Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

úterý 17. dubna 2007

Žiju s dvěma motýly

Brilianty nebyly potřeba


Někdo umí motýly přilákat a opít a nepotřebuje k tomu nic, než umět vnímat krásu okamžiku.
Je to úchvatné, když vznešený motýl přiletí, posadí se na vyhlédnuté místo a ještě chvíli třepetá křídly, aby je pak přiložil k sobě a setrval v klidu, myslíce na to, kde je ta krásná žena s číší vína.

Moji dva motýlci jsou přetaveni do šperku.

Ten první je koupený ve starém klenotnictví, měli jen jeden kus a dodnes jsem druhého takového neviděla. Je filigránsky jemný, visí na tenkém řetízku z maličkých "hranatých kuliček" a skoro nic neváží, tak, jako jeho živé předlohy z neopakovatelné přírody.

Je křehoučký a vůbec necítím, že ho na krku mám.

Ten druhý si mi sedl na prst. Je dělaný podle přívěsku a aby vydržel denní nošení a já se nemusela bát, že mu ublížím, musel být ze silnějšího materiálu.
Moc jsem se bála, aby neztratil tu motýlí subtilnost a zároveň vydržel nástrahy, které mu kladou mé každodenní činnosti.

Pan zlatník dlouho přemýšlel, zkoušel, kreslil a piloval, až se dostal k variantě, která se líbila nám všem.

"Máte hezký prstýnek," slyším každou chvíli v obchodě při placení, v banci či v práci.

Ano, mám ho ráda. Jen ty drobné tři brilianty jsem odmítla zasadit do malého tělíčka.

Bála jsem se, že už by s nimi motýl nemohl vzlétnout...

$$OBR219568$$

Rejpalům přidávám ještě detail hranatých kuliček :-))

$$OBR219643$$

Tak ještě jeden update. Ale protože ve skutečnosti vypadá mnohem lépe, nemám z té fotky moc velkou radost ;)

$$OBR219943$$

Rozměr přívěsku: výška 11mm a přes křídla v horním nejširším místě 19mm

Rozměr prstýnku:výška 15mm, šířka 20mm

41 komentářů:

  1. Báro,\"filigránsky jemný\" ... musel jsem se jít kouknout na přesný význam slova (člověk se zdá se pořád učí). Je krásný, nejde přehlédnout. Ovšem \"hranaté kuličky\", to je rébus:)

    OdpovědětVymazat
  2. Kamio,i tady na fotce, když se na to podíváš, tak je to vidět, že nejsou kulaté,ale s ploškami.. takové hranaté :-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Báro,zkusil jsem (jan tak zkusmo:) dát hranatou kuličku do Gůglu... to bylo doakzů! Většinou jeden sprostší, než druhý, nicméně se tam objevilo i nějaké klenotnictví a tam TO měli na prodej:) Filigráni!

    OdpovědětVymazat
  4. Kamio: a krychlatou tramvaj znáš??? :)))

    OdpovědětVymazat
  5. Kamio,tak to si jdu zkusit taky, třeba mi to přivede spousty návštěvníků :-))Dnes jsem v toplistu viděla návštěvníka z googlu, který přišel z takového dotazu, až jsem se styděla..

    OdpovědětVymazat
  6. Báro,To bych chtěl umět takhle koukat odkud mi přišli.. nebo raději nechtěl:)Ještěrko: ano, znám mnoho druhů tramvají. Krychlaté, kulaté, pokažené, nové, s osádkou i bez ... :) (taky ovládáš ten Toplist, přiznej se!:)

    OdpovědětVymazat
  7. Báradíky za dobrý typ! Můj řetízek má kuličky asi 0,8 mm, ale viděla jsem, že se tomu dokonce říká \"hip hop\" řetízek!Abych si ho sundala, až půjdu na metal!

    OdpovědětVymazat
  8. Jsem taky rejpal, Báro.Foto prstýnku by nebylo? Móóóc bysem ho chtel videt ... plosííím :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Báro,vidím, že jsme tomu klenotnictví dali každý po hitu na stránku:))

    OdpovědětVymazat
  10. Gombo,on se nechtěl fotit ani za boha, a pak dokonce i vyhrožoval, že se na to vykašle a uletí...Ale faktem je, že se mi to nepovedlo nafotit tak, jak jsem si představovala a on je trochu zkreslený a tudíž nemá tu prostorovost.

    OdpovědětVymazat
  11. Taky by se mi hodil řetěz Například takový 525 bezkroužek od firmy RK. I bez toho hmyzíka.A k tomu místo prtýnku rozeta a kolečko od JT. Dneska po prvních volných v Brně jsem zjistil že starý odumřel.

    OdpovědětVymazat
  12. motoneználku,na řetězy pozor! Kamarád jezdil v sobotu a nějak mu řetěz praskl, rozletěl se a dostal švihem přes stehno, že ho zašívali a on si celou dobu říkal modlitbičku: Pane Bože děkuji Ti, že to bylo 2 centimetry od možnosti nemít už nikdy vlastní děti!

