Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

středa 28. března 2007

Hvězdy nebo erotika?

Rozum nebo peníze?

Rozhovor z dnešního dopoledne mi připomněl nedávnou příhodu.

Přenesl mě do naší milé hvězdárny, kam občas zajdeme na pozorování noční oblohy.
Loni v létě mi to vyšlo asi o půl hodiny dříve, než byl avizovaný začátek a protože pan ředitel nevyžene žádného, i když přijde v jinou dobu, byla jsem ochotně vpuštěna dovnitř.

Nečekala jsem, jaký smutný pohled se mi na něj naskytne. Sedl si do svého křesílka, mně nabídl židli naproti a nic neříkal.

Neobvyklé.

"Stalo se něco?" ptám se s účastí ve hlase, protože mi to nedalo.

"Ále, ani se neptejte. U nás už je možné úplně všechno... a s tím rozpočtem, který pro nás město má se můžeme dožít ještě různých překvapení."

Že by mu z městské pokladny zkrátili příděl peněz na provoz? Napadlo mě to nejpravděpodobnější vysvětlení.

Ale pan ředitel pokračoval.

"Představte si, co se stalo dneska v noci."

Aha, tak ne městská kasa, ale nějací zloději...proletělo mi hlavou.

"Tady po té úzké pěšince přijel přes celý park až k bráně velký mercedes, vylezl z něj chlap v koženém saku a zvonil, div nám zvonek neupadl. Tak se domácím telefonem ptám, co si takhle o půlnoci přeje a on prý že se mnou musí mluvit, ať ho pustím dovnitř. Tady se v noci děje ledacos, pořád jsou problémy. Přemýšlel jsem co mám dělat, ale nakonec jsem mu otevřel.
Navoněný chlap suverénně vtrhl dovnitř a začal se rozhlížet. Chtěl ukázat celou hvězdárnu, protože má pro ni spoustu peněz. To mě překvapilo a tak jsem ho tady provedl. Byl spokojený, moc se mu líbilo v otáčecí kupoli a byl nadšený odsouvací střechou v místnosti pro dalekohledy.

´Celé to tu koupím,´řekl mi, když jsme byli zpět u vchodu.
´Bude tady exkluzivní erotický klub. Je to za městem, klid, žádní sousedé, atraktivní efekty, to s tou střechou, jen se dobuduje bazén a hned se může začít s provozem....´

To mě šokovalo! Jak může někdo takhle uvažovat o hvězdárně?"

Pan ředitel je vědě oddaný muž, možná i lehce odtržený od běžného života a tenhle závan erotické komerce ho naprosto vyvedl z míry.

"Já mu řekl, že to není na mně, někomu něco prodávat, že hvězdárna patří městu a že na podobné úvahy může klidně zapomenout.
Jenže jak jsem řekl, že to patří městu, bylo to, jakobych ho polil živou vodou, protože se mu roztáhl obličej k širokému úsměvu a řekl:´Jó tak městu? To nebude žádný problém, zasypu je penězi a ještě mě budou prosit, abych si to koupil.´"

A tak tam pan ředitel seděl, jakoby už tu hvězdárnu snad ani neměl, kroutil nešťastně hlavou a tiše si pro sebe říkal:"Tak oni mi teď budou kopulovat v kupoli...."

(Musím však dodat, že pan podnikatel neuspěl a v kupoli se nakonec nekopuluje, ale stále jen pozoruje ta úchvatná noční obloha.)
 

81 komentářů:

  1. :))chudak, fakt je mi ho lito. i kdyz kopulovani v kupoli by taky nemuselo bejt uplne spatny...no dobre, ted vazne: je to des.

    OdpovědětVymazat
  2. Pajo,nebylo by špatný, při současném zachování chodu hvězdárny :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Báro,oni ti hvězdáři jsou prostě už takové bytosti... v kupoli se kouká dalekohledem na hvězdy a na jiné věci přeci není čas!! A pana ředitele chápu. Taky nemám ty s diagnózou \"Mistr světa\" rád... a když mají ještě prachy,škoda mluvit:(Správně je \"kopule\" i \"kupole\", takže ta věta mohla znít i jinak:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Někdy mi snad ani není líto, že všechny výstřelky, co ještě ranný kapitalismus v Čechách přinese, asi už nestihnu.

