Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

pondělí 27. srpna 2007

Pozvání do pohody

Tohle je moje nejoblíbenější místo na procházky. Dají se tady krásně rozchodit lecjaké stesky a smutky a dá se zde i krásně snít.

Jdeme po cestičce, drobné kamínky nám křupou pod nohama a já se zdravím s každým stromem a keřem.
Ty to tu neznáš, ukazuji ti své oblíbené velikány a vychutnáváme si tu krásu.
Stoupneme si ke staletému dubu, hodně blízko, až ke kmeni a zvedneme hlavu a díváme se do koruny, kterou probleskuje slunce.
Miláčku, zhluboka se nadechni, užijme si ten přítomný okamžik, tak jsme se na něj těšili.
"Kdo poveze kočárek?" ptám se a ty se skoro nechápavě podíváš a řekneš:"Budeme se střídat."
Jsi milý.
Před námi je menší kopec, ale snaživě tlačím kočárek já až nahoru. Trochu zadýchanou, ale usměvavou si mě fotíš a pak se spolu smějeme ještě víc, to když se nějací turisti ptají správce, kde je rozhledna a on mávne rukou směrem k rybníku a řekne:"Támhle dóle..."
No jistě, kdy jinde by měla být!
Vybereme si lavičku ve stínu lípy nebo statné borovice?
Nějakou s hezkým výhledem.
Takovou není problém najít, je jich tu mnoho.
Sem tam někoho potkáme, pěkné počasí vylákalo pár lidí na procházku, ale park je rozhlehlý a pár polibků, které jsi mi dal nikdo nevidí.
Malý v kočárku spinká, neprobudí ho ani místy nerovný terén, či náš zaujatý hovor. Miluji, když mi něco vysvětluješ a s nadšením mi odhaluješ věci ze svého oboru o kterých vím jen málo nebo nic.
A tak jdeme, občas si skáčeme do řeči, pokud nevezeš kočárek, držíš mě kolem pasu a oba si vychutnáváme to úžasné nedělní odpoledne.

$$OBR267125$$
$$OBR267126$$
$$OBR267127$$
$$OBR267128$$
$$OBR267129$$
$$OBR267130$$
$$OBR267131$$

$$OBR267132$$

$$OBR267133$$

60 komentářů:

  1. parada, jedem na stejny vlne ;) tak surfu zdar

    OdpovědětVymazat
  2. Pamatuju si, jak jednou na brigádě (značkovali jsme s dendrology stromy) jsme se u Salzburgu šplhali do kopce k široko daleko jediné stoleté lípě. Tehdy jsem si řekl, že takový strom bych chtěl mít na zahradě... a pak ten z první fotky (stromoidní úsměv)

    OdpovědětVymazat
  3. spoon,užívám poslední krásné letní dny jak jen to jde. sunfreedom, na první fotce je buk lesní červenolistý a na druhé fotce je tentýž strom z druhé strany a u rybníka na předposlední fotce je jeho kamarád, ještě o kus větší.

    OdpovědětVymazat
  4. Pro mě nejkrásnější...věta z celého článku: \"Miluji, když mi něco vysvětluješ a s nadšením mi odhaluješ věci ze svého oboru o kterých vím jen málo nebo nic.\"Báro, tak trošku vám tuhle nádhernou letní pohodu závidím. Snad se nám podaří porodit mimčo do podobného krásného počasí, no to už abychom začali na tom taky pracovat...

    OdpovědětVymazat
  5. Baro, ti velikani! Nadhera!:)Vyborna inspirace, taky vyrazim nacerpat jeste trochu sily a atmosfery poslednich letnich dnu:)Mam pocit, ze mi to neco pripomina - prozrad, kde to je?

    OdpovědětVymazat
  6. Aleko,máš na tu příjemnou práci asi tak dva měsíce.(povzbudivý mrk)

    OdpovědětVymazat
  7. Lucko,možná by se dalo chvíli hádat, kde to je. Jen poprosím Armina, aby chvíli pomlčel, protože vím, že on ví.

    OdpovědětVymazat
  8. BaroTvou odpoved jsem cekala:) Ale pujdu se na to hadani vyspat. Rano moudrejsi vecera.

