Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

čtvrtek 3. května 2007

Není svíčka jako svíčka

aneb papírová krabička za 540 Kč

Chystání dílů potřebných ke stavbě Kaipana stále pokračuje, ovšem nechávám to zatím bez obrázků, neboť necítím estetickou potřebu dávat sem fotky například rezavých náprav od Forda Sierry, které teprve hodiny práce s renovací promění v to pravé, co má být.

Ale pár poznámek si přece jen neodpustím.

Že už se po dlouhých peripetiích rozbrblal motor Audi/Octavia 1,8 turbo, to už jsem se radovala onehdy a teď nastala chvíle, dopřát mu, drahouškovi, nové svíčky. 
Zdálo by se, žádný problém... ale..
Držíce tisícovku (jednu!) vhopsala jsem v pohodě do prodejny s autodíly a chtěla čtyři svíčky (zapalovací!) k dotyčnému motoru. Mladík za pultem hrábl do šuplíku, vyndal 4 krabičky a pravil:"Dva tisíce čtyřista čtyři koruny."

 "CO????"
 
Dočista jsem v tom šoku zapoměla, že mě tatínek v dětství učil, že ptát se slovem "co" je neslušné a že musím používat "prosím".

Tisícovka putovala zpět do peněženky a šok odezníval ještě tak 20 minut. Obvolala jsem zbylé prodejny a zjistila, že je to cena běžná, lišící se tak dvaceti korunami na kusu.

Nezbylo než zasednout k internetu a podívat se, zda se neušetří alespoň nějaká koruna.
Jaké bylo překvapení, když na mě z jedné adresy jukly svíčky za neskutečných 61 Kč!!!

Ověřeno ještě telefonátem, poslala se hned objednávka a dnes přišly. Jsou to perfektní  značkové svíčky a už vím, proč jsou tak levné. Nebyly V KRABIČCE!

P.S. Na adresu www.mevek.cz prosím vstupovat jen s nachystaným mokrým hadrem na hlavu, protože ten, kdo opravuje Škodovky a zná běžné ceny, tak by to nemusel přežít. Jak jinak hodnotit, že řídící jednotka na Octavii 1,8 turbo stojící normálně 11 tisíc, je zde k dostání za 3970 !!! A takových šoků jsou tam desítky.

21 komentářů:

  1. Ty, Báro, nejsou voskové a nemají místo jiskřiště knot? ;)Mně se onyno podařilo něco podobného - v jednom vetešnictví měli závitořezná očka M1.2, M1.4, M1.6 a M1.7 po 4,- za kus (normální cena řádově ve stovkách...)

    OdpovědětVymazat
  2. Báro,jdu hledat díly na RMC!! (nebo raději ne.. vzhledem k předchozím/nevratným průvanům na účtu v souvislosti s použitím originálních žluto-šedých krabiček z firmy \"Auto Doležal\":)

    OdpovědětVymazat
  3. zcr,nejhorší je, když vidím něco tak levně, či dokonce zadarmo a strašně mě pak mrzí, že to vůbec nechci :-).Kamio, na RMC jsem tam nic nenašla, ale paroží už máš nové, tak co bys ještě potřeboval?

    OdpovědětVymazat
  4. Já tyhle situace znám,i když se nezabývám auty. Jsem z levného kraje, leckdy si udělám představu kolik něco asi bude stát a ono to pak stojí nejméně dvojnásobek. Před časem jsem např. potřeboval k počítači černou barvu do tiskárny. V Máji - tedy v Tescu na Národní třídě v Praze 1 ji měli za 930 korun! Jako obvykle v těchto situacích se moje psychika vzepřela: \"Ne! To jim nedám!\". Hledal jsem a našel na kraji města malou neznámou prodejnu, kde jsem nakoupil za 3 stovky. 630 korun to je rozdíl!

    OdpovědětVymazat
  5. Báro,paroží mám čerstvé, to snad vydrží (a kolik to stálo shánění sehnat kvalitní značkový paroh!!:), ale nikdy nevíš, co ti odejde do věčných lovišť... nebo do dílny milého zcr:)

    OdpovědětVymazat
  6. hele, Báro, ty jsi automechanička či co?To je neskutečný, v čem všem se vyznáš?

