Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

pondělí 4. června 2007

Velká zodpovědnost

Být strážcem tajemství, to není jen tak.


Obzvlášť, je-li ono tajemství také pěkně šťavnaťoučkým drbem.

Původně jsem o svém těhotenství nechtěla říct nikomu cizímu, však oni to poznají, až bude ten správný čas.

Zbytečné řeči nejsou nutné.
Věřím, že při svém stylu oblékání, úzké šaty nebo sukně a k tomu všelijaká saka a rozevláté helenky, by mi to tajemství vydrželo hodně dlouho.
Ale bohužel, díky pár hodně zakouřeným obecním akcím, na kterých byla nutně vyžadována moje účast, jsem ve svém vlastním zájmu musela s pravdou ven.
Po několikahodinovém sezení v zakouřené místnosti jsem nabyla dojmu, že opravdu by to už stačilo, zejména když složení zúčastněných bylo čtyři nekuřáci ku dvěma kuřákům.

Počkala jsem na přestávku, vyvětrala a nachystala se k jednoduchému, lapidárnímu sdělení.
Podle mě, žádný proslov, žádná věda.
Poprosím o kouření na chodbě, vysvětlím jednou větou důvod a můžeme pokračovat ve schůzování.

No, to jsem se spletla!

"Nééé," vyjely oči hospodářce obce, "to myslíš vážně?"

"No," potvrdila jsem jí a naivně si myslela, že tím to hasne.

Rozpoutala se kanonáda otázek s projednávanými věcmi naprosto nesouvisející.

Jeden ze schůzovníků zmizel a za okamžik byl zpět, v ruce láhev šampáňa a podnos se skleničkami.

"To se musí zapít!"

A sakra.

Bouchl špunt a už se ťukalo.

Ale ta pravá bomba přišla až potom.

"A můžu to zítra všem říct?" zeptala se s planoucím a dychtivým pohledem hospodářka obce, takto osoba, která příjde během svého pracovního dne do styu s maximálním počtem spoluobčanů.

V tu chvíli mi došlo, že být tím PRVNÍM, který má možnost oznámit takovou novinu všem okolo, je něco naprosto vyjímečného, to je pro něj téměř vyznamenáním a notně to zvedá jeho důležitost v heirarchii místních drben.

Na položenou otázku jsem se zatvářila dost kysele.

"Neříkej mi, že nesmím!" zareagovala na můj pohled. "Já bych zítra nemohla do práce. Nebo mohla, ale musela bych si zalepit pusu izolepou!"

"Tak to klidně řekni, to už stejně nezastavím," odpověděla jsem rezignovaně.

"A Lenka to ví?" zeptala se ještě pro jistotu, aby zjistila, zda omráčí i drbnu č.2.

Po mém "ne, neví,"  se jí po obličeji rozlil blažený úsměv.

Ten večer už s ní nebyla rozumná řeč. Jakobych viděla v její hlavě seznam zítra obvolávaných spolujezinek.
 
Také už se přestalo kouřit, zato se začalo pít, bohužel beze mě.


K projednávanému už se nikdo ani slůvkem nevrátil, takže se budeme muset sejít asi ještě jednou.
Moje záležitost už tou dobou bude "stará" a tak se možná dobereme konce té věci, kvůli které jsme se původně sešli.


 

28 komentářů:

  1. A můžu o tom napsat?První?! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. To já když byl těhotnej, taky mi vadil kouř. Vlastně mi vadilo úplně všechno. A nejvíc ty drbny, co se jim na mně furt něco nezdálo... :)

    OdpovědětVymazat
  3. ann,klidně o tom napiš, hlavně ať mi tady nikdo nekouří.Teo, mně drbny vadí (na rozdíl od kuřáků), i když jsem úplně netěhotná.Ale v případě tvého těhotenství, by mi asi nejvíc vadily ty televizní štáby před barákem.

    OdpovědětVymazat
  4. BLAHOPŘEJI!Ale, pane blogere. Ale ale, slečny blogerky. Neslušelo by se nejdříve poblahopřát a teprve pak být vtipný?

