Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

pátek 17. listopadu 2006

Vítězný drink

Vezměte šejkr a jdeme na to!


Prodloužený víkend a tím i DVA večery vhodné k tomu, aby to člověk trochu rozjel, mě svedl k úvaze, co doporučit k pozvednutí pokleslé nálady.
Matka příroda mě vybavila do života  spoustou nedostatků, ale jedno se jí povedlo - dokážu se skvěle bavit bez jakékoliv kapky alkoholu. Leckerá společnost si ani nevšimne, že s nimi dokážu držet tempo ve vymýšlení kravin a nesmyslů, aniž bych k tomu potřebovala tolik panáků, co oni. Takže s čistou hlavou dokážu projít neomezeným počtem večírků, postavím plot z čárek od Mattonek a jsem v pohodě.
Trochu se napiju, jenom když jsem smutná nebo mám tolik práce, že mě z ní rozbolí hlava, pak je nejlepší všeho nechat a dát si něco dobrého na chuť (vymkne se to z ruky jen málokdy :)).

V létě vedlo nevypsanou hitparádu mojito, teď už přebírají vrchní příčky žebříčků různé horké vymyšleniny od kávy s whisky až po jablečný čaj s vodkou.
Absolutní držákem v sortimentu koktejlů je "Létající Čestmír". Poprvé jsem ho pila snad ve dvaceti a od té doby jsem si ho ráda dávala s návštěvami a v baru ho zavedla okamžitě jako specialitku.
Je nebezpečný, protože chutná jako limonáda a účinky má jako buldozer.
Po dvou kouscích za sebou je opravdu možné odletět :))

Podává se v třídecové !!! skleničce a skládá se z:
1 dcl vodky
1 dcl Cinzana bitter
1 dcl citronového Liftu

Znovu upozorňuji, zejména nezkušené slečny v osidlech zhýralých mladíků (nebo naopak), aby si druhého neobjednávali, neboť po třetím budete nechápavě koukat, kde jste se druhý den probudily(i).

A teď tedy k tomu vítěznému drinku z desátého ročníku
"MATTONI GRAND DRINK":
Vítězem se stal Mickael Perron z Velké Británie a namíchal toto:

The Fresh Start  (už ten název je na jedničku!)
12,5 cl Mattoni Grand Grapefruit
10 cl džus z bílých hroznů
0,15 cl džus citronový
1 plátek (1cm) okurky
10 lístků máty 
3 ks koriandru
Dekorace: černá oliva, okurka, koriandr, černý pepř

Pozor, zatíco předchozí koktejl byl alkohol v decilitrech, zde se dávkuje minerálka v centilitrech :))

Na základě úvahy mého podkolegy považuji za nutné zdůraznit, že ta okurka není NAKLADAČKA! a koriandr jsou lístečky podobné petrželové nati a nemá nic společného s hřebíčkem, který se přidává do svařeného vína.

Přeji krásné večery......

14 komentářů:

  1. takové sladiska :-/ něco s ginem by tam nebylo? nebo radsi ne, nejlepsi je samotny gin... :-P

    OdpovědětVymazat
  2. muris,dávná vzpomínka na gin - byl v laboratorní láhvi (pravidelně doplňované), v té se širokým zabroušeným hrdlem v chemické učebně na gymplu a dva roky nikdo nepřišel na to, proč z těch laborek chodíme takoví roztlemení...

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, takové míchanice můžu... U nás v pizzerce mají Alfonzo Longdrink (hm, netuším, proč long, já ho nasaju celkem za chvíli=)), je žlutý, zelený a modrý!

    OdpovědětVymazat
  4. pipetko,dlouhé drinky mizí nejrychleji. Hlavně, když jsou hezky barevné :))

    OdpovědětVymazat
  5. Bárojá nejradši krátký drink z limetek, přírodního cukru, kedové tříště a panáka vodky:-))

    OdpovědětVymazat
  6. tedy, stakan vodky a čízo do toho - já bych to spíš nazval Ivan Macaroni :-))

    OdpovědětVymazat
  7. Báro...piju většinou jen víno..ale teď už delší dobu mám chuť na nějaký ten koktail. Jenže mám strach, že u jednoho já neskončím. Ale vyrobím to všechno. O vánocích...

    OdpovědětVymazat
  8. Mod, velmi osvěžující, velmi zrádné. Já mám vždy největší problém, když mi ten alkohol v koktejlech začne chutnat :))Rowdy - budu vážně uvažovat o změně názvu. V případě prudkého zvýšení zájmu o \"nový\" nápoj, pošlu provizi :))Mirko - vítězný drink Mattoni je možno pít celé dny bez viditelných následků. Pokud ho ovšem něčím nepřitvrdíš ;)

    OdpovědětVymazat
  9. Vodka a vermut?změňme poměry - 4 díly vodky, jeden vermutu, citronovou kůru na ozdobu... protřepat, nemíchat prosím ;-)

    OdpovědětVymazat
  10. galahadzačíná to být podezřelé. Neměla nějaká \"bondgirl\" dobře utajeného syna v PRAZE? ;)

    OdpovědětVymazat
  11. Já bych ti to řekl......ale pak bych tě musel zabít. ;-)

    OdpovědětVymazat
  12. galahad,tušila jsem, že se pouštím na tenký led...ale až tak.. :)))

    OdpovědětVymazat