    OdpovědětVymazat
  7. Sonjo,bacha na to... takhle oslnila nejednoho ze svých čtenářů. Je to fakt nakažlivý;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Jirko,svíčkami počínaje, přes barvy do tiskáren (to je pravda, to mám pořád!) a pokračuje to vším možným, na co si vzpomeneš. Jen mě vždycky naštve, když je to opačně...Kamio, \"do dílny milého zcr...\" :-)))Sonjo, to je úplně obyčejné. Jen mám to štěstí být hodně blízko u stavby úžasného roadsteru a tak s chutí a nadšením dělám takového poslíčka pro všechno, abych si zajistila první svezení.Galahade, to asi nebude tak horké, ten počet se určitě bude rovnat počtu čtenářů zapuzených :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Baruško,čemu se divíš? Ty jsi ještě neviděla krabičku bratru/sestře za 540 CZK?

    OdpovědětVymazat
  10. Baru......troufnu si tvrdit, že nerovná!

    OdpovědětVymazat
  11. Gombo,mrňavou papírovou s fabrickým potiskem... bohužel v tom motoru ji ani nikde neužiješ!!!Galahade, myslíš, že zapuzených je víc? Je to klidně možné, nemám to až tak zmapované.

    OdpovědětVymazat
  12. No tu krabičkunemáš použít někde v motoru. Blázníš? Máš ji přece zaplatit!

    OdpovědětVymazat
  13. To znám.Motorky jsou naprosto stejný příběh. \"Značkové\" díly a aftermarket, to jsou dva naprosto odlišné světy.

    OdpovědětVymazat
  14. Báro...osobně si v mysli hýčkám třetí, dosud nezmíněnou možnost... schválně, jestli se do ní trefíš;-)Gombo - tu krabičku můžeš použít někde v motoru. Můžeš jí třeba zapálit a podívat se, jestli máš dostatek benzínu ...nebo tak...;-)

    OdpovědětVymazat
  15. JoJo,galahad rašpluje přiškvařenou čepici z hlavy, ale ví, že už nikdy ŽÁDNÝ benzín potřebovat nebude ,-)

    OdpovědětVymazat
  16. Gombo,ještě ho nech, hele, mě náhodou náramně zajímá, co se Galahadovi rašpluje za nezmíněná možnost:))

    OdpovědětVymazat
  17. Ad Galahad: Už jsem to tu chtěl napsat včera, ale netroufl jsem si. Ty svíčky taky mohly být kradené...

    OdpovědětVymazat
  18. Gombo,4 krabičky za 2196 Kč :-)))))Tuhle částku umím s radostí utratit podstatně lépe!Galahade, v rámci pomoci přítele na telefonu se pokusím doufat, že sem chodí pár lidí rádo.A tím tuto diskusi končím!Kamio, Gombo, nápad s přiškvařenou čepicí je slabota, neboť Galahad a auta není to ono. A ve spojení Galahad a tank (nebo obří letadlo) vs. posvícení do nádrží by dopadlo úplně jinak!

    OdpovědětVymazat
  19. Jago,ty sis něco netroufl ?! ;-))Já se na ty svíčky pak ještě ptala a bylo mi vysvětleno, že je to průmyslové balení v kartonové krabici s mnoha chlívečky. Ale vzhledem k těm cenám by musely být kradené celé ty webovky.

    OdpovědětVymazat
  20. Báro, Gombo, Kamio......kdosi se tu pídil po využití papírové krabičky v motoru... Nadhodil jsem jednu možnost. Já vim, že je to blbost, ale aspoň jsem to zkusil;-)Posvítit si otevřeným plamenem do nádrže u tanku by nemuselo končit až tak katastroficky, vzhledem k tomu, že většina tanků jezdí na naftu, která hoří podstatně hůř, než benzín... Jen by mě zajímalo, proč ty ptácí anglický perou i do těch tanků benzíňáky...:-/

    OdpovědětVymazat
  21. Galahade,za zkoušku to stálo :-)Dnes ráno jsem čirou náhodou dostala přednášku o tom, jak se tankem \"vyorávají\" nášlapné miny. Vypadá to dnes na tankový den.. ;-)

    OdpovědětVymazat