Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

pátek 23. února 2007

Opravdu není bambus jako bambus

Malá výživná informace

Není to tak dlouho, co nám Kamio ve své příspěvku vysvětlil, že sympatická, spirálovitě se kroutící rostlinka, prodávaná v každém květinářství pod názvem "Happy bamboos" není žádný bambus, ale druh Dracény.  

Tato veselá rostlinka má dole na kmínku mrňavou nádobku s vodou, neboť musí neustále popíjet a cesta z Asie do evropských obchodů je dlouhá a bez vody by k nám přišel bambus už v hodně neveselém stavu.
Z Kamiova spotu jsem se dozvěděla, že je to rostlinka nenáročná, vděčná a přináší do domu štěstí a do práce úspěch.
A taky se nám autor svěřil, že si o bambusu-dracéně něco přečte a zjistí, jak je u systematiků dobrým zvykem, a když se rozhodne, že jo, tak si ho koupí.

Tak tady máš, Kamio, jednu pěknou informaci:

Horečka Dengue (nazývaná Dcera malárie)

Akutní virové onemocnění je označováno jako lamač kostí, protože způsobuje velké bolesti kloubů. Dalšími příznaky jsou vysoké horečky a bolesti hlavy provázené vysokou vyčerpaností. V horších případech může způsobit vnitřní krvácení, typická je vyrážka  objevující se obvykle po poklesu teploty, někdy zvětšení mízních uzlin. Rekonvalescence je zdlouhavá, někdy se dostavují depresivní stavy. U dětí smrtelná, u dospělých jedinců dochází k úmrtí při pozdě započaté léčbě.
Vyskytuje se epidemiologicky ve všech tropických oblastech ( v posledních letech epidemie v Číně, na Filipínách, v Thajsku, Kambodži aj. asijských státech a také v severní částí Jižní Ameriky, ve střední Americe a  na Kubě) . V současné době velká epidemie ve Venezuele (až 400 lidí denně). Přenašečem jsou moskyti a především komáři rodu Aedes albopictus.
Není proti ní žádný lék ani vakcína.
Prevencí je ochrana před komáry!!!
 
A teď to příjde:
Jako zdroj možného importu infikovaných larev komára Aedes byl v odborné literatuře zmíněn i dovoz rostlin, hojně pěstovaných rolníky na asijském venkově, Happy bamboos, neboť voda, potřebná na jeho transport je brána z neověřených místních zdrojů v oblastech zasažených epidemiemi horečky Dengue.

P.S. Za tyto poznatky děkuji jednomu soukromému detektivovi, pro něhož je dobrá znalost tropických chorob otázkou života a smrti celého lidstva. 
 

13 komentářů:

  1. Chudáci květináři a květinářky, jsou v ohrožení!! Musím rychle zajít do Tesca za Luckou a rychle ji zachránit!!! :))Ještě že teď řeším spíše parohy a díky (velmi vysokým) nákladům na jejich zbetélnění jsem odložil nákup Šťastného bambusu.... uff!! Kamio děkuje!

    OdpovědětVymazat
  2. Kamio...Kdo je Lucka??? A kdes přišel k parohům...?

    OdpovědětVymazat
  3. Galahade,ty nestíháš.... přečti si co Kamio napsal o bambusech a co napsal dnes a budeš doma :))

    OdpovědětVymazat
  4. Galahade,to nevadí, já taky občas nestíhám, ale právě se seznamuji s mou novou kamarádkou - RSS čtečkou a to je teda výrazná pomoc:)) Můžu jen doporučit a všem:http://www.stahuj.cz/internet_a_site/rss-ctecky/snarfer/?g[hledano]=snarferNechápu jak to narvali do 250kB...

    OdpovědětVymazat
  5. vřelé díkyjeden den si postesknu nad rss a druhý už je tu odkaz? úžasné... stáhla jsem a teď jen doufám, že je to foolproof, čili i pro mne :o)

    OdpovědětVymazat
  6. Kamkdo je Lucka a kde přišla k parohům?

    OdpovědětVymazat
  7. Báro,já jsem doma... ale stejně by mě zajímalo, kdo je ta Lucka:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Mod...to to toto...to sem přece měl říct jááááá...

    OdpovědětVymazat
  9. Kam.,kdo je Lucka a jak jste spolu přišli k parohům?

    OdpovědětVymazat
  10. Kamio...z tohohle se nevyvlíkneš...:-)

    OdpovědětVymazat
  11. To jsem netušila,že Kamio tkhle za jeden den přijde naráz k Lucce i k parohům. To je ta dnešní rychlá doba!!!

    OdpovědětVymazat
  12. Fšici:Dneska jsem byl zachránit Lucku v Tescu, ale ty Laky Bambůůů stály fšecky v jedné kvádrovité váze s jednou vodou a Lucka říkala, že vodu mění... tudíž jí není pomoci. Jinak prý děkuje barmance Báře za info, pokud prý na ni přijde nějaká padoucnice, bude to prý uplatňovat jako nemoc z povolání a nechá si na to vypsat invalidní důchod. Na parohy bohužel důchod nedostane, ptal jsem se na to fservise...

    OdpovědětVymazat
  13. Kamio, to mě opravdu těší, že jsem pomohla zachránit jeden lidský život :)))

    OdpovědětVymazat