    OdpovědětVymazat
  9. Lucko,je tam nápověda jako hrom! Určitě se to dá, jen co se na to vyspíš.

    OdpovědětVymazat
  10. lucko, báro,ááá sakra...chtěla jsem říct, ááá sakra, to asi znám:-)))

    OdpovědětVymazat
  11. čagi,tak šup s tím do vzkazovníku, ať nepokazíme hádání Lucce.

    OdpovědětVymazat
  12. Cagico ty tady, ze nespis? AAA sakra a za chvili tam zas budem co!:)

    OdpovědětVymazat
  13. Ó! Ó! Ó! Ó! Ó!A já vím, kde to je!!!Je tam moc krásně.(spiklenecky mhouřím oko)

    OdpovědětVymazat
  14. Je to nostalgické...Proč jenom mám pocit, že ten dialog patří právě do onoho snění a že jsi ten kočárek tlačila sama? Asi jsem paranoidní... ;)

    OdpovědětVymazat
  15. nádhera... takový býval zámecký park v městěčku, kde se narodil můj táta... taky jsem tam chodila moc ráda, než rodiče chalupu prodali---

    OdpovědětVymazat
  16. No to je přecejasný, to je Křivoklát!! ;-)Lucko, Čagi: Prý nápověda...já to poznal podle toho kocoura, že to je Křivoklát:) Ale jinak jsou ty stromy krásně rozcochaté :)Ááá sakra!! Chtěl jsem říct... ááá sakra... :)

    OdpovědětVymazat
  17. Baru......rodinná idylka... (mrk)

    OdpovědětVymazat
  18. Gombo,na tebe jsem zapomněla, to je přece jasné, že jsi ten Křivoklát musel poznat! @Teo, nejsi vůbec paranoidní a je to přesně tak, jak píšeš. Občas si zde na blogu dovolím nesplnitelně snít. Na to ten blog mám totiž také! Galahade!!! Známe se dva dny???

    OdpovědětVymazat
  19. Ten kraj neznám, stejně jako kolegové z Moravy neznají ohyb Berounky u Křivoklátu, jak je tam kemp Žralok. Báro, Tvá nápověda mi není nic platná. Na hybridní mapě ze žádné výšky jsem tu prťavou věžičku nenašel. Objevil jsem sice na sever od těch rybníčků ulici Rudé armády, ale tam až si snad nedošla. Tvé zaparkované auto jsem taky neobjevil nebo děláš tak dlouhé procházky? Hezké pondělní odpoledne

    OdpovědětVymazat
  20. Jo tak to jeKřivoklát!!!(hurónský smích)Já se raději klátím na jinou stranu.

    OdpovědětVymazat
  21. Baru......máš pravdu. Omlouvám se (stydlín)

    OdpovědětVymazat
  22. Aha. To mi jaksi nedošlo (rozpačitník)

    OdpovědětVymazat
  23. Takové krásné místo jen tiše závidím.

    OdpovědětVymazat
  24. Já důstojně mlčím......jsa vyzván k tomuto Bárou.......ale houby, prozradím to:... nebo ne...Je to Křivoklát!!!:-D

    OdpovědětVymazat
  25. Armine, Gombopřesně tak! Je to jasný Křivoklát! Bára nás jenom vodí za nos kolem Křivoklátu..:)

    OdpovědětVymazat
  26. Tak jste mě ukecalia dobrovolně přiznávám, že za Berounem na Berounce máme v Křivoklátských lesích zámek a hrad Plumlov a v Berounce plavou žraloci u kempu Žralok.

    OdpovědětVymazat
  27. Krásné a ještě čisté prostředíTakto já chodím podobně do Průhonic. Ale i znovu pomalu regenerující Stromovka je už lepší od povodní. Ale to milé povídání jako máš tam ty s sebou nahrazuji rozběhanými vnuky, kterým se tam moc líbí.