    OdpovědětVymazat
  5. Ani v kupolinení vhodné kupolovatpři ovulaci.

    OdpovědětVymazat
  6. No je to smutné že i hvezdy jsou na prodej.A k tem podivínským astrologům. Vybavil se mi kousek z Plíhala: Povzdech toaletářky na kongresu astrologů, Hlavu plnou velkýho třesku a na hajzlu nezvednou desku.

    OdpovědětVymazat
  7. Rowdy,nerad bych to nějak rozmazával, ale myslím, že absolutně nevhodné to je v období uvedeném + 180º a to i mimo sférickou koupoli:)

    OdpovědětVymazat
  8. ...sem tam chtěl napsat 180 stupňů a ono to tam provedlo takový čínský znak... se omlouvám:)

    OdpovědětVymazat
  9. Motoneználku,jako by byl Plíhal se mnou na kongresu:) Neuvěřitelné, jak jsi to trefil!(http://kamilic.bloguje.cz/466959-chlebickove-kobylky-cuncata-a-jina-honorace-iii.php)

    OdpovědětVymazat
  10. Jó, erotika... To se člověku hned asociují příhody, které s hvězdárnou nemají nic společného. Ale budiž, řekla sis o to. :) Byl jsem jednou ve zlínském Moulin Rouge, samozřejmě pracovně, chtěli udělat něco s trávníkem. :) Byl to pro mě docela kulturní šok. Objekt stojí kousek od města, v pěkné krajině. Na louce před ním se pásla ovečka. Umělohmotná. Kolem oken byly kytky. Umělohmotné. V kleci seděl papoušek. Umělohmotný. V akváriu plavaly rybičky. Umělohmotné. Ale dorazila nás obsluhující slečna nahoře bez. Měla uměl(ohmotn)á prsa. :) A proč to vlastně povídám? Jo, už vím. Ten majitel měl taky kožené sako a hrsti plné peněz. ;)

    OdpovědětVymazat
  11. Já viděladnes v noci ovál,jak s kružnicí kopuloval.

    OdpovědětVymazat
  12. Taková erotika pod hvězdami, hmmmm:-)

    OdpovědětVymazat
  13. Chudák pan ředitel. I když mu tam teď kopulovat nebudou, stejně už nebude klidně spát. Nebo klidně koukat z kupole.

    OdpovědětVymazat
  14. Kamio[3]mě na tom utěšilo, že pan ředitel neztratil svůj jedinečný suchý humor i v těžkém šoku.buteo, já myslím, že i tak toho teď zažíváme tolik, že snad opravdu není nutné cokoliv ještě stupňovat.Rowdy, nemohu souhlasit. Záleží o co komu jde... Motoneználku, na čuňata akademiky jsou tu opravdoví odborníci! Viz Kamio [9]Kamio, co je + 180stupňů? Já myslela, že když se objímáš s partnerku a pak nechceš aby otěhotněla, tak ji musíš otočit jen o 90 stupňů.

    OdpovědětVymazat
  15. Sharkane,tak to je ta lepší varianta, že Ti chtěli platit penězi. Známý jim dělal vnitřní videosystém a nabídli mu jen naturálie... nakonec z toho byl docela problém, protože on nechtěl :))Jani, hlavně aby se jim nezašprajcovala ta střecha až bude pršet!Magrátko, dnes už je asi nebezpečí zažehnané. Asi nebyl ten pasák tak agresivní jako třeba zástupci jistých supermarketů, co ničí stromy a proto k nim nikdo nechodí nakupovat.

