jsem se sice nedopracovala, ale pořádek je v nich teď pěkný.
A Alex? Ta stále ještě s chutí žehlí a přitom už je skoro konec ledna.
Díky, Ježíšku!

$$OBR310705$$

33 komentářů:

  1. Začala si pracovať ako dílerka žehličiek alebo sa snažíš umiestniť niekde Alex? :-)))

    OdpovědětVymazat
  2. lojzo,v žádném případě! Alex nedám, když teď tak hezky žehlí a kdybych měla být něčeho dealerka, tak jedině dobré nálady.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak v tom si dobrá, to áno! ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tenhle článek si nesmí přečíst ani mamka ani Pek!

    OdpovědětVymazat
  5. Báro,já jsem asi v bezvědomí. Ty opravdu tvrdíš že Alex, ta oslnivá blondýnka, si zamiluje žehlení pokud jí začne žehlička modře světélkovat?????Jestli jo tak je to pro mě další důkaz že ženy jsou z Venuše a muži z Marsu:-)))) I kdyby mi žehlička hrála Verdiho a zářila jako Las Vegas tak si prostě žehlení nezamiluju.

    OdpovědětVymazat
  6. Nesmi se dovědětAni moje první manželka a ani moje dcera. Jsou stejné jako vy dvě, jen v obráceném gardu. Stávající stav ale není nic špatné a jen tak dál děvčata.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak záři jsem shlédla, a že bych rovnou vstala a šla žehlit, no tak to tedy ani omylem, ale o to víc mne zaujal další přístroj ve vaší domácnosti. Žehličku nějakou vlastním, žehlím, když musím, ale jak se snášíte s tím, co tedy dost dobře neznám a ani nevím k čemu to je?? To už mi připadá, že by bylo nad moje chápání. Je to jako mašinka v továrně, ale které??

    OdpovědětVymazat
  8. čagi, neboj, on si to třeba přečte Kamio a pošle SMS Pekovi, aby tenhle článek určitě nečetl.Motoneználku, to asi není modrým světýlkem, ale pro jistotu se Alex zeptám. Ona momentálně pluje na obláčku uspokojení, včera se vrátila domů, všechny zkoušky hotové a před sebou 14 dnů volna... ne nezávidím...Buteo, ony se to určitě nedozvědí, budu to úzkostlivě tajit.Elizo, myslíš ten šicí stroj v pozadí? To je mašinka, na kterou jsem si dlouho šetřila a dlouho si na ni myslela, PFAFF 2046. Vedle něj stojí ještě overlock, ale ten není vidět a to už je všechno v mé malé šicí dílničce.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak ten overlock som si musel vygoogliť, v živote som to nepočul. A ty to máš doma! Fíííha! :-)

    OdpovědětVymazat
  10. lojzo,pořízením overlocku se mé šití posunulo o jednu dimenzi k lepšímu. Jen byla trochu fuška se s tím naučit zacházet. Tím, že to hned začištěnou látku odstřihne, není možný ani jeden omyl :-).http://www.nakupnicentrum.cz...html

    OdpovědětVymazat
  11. Báro,jelikož žehlení je asi jediná činnost, kterou moc neumím a nechci se ji učit (asi mi nakonec nic jiného nezbude), tak co kdybys mi půjčila tu žehličku? Jako krysař bych tak odvedl po šňůře Alex k novému žehlicímu prknu a k novému vypranému prádlu!! :)čagi, jak píše Bára: Kamio posílá ihned SMS Pekovi, aby si tenhle článek určitě nečetl a posichruju to ještě mailem s linkem, ať tohle proboha určitě nečte a zvláště ať si to nedává do souvislosti s Čagi!Btw: jaký e-mail má Tvoje mamka? :)

    OdpovědětVymazat
  12. Báro,ad [10], takže když to blbě začistíš, tak Ti to blbě zastřihne a můžeš kupovat novou látku? Ďábelské!!

    OdpovědětVymazat
  13. Báro,a co třeba nežehlit vůbec? Já jsem s tím švihla už dávno a zhroucení vesmíru nenastalo :P Jenom vyjímečně žehlím košili, když někam jdeme, ale na místa, kde je potřeba vyžehlená košile chodíme oba dost málokdy...

    OdpovědětVymazat
  14. Hele Kamio, jestli někdy dostanu dárek, který bude automaticky znamenat: \"makej!\", tak si to s tebou vyřídím.

