Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

čtvrtek 15. března 2007

Nutná jarní údržba

trochu jiná zahrádka


Jaro už vykukuje z kalendáře a já jsem si začala šlechtit záhonek svých osobních vztahů.

Už delší dobu jsem měla pocit, že je silně zaplevelený, plný šlahounů vedoucích odnikud nikam, kde některé rostlinky samy hynou a jiné vegetují jen tak, ze setrvačnosti, aniž by se o ně někdo postaral.

Nastal čas vyčištění záhonku od nežádoucího plevele, který sem byl zavlečen dlouhým časem a v mnoha případech utlačoval rostlinky, které nemají takovou vitalitu vetřelce, ale jsou citlivé, milé a bylo by škoda nechat je živořit, přece jen, už si zde své odžily a prokázaly nárok na místo, které jim náleží.

Staré silné rostliny stačí trochu mělce obrýt, abych nepoškodila kořeny, sem tam odstranit občasný nepatřičný výhonek, ale s některými to bude trochu větší práce a bude potřeba radikální zmlazovací řez, doufám, že to nebude muset být co nejblíž u země. Snad bude ještě šance na jejich znovuobrašení a opětovné rozkvetení.

A tam, kam po vytrhaném plevelu nachystám novou čerstvou zeminu, tam s láskou a něhou zasadím rostlinky nově získané a ty si budu opatrně opečovávat, aby se pěkně rozrostly, kvalitně zakořenily a vynasnažím se jim poskytnout takové podmínky, aby se u mě měly co nejlépe.

Není to jednoduché a není možné na takový záhonek vpadnout bez rozmyslu, ale zrovna tak, jak zahradník přemýšlí nad tím, co se svojí zahrádkou udělá, tak snad i já po všech úvahách budu mít šanci dát svůj záhonek do stavu alespoň částečné spokojenosti sebe i svých rostlinek.

Jestliže budeš hledat štěstí v druhých lidech, můžeš ho ztratit.
Najdeš-li štěstí sám v sobě, budou šťastni i ti okolo.
(Díky Neinire) 

21 komentářů:

  1. lojzo,nejen napsala, já už to i dělám :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak nech sa ti to podarí!Inšpirovala si ma, hádam je čas vstať od počítača a venovať sa viac ľuďom okolo...;-)

    OdpovědětVymazat
  3. lojzo,na chviličku tě od toho počítače tedy pustíme, ale jen na chvilku...chyběl bys ;)

    OdpovědětVymazat
  4. S nefalšovanou zvědavostí jsem tenhle článek otvíral, protože mě opravdu zajímalo, jakou že to myslíš zahrádku :)))). Tak držím palce při okopávání vztahů :).

    OdpovědětVymazat
  5. Wu,:)))))úmyslně jsem se vyhýbala spojení \"okopat vztahy\", právě proto, že je považuji za notně okopané (ve smyslu kopnout si) a údržba nikde.Ta naše čeština, že?

    OdpovědětVymazat
  6. Jsou vztahy, které je nutno vykopat, některé i zakopat. A okopávání těm ostatním jen prospěje. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Sharkane,:))Trochu odbočím. Moje babička mi vždy říká:\"Já vím, ty jsi poklad. Jenom tě vykopat...\"

    OdpovědětVymazat
  8. Báro,to je super, co říká tvoje babička, líbí, někam si zapíšu ;)

    OdpovědětVymazat
  9. ještěrko,mockrát jsem s tím měla úspěch, zejména když začal někdo moc machrovat a bylo třeba mu lehce vysvětlit, jak to je doopravdy.Babička je (v tom nejlepším významu) takový jemně ironický glosátor v naší rodině :)

    OdpovědětVymazat
  10. Báro,taky bych měl prošlechtit záhonek. Nabízím sazeničku na výměnu :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Proto se mi delší dobu neozývaš. Mne to ale nepřišlo, že moc machruji. Je mi to líto

    OdpovědětVymazat
  12. Báro,a jak to pak je s hnojením?? :))

    OdpovědětVymazat
  13. KamioTo je asi příčina ty selekce, že si to ty rostlinky zhnojily osobně

    OdpovědětVymazat
  14. Gombo,a dáš mi záruku, že to není bolševník? Buteo, máš Toplist? Máš! Tak se podívej, jak často tam u Tebe jsem! A jinak už dlouho tě chci poprosit o jeden příspěvěček. Napíšu ti to do komentářů k tobě.

    OdpovědětVymazat
  15. Kamio,Buteo to odhadl. Kdo si to pohnojil, bude vytržen :)A Ty co tam zbydou, budu hýčkat svojí láskou a něhou, jak bylo výše uvedeno.

    OdpovědětVymazat
  16. Báro,já ve své zahrádce pěstuji pouze vybrané exempláře :-) Snad by sis nemyslela, že Tě chci vydat na pospas kopřivám a jiné havěti :-(

    OdpovědětVymazat
  17. Gombo,pokud mi nedáš nějaký plevel, tak by ses zbavil přátelské rostlinky... to přece nejde, ne?Nebo je to nenápadná nabídka k zasazení Gomby :))? To by byla jiná ;)

    OdpovědětVymazat
  18. [19] Báro,1/ i dobré rostlinky se mohou množit2/ uff, už jsem myslel, že Ti to nedojde ,-)

    OdpovědětVymazat
  19. Gombo,tak vezmi to miminko z možnosti 1/ a stavte se...

    OdpovědětVymazat