    OdpovědětVymazat
  16. Báro,no pokud bereš cyklus jako kruh a výchozím bodem je ovulace... :))

    OdpovědětVymazat
  17. Mod,hlavně aby se jim tam nevloudila genetická vada a nenarodil se jim trojúhelník :))Kamio, ty bláho, to je složitý... ale zároveň to dokazuje, že kdo se vyzná, může o sobě stále prohlašovat \"mladý, svobodný, bez závazku\"

    OdpovědětVymazat
  18. Báro,mladý, svobodný a se závazky se opravuje. Ne kruh, ale kružnice:)

    OdpovědětVymazat
  19. hihJak napsala Jana, nebo paja-ostrovanka... nemuselo by to byt spatne a kdyz tak na to koukam, ten \"Mistr sveta\" by vydelal dalsi hromadu penez :o))Baro - neda se s reditelem domluvit na nocni, soukromou navstevu bez jeho pritomnosti v kopuli? :o)))

    OdpovědětVymazat
  20. Kamio,tak jo, kružnice je lepší :))ale i tak je to moc teorie... V praxi to musímesmírně komplikovat vzniklé \"nečekané situace\" :))Gino, já Ti nevím.Tam je kromě odsuvné střechy a otáčivého mechanismu už jen zaprášená prkenná podlaha... ;)

    OdpovědětVymazat
  21. Gino,to tady přede mnou ani nevyslovuj, to je místo bohulibé, zasvěcené vědě, že jo. Faráře se taky nezeptáš, jestli ti dá klíčky od chrámu a nezpřístupní oltář, že jo:))Báro: A dalekohled tam pan ředitel nemá??

    OdpovědětVymazat
  22. Kamio,ale jóó... ten je tam taky :))To mám za tu kružnici? :))

    OdpovědětVymazat
  23. Baro skoda, myslel jsem, ze je to jako v Praze treba - ciste a na stropni kopuli se promita obloha - nadhera :o)Kamio farare bych se neptal ciste jen proto, ze o kostel ani oltar nestojim :o))

    OdpovědětVymazat
  24. Gino,to by už přeci bylo \"planetárium\" :)))) A v Praze je krásné, tak se tam běž zeptat, ředitelem je nějaký pan Grün:) Za drobný obolus by se dal možná obměkčit:)))))Báro: Noo:)) A propos ... kružnice je vlastně zvláštní případ elipsy, že jo, nechme to už být:)

    OdpovědětVymazat
  25. KamioHvezdarna, nebo planetarium - ja jako laik v tom nevidim rozdil i kdyz dle tveho komentare ted tusim, ze v tom nejaky je :D

    OdpovědětVymazat
  26. Gino,veliký, věř 1/2profesionálovi:) Zodpovědně tvrdím, že je rozdíl, jestli se díváš na realitu nebo na promítanou fikci:)) Kulka letící na plátně v kině je taky naprosto jiná soda, než kdyby proletěla vaší ulicí, že jo... :))

    OdpovědětVymazat
  27. Gino,v planetáriu mají vyklenutý strop jako oblohu a na tu promítají hvězdy (jako v kině) a na hvězdárně je dalekohled a ty se díváš na skutečnou oblohu a skutečné hvězdy. Oboje má své kouzlo. A je-li řeč o té erotice tak podobnou funkci splní i louka za městem za srpnové noci a bezmračné oblohy...

    OdpovědětVymazat
  28. Barčo, KamioHele.. a když maji obojí? Tak se tomu nadává jak? Nebo obojí mít nemůžou, podle vzoru \"nikdo nemůže mít všechno\"? :DD

    OdpovědětVymazat
  29. Gino,když tam mají obojí, tak se to většinou jemnuje \"Hvězdárna a planetárium\", na lepší název jsme bohužel zatím nepřišli... to je podnět!! :)) Že by \"Hvězdanetárium?\":)

    OdpovědětVymazat
  30. Hvězdanetáriumje dobrý :))Pokud by se to lidi naučili vyslovovat.Mně by stačilo i Hvězdárium.

    OdpovědětVymazat
  31. Báro,hvězdárium zní ovšem nádherně. Tak jako nevědecky. Asi jako popelavý svit Měsíce ;-)

    OdpovědětVymazat
  32. pfff, tak to je nechutny, kam se takovy podnikatelickove nacpou...jesteze planetarium prezilo...docela jsem dostala chut nejake sevillske navstvit, jdu zjistit kde tu pobliz nejake je.P.S. snad se mi podaril ten avatar obrazek...uvidime...

