Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

středa 22. listopadu 2006

Mě si domů neberte,

já dárečky nekupuji


Je to asi pět let, co jsem začala bojkotovat přehnané vánoční nákupy, a haldy zbytečných dárků. Z hloubi duše otrávená tím vším "konzumem" okolo, jsme se doma dohodli, že maximální počet dárků na hlavu bude TŘI a hotovo. Docela se to osvědčilo, akorát Alex dostala od milované babičky ještě dvě tašky dárečků na Štěpána a abych prý to neviděla.
Milé :)

Následující rok jsme šli ještě dál.

Vánoce jsou svátky vzájemné lásky a porozumění a rozhodla jsem se, že to uvedu i do praxe.
Všichni souhlasili.
Takže pod stromeček nic kupovaného!

Je to snad důkaz lásky k manželce, že jí celý rok slibuje domácí kutil pověsit obrázky v kuchyni na zeď a pořád nic a na vánoce donese balíček divné kosmetiky z Kauflandu?

Odpovím si sama: "Není!"

Začaly se spřádat plány.
Manžel si vyžádal seznam věcí, které bych po něm chtěla. Napsala jsem mu to tam pěkně všechno, co se za léta nahromadilo, aby si vybral tři věci podle své úvahy.
Potěšilo mě, když jsem viděla, že chodí s metrem po koupelně a po kuchyni a začala tušit, že chromované poličky na míru by nemusely být jen nesplněným snem. Vždyť jsem přece paní zámečníková.

Alex se zase pustila do ručně dělaného kalendáře, nafotila do něj různé výjevy z našeho života, fotky nalepovala do vtipných koláží a pak dokreslovala čtverečky se dny.
Já, jakožto nezlomná amatérská švadlena, jsem šila  "nejkrásnější a nejpraktičtější" montérky a volánovou plesovou sukni, u rodičů se také pilně vyrábělo a poprvé po mnoho letech jsem se pod ten stromeček opravdu těšila.
Ovšem dostali jsme se i do svízelných situací. Co s Alex, která už rok touží po nějakém HIFI do svého pokojíčku?
"To není problém, to udělám, jsou letos přece rukodělné vánoce", prohlásil manžel a jak řekl, tak se stalo.
Zahrabal ve svém depozitáři "nadšeného elektronika" a pustil se do práce. Dokonce do té bedny dal i velké trafo, aby celá HIFI věž v krabici měla  reálnou váhu.
Dopadlo to takhle.

                                $$OBR163754$$ 


Alex nás zná a ví, že jsme staří recesisti, takže po rozbalení všech krásných věciček, včetně SONY věže stále čekala, kdy dostane tu opravdickou. Jenže se nic nedělo, kolem půlnoci už říkala, že přestává sranda a kde je ta věž a když si šla lehnou, bylo vidět, že jsme ji pěkně dostali.
Samozřejmě, že ráno ji našla v pokojíčku na stolku, jen co oko otevřela. A tak se nám ta radost rozprostřela do dvou dnů.

Podle komentářů u včerejšího příspěvku mě tak napadá, že umím vyrobit pěkný  iPOD ...

14 komentářů:

  1. :-Ddokonala hifina! ad ty 3 dárky - to hodlam taky zavest (1 - co si preju, 2 - co mi dotyčný chce dát a 3 - recese)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty brďo to je hezký.-)))Klidný a milý vánoce.To by se mi teda moc líbilo.-))

    OdpovědětVymazat
  3. muris - Tvoje metoda by snižila počet kravin pod stromečkem pouze na dva kusy, to je dobrá bilance.Lorrain - hlavně to musí chtít všichni, když to vyjde, je to prima :))

    OdpovědětVymazat
  4. :-))))To mi připomnělo, že jsem si letos k Vánocům od syna přála, aby dodělal u nich doma desku na kuchyňské lince.To hi-fi nemá chybu:-)))