    OdpovědětVymazat
  5. [4] Slušelo. Ale to bych se opakoval. Pro nás, které baví číst blogy, nejde o tak žhavou novinku. Např. já jsem slušně poblahopřál už dávno... Je to tak, Báro? ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Ja som to chápal tak, že pani domáca zatrhla komentáre k oznámeniu svojho stavu práve preto, že sa chcela vyhnúť blahoželaniam. Ale možno som to chápal zle...

    OdpovědětVymazat
  7. lojzo,pochopil jsi to dokonale. Teď už je to starý, tak jaképak cavyky. Nicméně, Laco, děkuji :-).@Teo, potvrzuji, že Tvoje blahopřání i věcné dary byly největší :-)))

    OdpovědětVymazat
  8. Báro,tak ještěže to Lenka neví... to je fuk, o co jde, hlavní je, že bude první ona a ne Lenka... nenávidím drbny!!! A chápu Tě.

    OdpovědětVymazat
  9. Vyrůstal jsem......v menším městečku jako syn paní doktorky. Když jsem šel na rande, tak máma věděla přesně, se kterou, kam, jak dlouho jsme tam byli a co jsme tam dělali - a to všechno ještě než jsem se vrátil dom :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Arminea nebyls´ z toho zablogovanej... tedy, pardon, zabloKovanej?

    OdpovědětVymazat
  11. Tehdy mi to vadilo......a tak jsem v osmnácti utekl na školu. Teď už jsem trpělivější a naučil jsem se lidi přijímat i s jejich \"specifickými vlastnostmi\".Když je nejhůř, tak se z toho vybloguju :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Mimochodem, Báro......už jsem též gratuloval. Můžu ještě jednou?;-)

    OdpovědětVymazat
  13. Armine,a mimochodem, už jsem ti děkovala. Tak ještě jednou :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Kamio,nemohu říct \"nenávidím drbny,\" protože to bych šmahem nenáviděla 3/4 vesnice. Spíš se hodně snažím, nedat jim žádnou potravu k přežvykování. Takže tentokrát si zgustli o to víc :-).Armine, u nás je to také, a někdy se hodně zadaří. Naposledy třeba, jak jela paní kuchařka ze školky domů z práce a spadla z kola a z tašky se jí vykutálela šiška sekané, kterou vyšetřila na dětech...To byl DRB! A taky situace na odstěhování :-))

    OdpovědětVymazat
  15. Báro,jako kolorit české vesnice je to nádhera, tak si posedět v místní hospůdce a poslouchat.. ta sekaná je šupa:)) Ale bydlet tam a stát se terčem, ojojoj! :)

    OdpovědětVymazat
  16. Kamio,ať se chováš, jak se chováš, jednou tě stejně semelou... třeba jenom proto, jakej jsi slušňák a za tím asi něco bude :-))

    OdpovědětVymazat
  17. Báro,no právě, semelou každého. A to je asi jediná jistota, kterou tam člověk takhle má.. :))

    OdpovědětVymazat
  18. No vidíš, Kamio,alespoň už nemůžeš říct, že nemáš v životě žádné jistoty.

    OdpovědětVymazat
  19. Báro,děkuju pěkně..:) Teď mě napadla replika ze \"Seznamte se, Joe Black\": \"Jisté jsou jen daně a smrt\".. takže správně to bude..\"Jisté jsou jen daně, smrt a drby\":))

    OdpovědětVymazat
  20. lidé se naucí mluvit ve ctyrech letech , ale trvá jim celý zivot nejmíň sedesáti, nez se naucí mlcet...mlceti, zlato.

    OdpovědětVymazat
  21. babet,to je pěkný citát, hodně pravdivý!Leni, svým způsobem to milé je :-).Člověk se na to musí dívat i z té druhé stránky.

    OdpovědětVymazat
  22. Bároale já to tajemství skoro udržela:-), že?:-))

    OdpovědětVymazat
  23. Mod,teď ses pěkně prozradila! Co znamená to skoro?!

    OdpovědětVymazat
  24. Bároskoro znamená, že jsem to řekla milovanému.

    OdpovědětVymazat
  25. Mod,tak s tím se samozřejmě počítalo!

    OdpovědětVymazat