    OdpovědětVymazat
  33. blogavatarjupiii podarilo, ted este najit nejaky fajnovy obrazek a je to:) diky barus a taky snecku:)

    OdpovědětVymazat
  34. Mod, Kamio,s tou kopulaci geometrickych teles a s elipsou jste mi pripomneli hodiny deskriptivni geometrie, kdy se nam nase ucitelka snazila vse vysvetlit prilis nazorne: dva kuly jako ohniska, u nich privazana koza, ktera vykousava tvar elipsy. Dale mela takova velka pravitka, kterymi se nam snazila ukazat, jak to vypada prostorove a pak rekla: tak a ted to musime narysovat, abysme si to mohli odnest v aktovce. Nebo to jeji...kdybych plivla sem, stece slina sem, takze prusecik apod.Jinak hvezdarnu jsem navstivila nekolikrat, ale nikdy jsem nevidela to, nac jsem se tesila, vzdy priplul nejaky mrak...

    OdpovědětVymazat
  35. Magrátko, já bych tam těm vědcům občas ráda přidala trochu poezie. Kamio si ji tam naštěstí umí dát sám.Leni - avatar se povedl, to mám radost!! V Seville zas uvidíš tu oblohu trochu jinak než my tady.čagi, musíš jít na mrak a on Ti odpluje... ;)Ale profesorka dobrá. Člověk si hned něco zapamatuje, co by možná zapomněl. Mě deskriptiva strašně bavila.

    OdpovědětVymazat
  36. Baro,zkusim to;-)jinak na onu ucitelku asi nikdy nezapomenu a ani na jeji vyrok: Ta matika je samej sex!!!

    OdpovědětVymazat
  37. jeeee,a jak se to, čagi, projevuje?

    OdpovědětVymazat
  38. Baro,tak na to Ti mohu odpovedet i ja:) Deskriptiva me taky strasne bavila a tak jsem tyto hodiny navstevovala spolu s Cagi:)Nase pani ucitelka nejradeji do neceho pichala, ukazovatkem do lidi, do tabule...atd. Kdyz nam chtela ukazat, kam e onen bod promitne, vztycila ukazovatko a uz si nasla sexualni namet:) Vrcholem vseho byly pruseciky teles s primkou v prostoru, kdyz ukazovatko nazorne pichlo do trojuhelniku, ktery predstavoval jednu ze sten telesa.

    OdpovědětVymazat
  39. ....a to, ze prostorove teleso musime narysovat do roviny, abychom ho mohli dat do aktovky a odejit prirovnavala k chlapovi, ktery si chce oblect kalhoty a jit ven...taky \"to\" nemuze mit v prostoru:)

    OdpovědětVymazat
  40. Lucko,:-)))))))) hodně dobrá profesorka :-)))

    OdpovědětVymazat
  41. To jo:)Vzdycky prisla s necim zajimavym. Kdyz se ji nechtelo ucit, tak vypravela sexualni historky, kdyz ne, tak nas ucila zpivat pisnicky(Zelene plane - jeji nejoblibenejsi), nebo vyrabet prostirani....Ale na nasem gymplu byl kazdy ucitel necim postizeny....myslim, ze jsem dostala namet na clanek:)

    OdpovědětVymazat
  42. Lucko,to určitě sepiš! Pojala jsem z tvého komentáře silné podezření, že kdybych měla být pedagog, byla bych na tom asi stejně jako paní profesorka :))

    OdpovědětVymazat
  43. Jeste ze pedagog nejsi:)Vzhledem k siri Tvych zajmu by pak stacil jeden ucitel na skole a to by nam stoupla nezamestnanost! A navic bychom prisli o dobrou blogerku!Urcite neco sepisu, byla by vecna skoda nechat si to jen pro sebe:)

    OdpovědětVymazat
  44. Děvčata,jste se nějak rozjely, ne? Ta vaše učitelka jistě jela podle hesla \"Mluvím o tom, co mi nejvíce chybí\":)) Tak já nevím, Báro, ještě chceš být pedagožkou? :))) Dělám si srandu... asi závidím, že jsem ji neměl... na matice samozřejmě... :)))Deskriptiva byla fajn a strašně mě udivuje, že vás bavila!! A ten článek teda očekávám taky!!!

