Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

úterý 19. prosince 2006

Ode dneška sbírám myšlenkové pochody

ještě jsem pořádně nezačala a už mám tři klenoty

Přinutilo mě to k úvaze, kdo je tady magor. Opravdu přemýšlím jinak, než lidé kolem mě?
Ale asi s tím souvisí známé přísloví "podle sebe soudím tebe."
Přímo hmatalelně tohle přísloví vyskočilo v okamžiku, kdy moje známá nastupovala jako účetní do firmy, kde měla v této pozici vystřídat jednoho z jednatelů.
Ten tehdy velmi zuřil a byl proti a jeho jediným argumentem bylo to, že jim to tam pěkně vytuneluje, když bude mít jako jediná ve svých rukou veškeré účetnictví a zároveň pokladnu.
Nesouhlasil s tím tak hluboce, že kvůli tomu z firmy odešel.
Zbývající jednatelé dali na prevenci a známá dostala ke zpracování pouze papíry a pokladnu měl druhý jednatel a vzájemně si to kontrolovali. Po této změně začala mít firma nepochopitelné množství peněz, faktury se začaly platit včas a všem došlo, kdo tuneloval a proč tak rychle z firmy odešel i s kompletními pokladními knihami.
Ale to jen tak na okraj.

Zpátky k myšlenkovým pochodům (dále jen MP).

Klenot první
Mám v baru takový multifunkční kutloch, sloužící jako sklad, minikancelář, převlékárna a v případě nejvyššího zoufalství se tam dá i přespat. A taky je tam staré rádio, spíše krystalka, na kterém jde naladit jen jedna stanice (naštěstí to není Rádio Proglas) a na té stanici poslední dobou hodně hrají Petra Nováka, což se mi líbí, mám ho ráda.
MP č.1 - To je dobře, že hrajou víc toho Nováka, asi si o to lidé telefonují, tak jim ho tam dávají.
MP č.2 - To seš, Báro, pěkně naivní, když si myslíš, že je to pro posluchače. Loni zemřela Eva Jakoubková, vdova po Novákovi a autorská práva zdědil někdo s dlouhými prsty a postaral se, aby mu to pěkně vynášelo...

Klenot druhý
Do vedlejší ulice se přistěhovala sympatická rodina s dvěma dětmi. Mladá paní, zřejmě poučena americkými filmy, upekla všelijaké moc hezké koláčky, z papíru na ně udělala košíčky a šla se s dětmi představit nejbližším sousedům a každému dala košíček s cukrovím.
Nesmírně mě to překvapilo, ba dokonce potěšilo, protože v dnešní době je to něco nevídaného, čeho je třeba si považovat. Určitě je to dobrý začátek proto, abychom se s "novou" rodinou zdravili, občas prohodili pár slov a já mohla její děti oslovovat jmény, když se s nimi teď už znám.
MP mojí také, bohužel, sousedky - byla tady ta nová, co se přistěhovala na Koudelkovo a donesla dokonce nějaké curkoví. Hned jsem to hodila slepicím, přece to nebudu jíst, když nevím, jestli to není nějaká cuchta...

Klenot třetí
Jeden manželův zákazník si koupil před pěti lety stříbrnou Fabii. Měl trošku smůlu, protože hned po třech letech mu začala rezavět kolem předních podběhů. U prodejce mu řekli, že je to samozřejmě v záruce a že mu porezlé díly okamžitě vymění. Jenže on je z toho otrávený, protože výměna těchto přivařených dílů už je poměrně velký zásah do karoserie a opětovné přivařování nových dílů zničí pozinkování atd. atd. Taky už mu v záruce měnili přední nápravu, protože měla nějakou vadu a pak se vyskytli jěště další drobnosti a to všechno mělo za následek, že je na to auto naštvaný. Rozhodl se, že si koupí druhé.
Co si asi koupí? Asi si projede autosalóny a vybere něco jiného, vždyť je takový výběr.
Přijel asi za týden, stále ve starém autě. Ale proč na něm má novou SPZ? A taky ho má nějaké umytější nebo se mi to zdá?
Nezdá!
Koupil si nové auto - stříbrnou Fabii. A proč?
To je přece jasné, aby si lidi nevšimli, že má nové auto a nepomlouvali ho, kde na to bere!  
 

19 komentářů:

  1. Co dodat? Jsme prostě takoví...závist ovládá náš národ. Bohužel.-(

    OdpovědětVymazat
  2. Báro prosím tě, zůstaň taková jaká seš, se svými MP. Jsou bezva.Hlavně se nenakaž MP své sousedky, té co nadrobila koláčky slepicím, někdy takové myšlení může být i infekční.

