Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

středa 5. září 2007

Odstřižena

Dokonce na tři dny!
Pomalu se probouzím a v bytě je naprosté ticho. Hmatatelné, nezvyklé.
Mrknu na zelené číslice budíku, ale ony nesvítí.
Sakra, kolik je hodin?
Vyhrabu se z peřinek a jdu se podívat na kuchyňské hodiny... ach, jo, to jsem si pospala, už je osm.
Proč je tu takové divné ticho?
Jdu si opláchnout obličej a vyčistit zuby, ale voda teče líně, no,  neteče skoro vůbec. Jestli se tak rozbilo čerpadlo, to mám tedy radost. Vracím se do kuchyně a ve chvilce, dokud se neprobudí i malý tyránek, si chci vypít sklenici džusu.
V ledničce je tma jako v pytli a vtom mi to došlo... vždyť dnes je všude vypnutá elektřina. Za vesnicí mění staré dřevěné sloupy za betonové a jelikož má Chuck Norris asi dovolenou a ostatní jsou zbabělci, kteří se bojí pracovat pod proudem, tak nás všechny odstavili od darů matky elektrárny.
Rozhlížím se kolem sebe a nikde na mě nemrká žádné věčné světýlko  přístrojů ve stanby provozu. Už chápu to ticho, žádné šumění počítače, tiché vrčení ledničky, randál čerpadla... to vše teď bez života, jen tak odpočívá.
Ticho porušil až pláč probuzeného Štěpánka. Krmila jsem ho před hodinou, hlad to nebude, ohřeju mu trošku heřmánkového čaje... ale ouha, mikrovlnka nemikrovlní, slovo dostává staré dobrá vodní lázeň.
Díky za plynový sporák.
Třikrát jsem šla pro něco do komory, třikrát jsem si chtěla rozsvítit, typický syndrom pivovarského koně.
Mimčo zase usnulo, co budu dělat? Počítač je mimo, žehlení také a teď ještě řve mobil, že mu dochází baterka.
"Se záchodem opatrně, není voda na splachování," upozorňuje manžel dceru a ta vzápětí volá ze spíže, ať jí někdo přijdeme ručně ukrojit  chleba.
"Dneska bez topinek, co?" vyrypuji při pohledu na studený toustavač.
"Dneska s pěkným účesem, co?" vrací mi to okamžitě Alex, protože fén na vlasy je stejně mrtvý jako rádio a televize.
A taky jako všechna tři bezdrátová sluchátka od Siemense Gigasetu, což v kombinaci se zdechlým mobilem a nefunkčním domovním zvonkem začíná vypadat na velmi oddechový den.
Přemýšlím nad nějakou neelektrickou činností a nemusí to být zrovna utírání prachu a mytí podlahy.
Číst se mi moc nechce... už to mám... jdu zpátky do postele, ať ten svět spasí dnes někdo jiný.

29 komentářů:

  1. bohužel, naše závislost na elektřině je naprosto fatální... plynovýho sporáku se taky vzdát nikdy nehodlám, protože při výpadku elektřiny je to učiněnej poklad: nejenže na něm uvaříš cokoliv, ale ohřeješ si i vodu na umytí ;-)zásoby svíček nebo rovnou šikovná petrolejka je velké plus :-)tak mě tak napadá: to by docela stálo za soutěž: \"dokážete normálně fungovat při výpadku elektřiny?\"

    OdpovědětVymazat
  2. Co s načatým večeremKdysi dávno vypadl N.Y.C. a část východního pobřeží. Za příslušnou dobu byl fofr v Ordinaci v růžové zahradě a špitálu. Divím se, že ti naši statistici nebo kdo naříká, že vymíráme, že nedovedou 3 x v týdnu vypnout na večer a Romové by nás nikdy nedohnali v počtu.