    OdpovědětVymazat
  28. Buteo, díky, že jsi uznal, že je to Křivoklát.A jinak jsi to také odhadl, protože u Plumlovské přehrady, pokud se dobře pamatuji, je také kemp Žralok. Jen ta zahrada tam není.Elizo, Průhonice i tuhle zahradu založil stejný šlechtic, takže mají něco společného. Jen tahle je nepoměrně menší, odpovídající venkovskému sídlu, kam se jezdilo jen na pár letních měsíců.Gombo, Armine máte samozřejmě pravdu.

    OdpovědětVymazat
  29. Nepřišel bych na toani vygůglit se mi nepodařilo, kde ještě Arnoštek Silvů zakládal další zahrady.

    OdpovědětVymazat
  30. Buteo,vím jen o těchto dvou, i když slovo JEN je velmi nepatřičné. Zejména ve spojení s Průhonicemi.

    OdpovědětVymazat
  31. No tak mě to konečně trklo...já původně myslela jiný park, ale je fakt, že tam je ta věž odlišná a taky tam nemají takového pěkného kocoura:-)díky buteo za nápovědu!

    OdpovědětVymazat
  32. Když slyším \"Průhonice\"na mysl mi přijdou úplně jiné věci,než park...(kyselej xicht)

    OdpovědětVymazat
  33. Taky musim priznat, ze mi to doslo az po dalsi napovede!Buteo, i ja dekuji:)

    OdpovědětVymazat
  34. Holky,[31] a [33], dneska vám to nějak trvá... vždyť jsem to psal už dááávno, že to je Křivoklát!!

    OdpovědětVymazat
  35. Jo a kočkato taky není, to je zdivočelý fenek!

    OdpovědětVymazat
  36. Tak už jste mně zmátli všichni dokonale. Silva Taruka založil dvě zahrady, a to Průhonice a Bečov nad Teplou. Bečovská zahrada je však prý ale v současné době ve špatném stavu, a rekonstrukce teprve začala , tak nevím? A to je na Karlovarsku. Vím, že miluješ Pardubice, ale tam to myslím taky není, odtamtud je moje mamka. Hradec znám, a jinak jsem myslela že jsi nyní někde na Moravě. Tak jak?(http://www.ct24.cz/regiony/index_view.php?id=182252

    OdpovědětVymazat
  37. Kamio,já si to raději ověřila. A opravdu, takový fenek se vyskytuje jedině na Křivoklátu!To byl nejspíš celý rod Silva Taroucy, který zakládal parky:-)

    OdpovědětVymazat
  38. Tak jsem to nechtěla vzdátprotože se mi to tam moc na těch fotkách líbí. Hledala, hledala a asi jsem to našla. Čechy pod Kosířem, 15 km od Prostějova. No vždyť jsem si myslela, že jsi na té Hané!. Zakladatel Štěpán Silva de Tarouca a dokončil František Josef 1. Silva Tarouca.

    OdpovědětVymazat
  39. A bum ho......v půl třetí ráno, Elizo, smekám - to já bych možná nenašel ani vlastní postel :-)Je to jedna z mála rozhleden, na kterých jsme s Muminky ještě nebyli - byla dlouho zavřená, teď prý snad je už přístupná. Tipuju to na nějaký podzimní výlet ;-)

    OdpovědětVymazat
  40. 2 all:tak jsem vás chvilku nechala a podle odpovědí ve vzkazovníku a zde v komentářích posílám bod uznání Buteovi, Čagi s Luckou a naprosto jednoznačně Elize. A poděkování mlžiči Kamiovi, Gombovi a Arminovi, že to nepráskli v prvním komentáři.Mám to tam moc ráda a proto nikdy neváhám nacpat kočár do auta a vyrazit, kilometry nepočítaje. *zálibný úsměv*Galahade, tady to vidíš, jak máme různé dojmy při vyslovení jména \"Průhonice\".

    OdpovědětVymazat
  41. Baru,to je naprosto v pořádku... Já jsem zaujatej (mrk)

    OdpovědětVymazat
  42. Galahade,kdo by v tvém případě nebyl, že?