    OdpovědětVymazat
  45. Kamio!Mam snad z Tveho vyjadreni, ze Te udivuje, ze nas bavila vydedukovat to co me napadlo?!? Doufam ze ne, protoze jinak bys me rozzlobil! :)))Jinak v tom, ze ji to chybelo mas pravdu. Ale aspon byla nekdy vtipna:)

    OdpovědětVymazat
  46. Tak teď nevím...chybí mi, sakra, ten sex nebo ne?

    OdpovědětVymazat
  47. Baro!Ja psala samozrejme o ucitelce!!! :)

    OdpovědětVymazat
  48. Lucko,já to tentokrát myslel naprosto bez dvojího smyslu. Holky to totiž nebavilo a v deskriptivě nás bylo přihlášených 7 a chodili jsme 4 ... :)Báro: To se myslím ptáš na špatném hrobě:)

    OdpovědětVymazat
  49. Kamio,ikdyz by se o tom dalo pochybovat, tak Ti verim:) Ason tady mas dukaz, ze jsou i holky, ktere deskriptiva bavi:)U nas to flakali spis kluci:)

    OdpovědětVymazat
  50. Lucko,pochybovat se dá i o tom, že zítra vyjde Slunce, že jo...

    OdpovědětVymazat
  51. Kamio,my si vybrat naštěstí nemohli, my ji měli povinnou. Píšu naštěstí, protože to, co jsem o ní slyšela by mě jistě vyděsilo a přihlásila bych se na něco jiného. Takhle to nešlo a pro mě to byly hodiny, na které jsem se celé ty dva roky těšila. A na čí hrob bych se měla jít zeptat?

    OdpovědětVymazat
  52. HmmTeda když koumám na tu diskuzi, tak mě mrzí, že jsem tu včera večer nemohl být také :o)))Barčo: hihi, teda to bych do tebe neřekl tohle :o)) BTW: zkus na to jit fikaně - zeptej se mažela, jestli mu to chybí. Když řekne, že jo, tak by to teoreticky mělo chybět i tobě. Když řekne, že ne, tak jste oba v pořádku (nebo naopak silně v nepořádku, hihi) :o)

    OdpovědětVymazat
  53. Gino,vidíš, já se měla jít zeptat k tobě na blog! Teď už je mi jasné, kam s takovými dotazy budu chodit :)))

    OdpovědětVymazat
  54. Báro,no vidíš, řešení se našlo:)Přemýšlím, kdy a kolikrát v životě se mi stalo to, že bych mohl říci \"Naštěstí jsem si nemohl vybrat\"...

    OdpovědětVymazat
  55. Kamio,někdy (ale opravdu jen někdy!) je ta nemožnost výběru osvobozující.

    OdpovědětVymazat
  56. Báro,pro zrozence Vah je prý ta nemožnost výběru osvobozující velmi často:))

    OdpovědětVymazat
  57. BarunkoNa mě je spolehnutí, chichichi :o) Firma \"Gino s.r.o.\" :D vyresime, poradime... \"udelame\" :D

    OdpovědětVymazat
  58. Gino,a cos to vlastně říkal? Že máš opravnu praček...GINO s.r.o.?

    OdpovědětVymazat
  59. tady se to rozjelo...Luci, musime to opravdu rozcisnout clankem, bo ja mam s onou ucitelkou deskriptivy mnoho historek, chvile v kabinetu...hruza!Kamio, deskriptivni geometrie me moc bavila, jen se obavam, ze jsme tu pravou moc neprobrali, zaklady nam vsak zustanou vryty v pameti do konce zivota.Baro, ja bych u tebe klidne brala kurzy vysivani (tam se taky propichuje), modelovani, sestavovani Kaipana...mas opravdu velky zaber!