    OdpovědětVymazat
  5. Ten iPod bych prosil se 4GB pamětí, ve stříbrné barvě (aby nebylo vidět, jak bue poškrábanej... Jo a sluchátka - KOSS Porta :-) Nebudeme přeci troškařit...Jinak s vánočními dárky mám problém. Žiju s prarodiči. Matka je někde na severu u Liberce, otec v Chebu. Takže rodiče řeším jednoduše. Velký otazník zůstává vždy nad babi s dědou. dědeček už asi vykoupil všechny vydané knihy na světě. Minimálně ty o umění, historii, Islámu, křesťanství, našem krásném městě atd. Takže to mohu vyškrtnout. Dále dědeček rád sbírá pohledy. Super. Jenže ty už má taky všechny. Skoro. a ty co nemá, stojí víc než je moje finanční možnost. VYrobit něco? Já? Já měl z pracovního vyučování 3, a to se nadmnou pan Počinek smiloval, protože něchtěl, abych tam příští rok chodil ještě jednou. Děda je děs. A babi zase dárky přijímá, ale nepoužívá. Za poslední dva roky jsem jí neviděl použít nebo nosit jedinou věc, co dostala. No, má to cenu?????????????????

    OdpovědětVymazat
  6. Už taky pár let kombinujeme drobnosti pro radost a vyrobené dárky. Loni nám všem moje mamina upletla krásné pruhované teplé ponožky. Dcera mi taky vyrábí kalendáře z fotkama psů a koček. Já preferuju knížky, těch nikdy není dost. Nelíbí se mi totiž trend posledních let, kdy vánoce jsou ve znamení nakupování darů jako jsou lednice, pračky, televizory, vysavače apod. Myslím, že vánoce fakt nejsou o tomhle.

    OdpovědětVymazat
  7. No, hodně blbě se vyrábí dárky třeba ročním a dvouletým dětem, protože ony ty kindry chtějí hračky a funkční auto nebo stavebnici fakt vyřezat neumím:-)) ani nakreslit knížku, aby byla tak barevná a lesklá jako ty koupené:-(

    OdpovědětVymazat
  8. Dárky ještě ... ale jo mám.Ale jinak taková recese musí být. To je pak o něčem jiném než všude jen ponožky :-D

    OdpovědětVymazat
  9. no, trosku jste me zklamali, myslela jsem, ze ta hi-fi vez bude prece jen to on... ale alex by se mnou asi nesouhlasila...

    OdpovědětVymazat
  10. Věž pěkná, a šablona taky - taky jsem s ní začínal, a hleďme, jak jsem ji zpotvořil :-)))

    OdpovědětVymazat
  11. Když jsem si dnes za výlohou prohlídla tu panenku, co po ní touží starší, říkám si, že svět se v pr*** obrací...

    OdpovědětVymazat
  12. Sunfreedom - stříbrný iPOD je brnkačka, alobalu mám fakt dost, horší je ta paměť. Nacpat 4giga do tak malého prostoru, to vidím tak na 4kila vepřového mozečku a nechat vysušit a pak opatrně naskládat na vodivou desku..Jinak souhlas, nejobtížnější dárky jsou por prarodiče přesně z těch důvodů, co říkáš.Mod, vlastnoruční dárky opravdu v rodině s mrňaty nefungují. Nebo málokdy, když je doma někdo mimořádně šikovný. Mně dědeček v dětství nakreslil leporelo a je rozkošné, dodnes je to milá památka na ně. :)

    OdpovědětVymazat
  13. pajo- to bychom jí udělat nemohli, že by dostala jen atrapu, letos to bude taky zajímavé, ale nemohu prozradit, ona sem na blog chodí.Rowdy - to je Tvoje šablona?! No tos jí tedy pěkně přeonačil! Šikulka ;))

    OdpovědětVymazat
  14. Helazd - vysavače, ledničky, pračky na vánoce mi připadají jako hnus. Pokud to ovšem někoho těší, ať si jich tam dá třeba pět, já u toho stromečku nebudu...Ibákovo oko - někdy chodím po hračkářstvích a oči mi vylézají z důlků a až bude mít někdy Alex mimčo, tak budu muset asi překousnout ledacos :(

    OdpovědětVymazat