Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

neděle 24. prosince 2006

Co s blbými dárky?

Jistě se to stane i letos

Přiznejme si to otevřeně, že se najdou v každé rodině.
Hlavně v těch početnějších, kde se sice moc rádi nemají, ale dárků musí být hodně, se občas vloudí exces, který je sice odsouzeníhodný, ale opakuje se rok co rok.

Co mám na mysli?

Například to, že se pod stromečkem objeví knížka, kterou dává děda své snaše, protože už zapoměl, že tuhle knihu dostal k narozeninám od druhé snachy. Anebo nezapoměl a myslí si, že zapoměli ostatní.

Brrr.

A pak ještě druhá varianta, sama nevím, která je horší.
Dárky z výprodejů.
Nemyslím krátkodobě slevněné kvalitní věci, myslím neprodejné šunty, které celý rok ležely, aniž by si jich někdo všiml a které se 10. prosince očistí od prachu a přemístí na lákavé stojany doprostřed hlavní uličky za zlomkovou cenu.
Stanou se tak vítaným artiklem pro všechny, kteří místo drobnosti z lásky mají raději něco většího, okázalejšího  a hlavně, aby to moc nestálo.
Ale abych jim nekřivdila. Možná se jen nevyznají a prostě se spletli. Jenže co potom s takovým dárkem dál. Mám rozbaleno, nadšení na bodu mrazu, je trapné to vyhodit hned, tak pár dnů počkám.... a ejhle!.. řešení přichází samo v podobě  plesu!

Co se nelíbí mě, může se hodit sousedovi, co nechápe soused, mohu využít já. Jistě, stará dobrá tombola!
Los stojí pětikačku, takže se jich kupuje vždy alespoň 20 kousků a to by bylo, aby se něco nechytlo!
Není  v závěru večera lepší pohled, než na nějakého spoluobčana, jak si nese domů tu naši černošku ze sádry a plánuje, kam si ji doma postaví....

Bohužel do tomboly nelze dát vše. Takové rozdělané víno, kdy po prvním doušku cítím Fridex a druhý doušek už nenásleduje, se těžko udává.

Taky mám možnosti tři:
1.Zapřít se a vypít (někdy je sice krize, ale tak hluboko jsem ještě neklesla).
2.Vylít (jenže to je mi zase trochu líto).
3.Upravit do konzumovatelné podoby.
To mě baví.
Už to není sice jako v dětství, kdy pro mě národní podnik LACHEMA Brno připravil tu nádhernou hračku Mladý chemik, a postaral se tak o zkázu mnoha domácností, ale i tak si to upravování užiju.

Vycházím z toho, že svařák umí každý, ale ne každému se s ním lze zavděčit.
Odsunuji svařák jako poslední zoufalou možnost člověka bez fantazie. Laboruji s vínem a všemi možnými kombinacemi koření, různého ovoce, míchání s jiným alkoholem ..... a po postupném zničení všech hnusných vín, včetně veškerých přísad přicházím na to, co mnozí vědí už dávno, že v jednoduchosti je krása.

Ananasové víno

Varianta, když je doma přetopeno:
K jednomu litru bílého vína se přilije šťáva z půlkilové konzervičky ananasu, když je to výchozí víno i moc kyselé, přisypte 2-3 lžičky jemného krystalového cukru (moučkový raději ne, ten mi to víno zkalil).
Do každé skleničky se pak dá pár kousků nakrájeného kompotovaného ananasu a 2 kostky ledu.

Varianta, když je doma zima:
Bílé víno se svaří se šťávou z ananasu a cukrem, doplní kousky ananasu a ozdobí plátkem citrónu.
Pokud není při ruce ananas, dá se tahle dobrota udělat  i z čerstvého pomeranče.

Pro šťouraly dodávám, že z nedobrého červeného vína umím jen variantu 1 a 2 a svařák.

18 komentářů:

  1. Jo, dostala jsem takhle před lety od své ex-tchyně knihu, kterou jsem jí pár měsíců předtím dala k narozeninám :)

    OdpovědětVymazat
  2. Co takhle \"vománkový\" víno?

