Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

sobota 14. října 2006

Ve snaze ušetřit,

jsem ochotna utratit jakoukoliv částku

O prázdninách, jak byly ty horka, chodili do baru jen ti nejvěrnější a i ti jen málo a já měla spoustu času, jak si trochu uklidit a popřemýšlet, jak inovovat výzdobu. Nejvíc mi dalo práci vymyslet, čím vyzdobit salonek, kde často bývají všelijaké oslavy narozenin a různé menší akce.
Musí to být něco troch slavnostnějšího, ale nesmí toho být škoda, kdyby to někdo zničil.
Autorskou keramiku a podobné věci na úrovni jsem tedy rovnou zavrhla a šla se podívat do města na něco "méně uměleckého". Zaujalo mě hodně hodně věcí, ale pro můj účel se zdály být nejvhodnější stromečky s papírovými květy a listy. Je to sice umělé, ale z papíru a ne z plastu, uklidňovala jsem toho estéta v mém mozku, co mi občas komplikuje jasná rozhodnutí.
Naběhla jsem do obchodu, ale cenovka s částku 250 Kč, mě zarazila v letu. To teda nedám!!! Potřebuji čtyři, to je litr a za to je budu mít pozlacené, když si je udělám sama. Rozhodnutí trvalo nejvýše 3 vteřiny a akčně jsem si vyrazila do kutilských obchodů pro komponenty.

4 x květináče                      56 Kč
4 x polystyrenová koule     72 Kč
bílý Balakryl                      112 Kč
Herkules                             59 Kč
ubrousky na dekupáž         15 Kč
štětce                                 40 Kč
vrchní bezbarvý lak sprej    90 Kč     
krepák na koule                  20 Kč
sádra                                  32 Kč
TWIST ART-papír na květy 654 Kč  !!
CELKEM                           1150 Kč a ještě jsem nezačala :))

Vodovky na obarvení Balakrylu mi zbyly z páté třídy, kamínky na sádru do květináčů jsem šlohla manželovi z hromady štěrku na dvoře a kmínky stromečků nahradily silnější větve z trnky v zahradě.

K tomu TWIST ARTU:
To jsou takové kroucené papírové provázky o různé šířce a barevnosti. Provázky se, navlhčené, úplně nebo jen částečně rozmotají a vznikne tak zajímavý "mourovaný" hedvábný papír, který hezky drží tvar, když se z něj začnou dělat květy a lístečky.
Provázky  jsem si musela objednat na internetu a když přišel balíček, který měl 30 dkg a stál 654 Kč, šla jsem ho rozbalit na poštu, protože jsem si myslela, že to někdo vykradl a v krabičce už nic není:). Všechno však bylo v pořádku, to jen ty provázky skoro nic nevážily.
Pak jsem si asi tři týdny po chvilkách hrála, protože jsem to dělala poprvé a než jsem si vymyslela všechny fígle, zabralo to dost času. Na tu dobu se kuchyň proměnila ve floristickou pokusnou laboratoř, plnou nastříhaných papírků, vázacích měděných drátků, pestíků, předchystaných polotovarů a manžel to všechno strpěl, ani chudáček nepípl, když mezi tím snídal, obědval a večeřel.
Domácnost v tu dobu jela jen takovým samospádem; praní, žehlení a uklízení nikam neuteče, to je známá věc.

A nakonec to všechno dobře dopadlo, pár provázků mi  dokonce zbylo, takže budu mít na ozdobení adventních věnců a Balakryl mi vyšel i na natření dvou starších skříněk.

Takže jsem na tom vlastně vydělala: měla jsem z toho radost, pěkně jsem si zarelaxovala  a ještě pořádně s chutí naštvala jednu protivnou známou, když se mě ptala, kde na to beru čas.
Tak jsem jí vysvětlila, že když se člověk nefláká (myslím samozřejmě jako ona, to je jasné, že?) a všechno má doma v pohodě udělané, tak co s volným časem?
Ježíš, to bylo teď ode mě škaredé, ale když já ji fakt nemám ráda.
$$OBR149343$$                                                    

$$OBR149345$$ 

7 komentářů:

  1. Máš to opravdu pěkné. A protivná známá si to určitě zasloužila ;-).

    OdpovědětVymazat
  2. WuDíky, víš, já jsem si ten příspěvek s tou jezinkou na konci nechtěla zkazit, ale to ze mě vyletělo samo. Je to velmi nepříjemné, když se člověk musí profesně stýkat s někým, kdo je úplně na opačném konci hodnotových žebříčků než já, celé dny je naštvaný a protivný a zasměje se jen, když někdo spadne. Ale takový už ja asi život.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné, opravdu krásné. Fakt je že za všechny ty krámy na tvorbu čehokoli chtějí nekřesťanské peníze. Líbí se mi malování na hedvábí, ale když vidím ty ceny barev, nemůžu se k tomu odhodlat.

    OdpovědětVymazat
  4. Helazd - malování na hedvábí je jedna z mála technik, kterou jsem také ještě nezkusila, ale moc mě to svádí. Zatím jsem ve stadiu, kdy mám vypsané webové stránky s potřebami a postupy a asi to čeká, jak si zase řeknu: \"no přece nedám 300,- za jednu malovanou kravatu..\" :))

    OdpovědětVymazat
  5. Móc šikovná. Hodila by ses někdy na chalupě, když se mnou nemluví exmanželka. To je taky takový kutílek. Někdy Ti pošlu nějaký její dílko. Teď dělá nějakou sošku nebo bustu z betonu. Ach , jó. Proto se mnou nevydržela. Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  6. Buteo, já umím z betonu jenom základy k baráku a pod bránu a pod zídku..Co se týká mého kutění, manžel trpí, ale toleruje. Já mám také ráda jeho koníčky, ale když s ním jedu třeba na motoburzu, prší, je 6 hodin ráno a jsem po kotníky v blátě na nějakém bývalém letišti, tak je to velká zkouška..;)

    OdpovědětVymazat
  7. Hele tak to je bomba. To klobouk dolů. To já neumím :-D

    OdpovědětVymazat