    OdpovědětVymazat
  43. No...Dobrý se Salátem... ty si chrochtaj... (mrk)

    OdpovědětVymazat
  44. Báro,není zač;-) Ale já fakt v první chvíli myslel, že to je Křivoklát... :D

    OdpovědětVymazat
  45. Kamio,co pořád máš, vždyť je to Křivoklát!

    OdpovědětVymazat
  46. Báro,tak už přestaň s tím mlžením, vždyť víme všichni, že to je Bezděz!! ;-)

    OdpovědětVymazat
  47. Kamio,to jsem ráda, že to vím, já na Bezdězu ještě nebyla.

    OdpovědětVymazat
  48. Vracím se sem, nějak mi to nejde z hlavy ... když jsem četla tenhle text, přišlo mi to jako z pohádky, a podvědomě jsem to cítila stejně jako aTeo, jen jsem tomu instinktu nevěřila, říkala jsem si, jak může být krásný vztah, krásná procházka s milovaným mužem. a milujícím. vžívala jsem se do toho, protože jsem něco hodně podobného prožila letos na jaře s mužem, do kterého jsem zamilovaná. Bylo to ale velmi cudné, ale ten opar ta atmosféra byla stejná... odnaučila jsem se snít a mít takové představy, protože život pak o hodně víc bolí. Přestala jsem mít představy, ale teď jsem dostala chuť si ten luxus alespoň jednou dopřát a dosnít až do konce ... nějak se od té tvé \"inspirace \" nemohu odpoutat a raději už jdu pracovat ...

    OdpovědětVymazat
  49. zuzi,tomuhle snu je na mém blogu věnováno mnoho příspěvků. Je to jistý způsob, jak přežít v realitě. A až se jednou sny a realita propojí, budu moc šťastná nebo moc nešťastná...

    OdpovědětVymazat
  50. Zuzi,budu podezřelý z nenapravitelného romantismu, ale dopřej si! Je sice pravda, že \"po tom\" to může dost bolet, ale vem si, jak krásně ti bude \"při tom\"...

    OdpovědětVymazat
  51. Galahade,to jsi napsal moc hezky, člověku je při tom krásně a to za to jistě stojí.

    OdpovědětVymazat
  52. jojo,sny ... jsem opatrná je dosnít do konce, ale tak já to zkusím, musím si na to ale udělat čas a atmosféru, to nejde jen tak v rychlosti mezi něčím :o) a taky se u toho bude brečet... :o)

    OdpovědětVymazat
  53. Ne, že bych se ti divil zuzi......nevim, jak to teda máš hozený ty, ale mě ty sny vždycky nějak nejlíp začínaj... ten zbytek často stojí za ...nestojí za řeč...

    OdpovědětVymazat
  54. No, myslím tím, že si někdy budu snít vědomě, jak píše Bára a sama si ten sen vysním aby se mi líbil, až do konce. Kdybych spoléhala na ten podvědomý noční sen, kdovíjak by to dopadlo!!!!

    OdpovědětVymazat
  55. Být to tuhle neděli, tak jsme se tam potkali. :) Je to krásný park a určitě se tam ještě vrátím...

    OdpovědětVymazat
  56. Moc... :) Až se stydím, že jsem ten park profesně objevil až teď.

    OdpovědětVymazat
  57. To je hezké:\"objevit park\". On je svým významem asi důležitý, ale rozlohou spíše menší. Já tam miluji pohled z mostu u výpusti rybníka, všude relativní rovina a najednou hluboko pode mnou vzrostlé jehličnany! Nečekaně zvláštní.

    OdpovědětVymazat
  58. To je moc hezké místo. Mně se líbily i pohledy přes vodu, fascinoval mě pětimetrový dub na břehu rybníka před zámkem nebo taktéž pětimetrový jasan hned u vchodu. Dendrologicky je to docela zajímavá sbírka stromů, kompozičně dobře řešený areál. Já to jméno znal, ale nikdy mě nenapadlo podívat se do mapy, měl jsem zafixováno, že to musí být kdesi daleko v Čechách. :) A ono je to hodinku cesty od domu... Ostuda... :)

    OdpovědětVymazat
  59. Sharkane, to není ostuda, jen výzva projít si to tam opět.

    OdpovědětVymazat