    OdpovědětVymazat
  13. Báro, mohla bys prosím přidat rozměry, abych lépe odhadl, jak moc ten zlatník byl šikovný? :o)

    OdpovědětVymazat
  14. Bároměla jsem takový hranatěkuličkový z bílého zlata a na hraničkách křížek, ten mám teda ještě pořád, ale ty hraničky se časem začaly hodně moc trhat:-(Jinak se přimlouvám,abys k motýlovi položila sirku:-)

    OdpovědětVymazat
  15. Je překrásnej :-))Mám jednoho motýla jako brož, po babičce a spojuje se mi v něm to, že je tak krásnej a to, že je po tý babičce a mám k němu zvláštní, skoro něžný vztah ...A taky jsem ráda, že už ty živí zase lítaj :-)

    OdpovědětVymazat
  16. hranatekulickovy jako ten co na nem tahame spunt z vany, a filigransky jakoze jemny, presny, pospojovany z malinkatych zdanlive nespojenych drobouckych dilku (napr zde http://www.gormelia.com/sperky/index.php?sperky=zlato-stribro&id_druhu=1).Prstynek chcem taky videt!;)

    OdpovědětVymazat
  17. Spoon,tak pro tyhle kousky mám slabost, to je prostě nádhera :-)) Před pár dny jsem nad nima vzdychala zde http://www.drakkaria.com

    OdpovědětVymazat
  18. Já mám nejraději šperky do kterých nikdo nic neryl, netepal a tak podobně:-)

    OdpovědětVymazat
  19. Kdo chtěl prstýnek, má ho tam, kdo chtěl rozměry, má je tam taky, jen tu sirku jsem neměla :-))Gino, díky :-)Magrátko, tak já se tedy k motýlkům budu chovat opatrně, aby vydrželi pravnoučatům. Já mám na druhé ruce takový jednoduchý achát, zase po své babičce.spoon, já chtěla původně napsat, že řetízek vypadá jako ten od vany, ale to by musel být jiný článek :-)Oba odkazy jsem pečlivě prolezla a JO!Mod, a bavíme se ještě o klasických špercích?

    OdpovědětVymazat
  20. Bárono to asi záleží, čemu říkáme klasické šperky? Myslím, že moje šperky jsou klasické, i když ten prstýnek z malíčku, pravda, nikdo moc nechápe:-)))

    OdpovědětVymazat
  21. Mod,ovšem to je nejvyšší čas, abys taky přihodila nějaké foto do placu!

    OdpovědětVymazat
  22. Bárotonende, já mám skoro všechny šperky které nosím situovány ve žlábku, a to co patří na ruce už jsem dávno vrazila do krabice a nosím jen jeden prstýnek na pravém malíku, takový kroužek, no kroužek, neohnu kvůli němu kloub:-)))Ale je fakt, že bych si to mohla vyfotit třeba pro pojišťovnu:-)))

    OdpovědětVymazat
  23. Nicméně jak vidíš každý den na fotce vlevo vedle textu, na levé ruce NIC:-)

    OdpovědětVymazat
  24. Mod.,na mé fotce je kovu až až!! :)) Nicméně jsi morbidní jelikož mít prstýnek udělaný z něčího malíčku jak píšeš ve [21] ...

    OdpovědětVymazat
  25. Kami když ze svého?:-))))))

    OdpovědětVymazat
  26. Mod.,to je k té morbiditě ještě sebemrskačství a sebepoškozování:)

    OdpovědětVymazat
  27. hm, malíček, s tím jsem ještě nepracoval, ale bude se dát asi brousit a leštit stejně jako jiné přírodniny... :]Báro, díky za měřítko; má diagnóza je, že autor byl velmi šikovný :o)

    OdpovědětVymazat
  28. Kamio, Mod,vás nechat v nci chvilku bez dozoru, tak tu hned vyplouvají na povrch vaše morbidní sklony :-)zcr, já zase byla překvapená, jak je práce se zlatem černá a špinavá. Lesk a třpyt přichází až jako poslední operace. A během práce nerozeznáš ruce zlatníka a opraváře aut - černota černá.

    OdpovědětVymazat
  29. Báro, jednak je to samý olej (všelijaké lisovací mašinky na dráty a plechy atd) a druhak se jako podložka pro pájení používá impregnované dřevěné uhlí (dobře odráží teplo, což usnadňuje prohřátí pájeného kusu)

    OdpovědětVymazat
  30. zcrale musíš to hodně moc máčet:-)))

    OdpovědětVymazat
  31. Ono stačíjenom, když to zlato piluje a je jako kominík :-)

    OdpovědětVymazat
  32. Báro,pohromadě je to zlatožluté a v pilinách černé. To je ale filigránské zlato!!! :))

    OdpovědětVymazat
  33. Kamio,nenechám se strhnout asociací, co všechno je v pilinách (zrovna tu máme tento víkend cirkus), ale pouze namítnu, že i piliny jsou zlaté a opatrně se stále smetají,aby se pak daly znovu přetavit.

    OdpovědětVymazat
  34. Báro,i drobné piliny pečlivě sbírané mohou po čase býti přetaveny ve skvost:))

    OdpovědětVymazat
  35. Já do toho necitlivě vtrhnu poznámkou, že zlatěžlutá mě nebere vůbec, mám ráda zlato buď \"červené\" a nebo bílé:-)

    OdpovědětVymazat
  36. Mod,mám ráda zlata všelijaká, ovšem také korálky a jeden oblíbený šperk mám i z ohoblovaných větviček. To je jako s hudbou. Někdy Mozart, někdy Tři sestry.

    OdpovědětVymazat
  37. Báro,a někdy Mozartovy tři dcery a mnoho koulí jako bonus:)

    OdpovědětVymazat