    OdpovědětVymazat
  3. elektrický sporáky tak nějak nesnáším... neumím na nich vařit :) plyn je zkrátka plyn :)

    OdpovědětVymazat
  4. \"už to mám... jdu zpátky do postele, ať ten svět spasí dnes někdo jiný.\"To si Chuck tu dovolenou moc neužil teda... *smíchy padá ze židle*

    OdpovědětVymazat
  5. Střídavý, střídavý, zkrátka élektrický proud...

    OdpovědětVymazat
  6. Jednou nás takhleodpojili na Silvestra. Dopoledne + 10°C, v noci - 19°C. Vedení to nevydrželo a od večera nic nešlo. To byl Silvestr, na který se nezapomíná.

    OdpovědětVymazat
  7. teď mám posledních 20 minuta pak až zase v 15:30...WW - chvilku bych dokázala , ale nesměla bych u toho chtít normálně pracovat.Buteo, já už prosím NE!Ještěrko, jenže jsem zjistila, že lidi s el. sporákem zase nemají v kuchyni ty plynové zplodiny...Galahade, máme to s Chuckem na střídačku. Chvilku on, chvilku já, někdy zaskočí Sir Galahad, ale ten to tají.Elizo, tak Silvestra bych možná brala. Pak už jen záleží, jak se sejde osazenstvo...

    OdpovědětVymazat
  8. A co na to ČEZ? Že mlčí? Neee, zrovna roznáší do schránek nové cenové výměry..:)Chtělo by to každý týden jeden večer bez proudu, třeba pátek..ta romantika v restauracích..všude svíčky..pivko ze sedmého schodu..a doma? No, vždyť to už vystihl Buteo [2]:)

    OdpovědětVymazat
  9. To si člověk uvědomí, jakej je závislák a čím dál větší :-) Při posledním výpadku jsem děkovala osudu, že jsem taková svíčková bába, takže svítit bylo čím, ale na žádné činnosti to není. To pak člověku fakt nezbyde než ta postel ;-)

    OdpovědětVymazat
  10. Kamio, při tvém \"A co na to ČEZ? Že mlčí?\" už se mi chtělo doplnit jen \"Tak to je konec, zavolejte mi Staníka\" (smajlík co se válí po zemi a už ani neví jestli má sílu se smát).Jinak závislost na elektřině... Tu si vyzkouším 10 a 11, protože to v Hejnicích proud taky nepůjde. Chtělo by to asi nějakou teoretickou přípravu. A hlavně se obrnit trpělivostí, když to budou dva dny.

    OdpovědětVymazat
  11. sunfreedom,tak to je konec, kromě Staníka ještě zavolejte Kubrta!! :))

    OdpovědětVymazat
  12. Báro u nás takhle měněj sloupy už asi dva roky, ne v kuse samozřejmě, ale 2x či 3x za měsíc máme odpojeno. Někdy jsem v práci někdy ne, ale lednice se rozmrazí vždy. Si časem zvykneš... dvojitý smail

    OdpovědětVymazat
  13. Bárocož osazenstvo se docela sešlo, ale byla hrozná kosa, protože pochopitelně nešla ani čerpadla, a tak se netopilo. A zase že bych se musela až tak tulit s každým silvestrovským návštěvníkem ( podroušeným), tak to jsem taky nemusela. Takže je lepší když to frčí a i na Silvestra. Jsme holt už zhejčkaný elektrický závisláci.

    OdpovědětVymazat
  14. Kamio,a čulibrka umíš? To je totiž to nejhorší, co jsem zatím viděl... (velký smích)

    OdpovědětVymazat
  15. sunfreedom,ne, neumím. A myslím, že ani nechci umět:))

    OdpovědětVymazat
  16. Buteo,to s N.Y.C. mi připomělo jednu vesnici v Irsku. Tam zase vyletěla nahoru čísla statistiky porodností poté co začal jezdit ve čtyři ráno nový rychlík a u přejezdu zahoukal. Na vstávání to bylo brzo a na usnutí pozdě tak co ted? :-))