    OdpovědětVymazat
  15. No ale takhle na zápůjčku by Alex nebyla ? Nabízím k žehlení několik bavlněných sárí, poctivých šest metrů látky, co se poctivě zmačká při každým nošení ... to by se třeba i ukojila :-))))

    OdpovědětVymazat
  16. čagi,dneska přijedu později...jdu vybírat dárek k narozkám....budeš opravdu překvapená;-)))Báro,moc děkuji za inspiraci:-)

    OdpovědětVymazat
  17. :))) To budu, když budeš od rána do večera žehlit;-)

    OdpovědětVymazat
  18. Radši žehlit 100 košů než vysávat / luxovat nebo jak se tomu vlastně říká. :-)

    OdpovědětVymazat
  19. [14] čagi, arbeit macht frei![16] Peku, půjdem pro ten dárek spolu, ne? Já navrhuji přikoupit ještě ten ouvrlok, ať ti něco spíchne! Praktické dárky mám teď v malíku, na nich se totiž pozná pravý karaktér;) Vyžehlit správně košili (s láskou a bez remcání), to je teprve devííza do vztahu!

    OdpovědětVymazat
  20. Billy,radši stokrát... no dvacetkrát... no dvakrát... vysát (vyluxovat), než žehlit! :)

    OdpovědětVymazat
  21. Kamio,Je t\'en ferai voir! Du rači vysavat:)

    OdpovědětVymazat
  22. Kamio,žádný krysař se konat nebude, jen se pěkně nauč žehlit.A k tomu ouvrloku, hlavně člověk nesmí přichytit kousek jiné látky, která tam nepatří, to je pak díra uprostřed něčeho a oči pro pláč... jo jo, vím o čem mluvím.sedmi, současné látky a móda velmi nahrává tomu, že se Kamio možná nebude muset učit žehlit, ale úplně to ze života vytlačit nejde. Hlavně moje bílé košilové halenky do práce.Peku, pak dej vědět, jestli jsi to přežil!Billy, tak to si nikdy nepořizuj psa nebo kočku, to bys luxovala 2x denně.čagi, já už ti zase nerozumím :-)

    OdpovědětVymazat
  23. Jak by řekl filmový klasik k [21]: Ať si pindá, na to my jsme zvyklí... :-DDD

    OdpovědětVymazat
  24. čagi,Pek Tě za to [21] roztrhne, až mu to přeložím:)) Howgh!

    OdpovědětVymazat
  25. No já Ti nevím, Báro.U nás Ježíšek minulé (tedy předminulé) Vánoce nadělil žehličku mojí lepší polovičce, dokonce v její zamilované barvě.Moc teda nepochodil, drahá na to nadělení zrovna s nadšením nehleděla :(

    OdpovědětVymazat
  26. Korálový útes je nádherný, nicméně darovat žehličku k Vánocům považuju za vrchol drzosti:-))))))

    OdpovědětVymazat
  27. Můj korálový útesje úžasný, zatím jsem se nenabažila... Vrchol drzosti to nebyl, rozhodně lepší než ručníky a osušky, které jsem dostávala posledních šest let k Vánocům i k narozeninám do samostatného života. (babička to myslela dobře, nikdy mi nedojdou)

    OdpovědětVymazat
  28. Baru,ještě ti připomenu, jak jsme měli krásně vyluxováno půl roku, když jsi koupila ten nový lux... Nebo krásná čistá okna novým parním čističem *mrk*

    OdpovědětVymazat
  29. Alex......když to tady tak čtu, nabývám dojmu, že otázka \"Nechceš mi vyžehlit?\" by taky nemusela být ani moc drzá *nevinný úsměv*

    OdpovědětVymazat
  30. Gombo,ani mě by manžel radost neudělal. Mám to podobně jako čagi. Dárky \"makej\" nejsou dárky. Ale sama pro sebe si hezkým \"pomocníkem\" radost dovedu udělat. Od muže očekávám trochu jiné věci. Ale když vy jste tak praktičtí... *smích*Mod, tady je to výjimka, babička s dědou tímto způsobem pořizují Alex výbavu, takže jim to prošlo v pohodě.Ale jinak souhlasím.Alex, to je téma na celý spot, určitě se k tomu ještě vrátím.

    OdpovědětVymazat
  31. Báro,já praktické dárky dávám strašně nerad.K tomuhle dárku by bylo třeba vysvětlovat souvislosti, a to se mi nechce.A já se tak zhlédnul v té její zamilované oranžové barvě.BTW: Nedávno naše hlavní žehlička (poloprofesionální stroj s vyvíječem páry) odešla do věčných lovišť. Oranžový skvost byl vzat na milost ,-)

    OdpovědětVymazat
  32. Gombo,uvědomila jsem si v sobotu, že věci do kuchyně, které jsem si v poslední době koupila jsou všechny oranžové. Asi nějaké nové období *smích*

    OdpovědětVymazat
  33. Báro,tak doufám, že to nové období se svou barvou nepojí s nějakou částí politického spektra (nemusí, taky mám teď na sobě oranžovou košili:)Měli by zakázat politickým stranám používat barvy! ;-)

    OdpovědětVymazat