    OdpovědětVymazat
  60. čagi,stavím se do fronty žadatelů o deskriptivní příspěvek. A co se týče kurzů, momentálně mám největší potenciál v tom, jak probendit spoustu času u internetu. Ale to se asi vyučovat nemusí...to umí každý od přírody sám.

    OdpovědětVymazat
  61. Báro......závěr článku bych postavil jinak. V kupoli se kopulovat může, ale:1) je to v ceně vstupenky do hvězdárny.2) slečnu si musíte přivést sami.3) nesmí vás přitom načapat průvodce.Takže tak;-)

    OdpovědětVymazat
  62. Barunko.... pračky zrovna \"restaurovat\" neumim :o))Galahad: mas recht :o)))

    OdpovědětVymazat
  63. Galahade,ještě loni stála vstupenka na pozorování 3Kč (!!) Fakt jsem nezapomněla nulu! Já myslím, že by ten provoz hvězdárna neustála .. :)))Gino, já už se raději dál neptám :))

    OdpovědětVymazat
  64. Báro,ještě loni 3Kč?? Tak tomu se v ekonomii říká \"cenové podbízení\", které má teda za úkol zničit konkurenci... tohle ale asi nebude ten případ... Nebo možná konkurenci v komplementech spotřeby. Co to tady píšu za sprosťárny... pardon:)

    OdpovědětVymazat
  65. Barunkoklidně můžeš... hihi, ale raději mailem :-))))))))))) :D

    OdpovědětVymazat
  66. Gino,ne...vážně a opravdu se neptám :))Kamio, víš jak tomu pan ředitel říkal? Pisoárové vstupné....

    OdpovědětVymazat
  67. Báro,tak to je skvělý termín, to bych si měl zapamatovat:)

    OdpovědětVymazat
  68. Kamio,to si nepamatuj... na své budoucí přednášky si prosím dej větší vstupné. Alespoň 10 Kč ;)

    OdpovědětVymazat
  69. Báro,to se teda cením na víc;-) Adekvátních je 50Kč minimum! (Známé bych tam ale propašoval zdarma, ale pouze pokud by nebyl celý sál složen ze známých;)

    OdpovědětVymazat
  70. Báro,máš místo v první řadě!

    OdpovědětVymazat
  71. Kamio,domluvíme se a já budu ten, co po skončení hlavní přednášky klade sofistikované dotazy, na které přednášející jakoby \"není připraven\" jo?

    OdpovědětVymazat
  72. Báro,tak jo:) Máš dvacet procent ze vstupného! (Seznam dotazů si projdeme předem v nějaké kavárně:)

    OdpovědětVymazat
  73. Kamio,dvacet procent je moc. Mi by stačil pohled na tvůj děs a následné chladnokrevné zvládnutí situace, kdybychTi pak položila dotazy úplně jiné :))

    OdpovědětVymazat
  74. Báro,chladnokrevně a s úsměvem bych řekl \"Prosím vás, služba, vyveďte tu paní, potřebuje si vzít své pravidelné léky!\" :)A až by Tě vyvedli, tak bych všem vysvětlil, že jsi tady už známá firma, notorická pokladačka dotazů a děláš to všude na přednáškách, takže kdo má nějaké dotazy, tak teď už může, už jsme sami:))

    OdpovědětVymazat
  75. Kamio,no jo, ale co kdyby ty zbylé dva účastníky zajímalo to, na co jsem se ptala?

    OdpovědětVymazat
  76. Báro,zeptal bych se jich, jestli patří k Tobě:)) A řekl bych, že se tu nedá dýchat - kolik je tu lidí - a rychle to rozpustil, popadl pokladničku a utekl:) \"Vítr z hor\":))

    OdpovědětVymazat
  77. Kamio,Vítr z hor :)))))))

    OdpovědětVymazat
  78. Matika, telesa, hvezdy, s.e.x. a bude z toho nakonec tres! Je proste jaro, jen do toho!

    OdpovědětVymazat
  79. Babet,to je teda \"smrtící\" koktejl:))

    OdpovědětVymazat
  80. Shrnuji to,tímto blogem mlátí jaro od zdi ke zdi :)))

    OdpovědětVymazat