    OdpovědětVymazat
  3. He...he...hezký...:-)Já bych ale dal přednost Octavii... mě se ty Fabinky nějak nelíběji...

    OdpovědětVymazat
  4. Lorrain,myslím, že to má vzestupnou tendenci :(Helazd, mě to přišlo tak sprostý, že to vydýchávám už tři dny. Já se můžu nakazit třeba chřipkou, ale vůči tomuhle jsem stoprocentně imunní, zrovna jako můj muž proti horečce omladnic.

    OdpovědětVymazat
  5. Galahade,už nikdy se nepustím do debaty, které auto je lepší :)))Ale koupit si KVŮLI LIDEM auto, se kterým nejsi spokojený, to vyžaduje hodně zoufalosti!

    OdpovědětVymazat
  6. Sousedka je ***, myšlenkový pochody některých lidí jsou prostě nepochopitelný :-))) A ten dotyčný s tím staronovým autem - třeba doufá, že tentokrát už nehmátnul vedle.

    OdpovědětVymazat
  7. duno,monžel mi to před chvilkou vysvětlil. Dotyčný s autem je starý mládenec a nerad mění věci a zajeté pořádky. Když jsem se dozvěděla, že doposud celý život chodí nakupovat do jednoho obchodu a nikam jinam, tak jsem to , zdá se, trošku pochopila :))

    OdpovědětVymazat
  8. znám o MP jeden skvělý vtip, ale ten patří na jiné ,-) stránky, a tam já nepíšu :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Gombo,sem s ním, my všichni tady přísaháme, že už jsme měli 18 let!

    OdpovědětVymazat
  10. Báro, děvče, Ty se máš. Ty v tom svém pracovním prostředí jsi vlastně jak na pláži perlorodek, kde to jen perlí. To já chudák mám jenom jednoho pána \"zaplotem\".Nevadí, budu si to číst u Tebe, píšeš velice dobře.

    OdpovědětVymazat
  11. Buteo, já bych nemohla být bez lidí! Kdybych měla celý den sedět sama v nějaké pusté kanceláři, tak tam do měsíce umřu ;)

    OdpovědětVymazat
  12. MP některých lidí jsou opravdu šílené. A někdy i ty naše:) Ale slípkám bych to nehodil, to je fakt hnus. Já jsem teda v současné době v kanclu sám, jenže díkybohu. To byste museli znát kolegyni:) To by bylo na samostatnou rubriku. Dobrý nápad!! :))

    OdpovědětVymazat
  13. kamioto je ta, co tak nalívá těm kytičkám? takže nová rubrika o pěstování pokojovek? už jsme měli zahradnictví pana Vrbky....na co je mi škola v Ledu? stačí si přečíst článek na tvém blogu....:-)))

    OdpovědětVymazat
  14. bároi ty podivné MP podivných lidí (snad nejsou všichni lidi takoví), vyznívají v tvých článcích hezky...kdybys vydala svou sbírku esejí nebo tak něco, dej hned vědět....

    OdpovědětVymazat
  15. Čagi,moc ráda chodím do knihkupectví a řetězec Levné knihy je pro mou peněženku docela smrtelný. Ale taky tam vidím absolutně zbytečné a úplně pitomé knihy autorů, kteří nesahají ani po kotníky některým blogerům a nechápu, jak jim ty voloviny mohl někdo vydat. Opravdu bych k nim nechtěla patřit :))

    OdpovědětVymazat
  16. Čagi,budeme se držet osvědčeného \"Kamilič\", italského bowlingového mistra Kamíííío necháme vyniknout až při nějakém klání;-) Ano, ano, to je ona, potapěčka kytiček a maxi generál v sukních. A že by bylo o čem psát, mít tak jen o trošilinku méně pracovní zacpanosti!! Snad brzy!!Báro, naprosto tě chápu, ale já si myslím, že člověk musí mít trošku dar a hodně výdrž. A to, myslím, tady mnozí mají;-) A Kurvaserská ulice+záskok v mobilním bazaru (já vím, opakuju se) mě přivedly k blogu, takže děkuju:)

    OdpovědětVymazat
  17. Kamiliči,a víš co je nejhorší, že já mám ještě pár příhod, ale ty jsou tak šílené, (ale absolutně pravdivé) že se je tu bojím napsat, abych nesklidila pověst baronky Prášilové...

    OdpovědětVymazat
  18. Báro,per to do nás co se vejde, myslím, že mluvím za všechny;-)

    OdpovědětVymazat