    OdpovědětVymazat
  3. Buteo,trochu vománkovýho vína bych zrovna taď potřebovala....Alloro, někdy si ani nevšimnou vepsaného jmenování! Je to k pousmání nebo k pláči?

    OdpovědětVymazat
  4. Nejhorší je dostat tu samou věc ze které měl před nedávnem \"takovou\" radost ten kdo vám ji dnes dává. A když ještě navíc říkal jak moc si ji přál :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Áááá,Šnečku, úplně mi naskočila husí kůže, když jsem si to představila ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Každý dárek vždycky rozbaluju s obavami:-), ale jinak si dobře pamatuju co mi kdo kdy dal:-)))

    OdpovědětVymazat
  7. Mod,taky si to zatím pamatuji, ale to víš v sedmdesáti.... se asi do složitějších akcí pouštět nebudu ... Ovšem zatím jsem se nikdy nedostala do situace, že bych jen přehodila papír a poslala dárek dál :))))

    OdpovědětVymazat
  8. Ad červené ...... jedna možnost tu ještě je - podléváme s tím maso - pokud ovšem víno skutečně nespadá pouze do možnosti 2.

    OdpovědětVymazat
  9. Ad blbé dárky ...... tak ty nám dává tchýně. Loni pastu na zuby a kartáčky. Na vánoce bomba. Má to i druhou stranu - nikdy nevíme, co jí koupit, abychom se zavděčili. Když se jí dárek líbí, uloží jej, aby se neopotřeboval (platí i pro jídlo), když se jí nelíbí, tak taky ,-)

    OdpovědětVymazat
  10. Gombo,víš, že vždycky byly problémy jen tchán, tchyně? \"Děti proč utrácíte, neměli jste nc kupovat,\" a rup s tím do skříně na hromádku od loňska a předloňska...červené víno pod maso - jsi můj člověk :))

    OdpovědětVymazat
  11. V syslení dárků do skříně je přebornicí moje babička. Já u toho nebyla, ale prý vloni vytahala z tý skříně všechno a nanosila to ukázat, aby se všichni podívali, co všechno už dostala a že jí nemají nic dávat...

    OdpovědětVymazat
  12. Duno,babička je tedy drsná... ale pokud to myslela doopravdy, tak je asi lepší, když to všem vysvětlí takhle polopatě ;)

    OdpovědětVymazat
  13. No Báro,tohle by bylo na samostatný článek, protože přeborník v dávání blbých dárků je můj otec. Je to tak trapný, že moje děti k němu už na vánoce odmítaj chodit. Nakupuje i v použitém zboži a když začaly klukům růst vousy, jeden z nich dostal holicí strojek ve kterém byly ještě vousy od předchozího uživatele. Hrůza. loni dárky od něj letěly rovnou do popelnice. Nejhorší je, že on sám má pocit, že nám dává užasné a skvělé dary. Jdeme tam v sobotu, už teď se mi dělá mdlo.

    OdpovědětVymazat
  14. V tomhle bylo jediné štěstí mého rozvodu, že tyhle šílené zvyky zůstaly v exrodině.... :)

    OdpovědětVymazat
  15. Víš to je právě nejhorší. Že to je můj vlastní otec. Vtloukám dětem do hlavy, že kdybych jednou začala být jako on musí mi to říct. Mám strach, jak se jednou můžou jeho geny projevit. :/

    OdpovědětVymazat
  16. Helazd,taky jsem udělala s Alex dohodu, až začnu mít nápady jako mají občas moji rodiče, že mi to řekne... člověk nikdy neví

    OdpovědětVymazat
  17. Gombo, tak to je zhovadilost, dát k Vánocům pastu na zuby a kartáčky..Báro, takové víno se prostě vyleje, s tím nic nenaděláš(právě srkám Merlot, tak mi to ani není líto;-)Mod., teď ses proflákla. Ustupuješ z vedoucích pozic klubu...prý \"vždy si pamatuju co mi kdo dal\":-)Helazd, tak to je teda síla...vousy od předešlého uživatele...kdoví jestli to byl uživatel a jestli to vůbec byly vousy:))) Fuj teda.

    OdpovědětVymazat
  18. Jééépromiňte všichni, nějak jsem zapomněl na jméno a web, že by ten Merlot? :-))

    OdpovědětVymazat