    OdpovědětVymazat
  17. hele vy uz davate miminku cajicky? a cim dokrmujete? nekdes to zminovala. Ja dotedka nedala krome prsu az na par lzicek vody pri skytavce nic...delam neco spatne? No od zari mi zacne skola takze musime vyresit cim ho pani na hlidani bude krmit ale ja doufam ze vytvorim vlastni zasoby! :) Jen nemam predstavu KOLIK toho ta zizalka vlastne vypije, ono se to dost blbe meri....;-)

    OdpovědětVymazat
  18. Měří se to celkem dobřezvaž ho před kojením a po kojení, a hned to víš. Jinak kojení je ten nejjednodušší druh krmení, vše ostatní už má svoje zádrhele.

    OdpovědětVymazat
  19. Eli, jedine snad na kuchynsky vaze ;) a on pres den pije malo a zato vickrat, lump, naucil se u kojeni blbnout a laskovat se mnou..Dik za tip, zkusime to

    OdpovědětVymazat
  20. Kamio,[8] roztomilé večery jednou týdně bez elektřiny si dovedu velmi dobře představit. Ale to si může každý, kdo má s kým, udělat i dobrovolně.Magrátko, také mám svíčky na každém kroku, tmy se nebojím, ale pracovní dopoledne je horor. Zejména, když si odložím nějakou práci a pak na poslední chvíli zjistím, že nic nebude.sunfreedom, bez elektřiny si tady můžeme dělat čulibrky celý den... s chutí a radostí *smích*motoneználku, babička bydlela u trati na Prahu a u závor houkal každý vlak a po čase to přestaneš úplně vnímat.Snad leda ten nový spoj.. jako začátek dne je to ovšem nesmírně příjemné i bez vlaku.

    OdpovědětVymazat
  21. spoon,mrňous toho teď vypije tak 750ml/24 hod.V absolutně nepravidelných intervalech, jak sám chce. Až třetí zkoušená kuchyňská váha uměla zvážit to málo, co vypil a byla to ta nejstarší váha po babičce, donesená ze sklepa. Čajíčky dávám, když jsme venku a jen tak někdy pomrčává. Někdy vezme, někdy nevezme.

    OdpovědětVymazat
  22. Joo, ještě spoon,dokrmuji Nutrilonem 1, přešla jsem na něj z Hippu. Hipp mi doporučili na příkrm v porodnici, ale byl po něm takový neklidný a asi měl i bolení. Po Nutrilonu je v naprosté pohodě.

    OdpovědětVymazat
  23. Baru...[7]Tebe znám, vo Čakovi sem taky slyšel, ale ten Galahad... to je kterej? *mrk*

    OdpovědětVymazat
  24. Nooo,to je takovej sympaťák s dlouhejma řasama *mrk mrk*

    OdpovědětVymazat
  25. Baru......to je popis, podle kterýho já chlapa poznám naprosto přesně *hurónský smích*Nicméně asi vím, o kom je řeč *mrk* Jen se divím, že zrovna jemu někdo svěřil spásu světa...

    OdpovědětVymazat
  26. Galahade,to asi budou ty různé absurdnosti kolem nás. *souhlasný mrk*

    OdpovědětVymazat
  27. Asi, Baru...asi......on to ví a proto tenhle kšeft přehodil na jednoho svýho kamaráda...*mrk*

    OdpovědětVymazat
  28. K Nutrilonu: dělá se i Nutrilon Forte, který má zasytit na delší dobu. Nám se to osvědčilo hlavně v noci, kdy se Monouš budí ne po 2,5-3 hodinách, ale 4-4,5 hodinách. Doporučuju!

    OdpovědětVymazat
  29. Johnny,když já mám strach, že po něm bude mrňous ještě víc přibírat až z něj bude malý vepříček, už teď ho raději nenatírám olejíčkem, bojím se, abych pak ze zvyku ještě nechtěla posypat kmínem a paprikou...

    OdpovědětVymazat