Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

pátek 29. září 2006

Nakupování moc nemusím.

ale přesto vím, kde koupit 10 dkg dobré nálady

Už delší dobu na sobě pozoruji nechuť k nákupu v supermarketech a to i přesto, že vím, kolik stojí můj oblíbený jogurt v malé pultovce a o kolik levnější je v gigamarketu. A tak částečně opouštím ty "země nákupů" a proti proudu času se uchyluji do mini a pidimarketů, kterých je, zaplať bůh, stále dost.

Výhody malé pultovky:
nekupuji nesmysly, které mi jen tak padnou do oka (úspora)
zapomenu polovinu věcí, co jsem chtěla koupit (úspora)
prodavačka "ve svém" obchodě je milá na zákazníka (příjemné) 
mají tam sortiment doplněný místními výrobci potravin (milá změna)
velikost fronty bývá menší než u pokladny megamarketu
a hlavně! nákup trvá o hodinu méně

Nevýhody:
nepřečtu si noviny (to mi moc nevadí)
musím hlídat datum spotřeby (ale to musím všude)
je mi nepříjemné odmítat věci, které mi prodavačka nabízí dle své vlastní úvahy
(ale tím si zase cvičím asertivitu)

No, a když jsem si to tady tak pěkně ujasnila, tak už zbývá jen ten správný výběr malého obchůdku.
Kritérium 1: volné parkovací místo v blízkosti
Kritérium 2: musí tam být čisto
A pak je ještě jedna věc, která rozhodne o tom, zda se tam ráda vracím: příjemná atmosféra.

V tomhle bodě nemohu zapomenout na pultovku, kam chodím nejčastěji a kde to pana prodavače opravdu baví. Všechno čerstvé, lákavě vystavené, výzdoba obchodu se kompletně mění minimálně s každým ročním obdobím a to tak důkldně, že obchůdek vypadá pokaždé jinak. A ty texty na ohromných tabulích, aby si jich všimli i projíždějící motoristi, přimějí k úsměvu nejednoho.

Zde přehršel lidové tvořivosti (opsáno dnes při nákupu):
Uzené kosti - nakupte si dosti. Honem!
Máme super klobásy, každý vám to nahlásí!
Naše dobré zelíčko, upraví vám srdíčko.
Úžasné sádlíčko i k namazání na chleba.
Máme skvělé nanuky, skáčou samy do ruky!

No nešli byste sem s radostí nakoupit?

Jen upozornění pro slabé jedince, pan majitel umí skvěle nabízet a těžko se mu odolává,tady je to opravdu maturita z asertivity. Pokud ale podlehnete, ujišťuji vás, že si donesete domů vynikající zabijačkové speciality z domácí porážky a pokud maso nemusíte, tak to kvašené zelí a domácí chleba také stojí za to.

Žádné komentáře:

Okomentovat