Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

neděle 27. srpna 2006

Začalo to erotikou

a skončilo to v troubě

Prodírám se ztěžka oddělením zeleniny v Tescu, užívám si tu neopakovatelnou atmosféru pátečního odpoledne v supermarketu (rozuměj cizí košík vražený v mých zádech a neodvratitelně mě tlačící na zpoceného chlapa přede mnou, který nemůže jít dál, protože důchodkyni před ním spadly vajíčka). Co tady proboha dělám? Oč lépe se zde nakupuje o půlnoci!

Střídavě lapám po kyslíku a přemýšlím co uvařit v sobotu a najednou ho vidím - ŘAPÍKATÝ celer. Beru si ho do ruky, je čerstvě orosený a takový studený a navíc krásně voní. Zatím jediný recept, který jsem na řapíkatý celer slyšela je obsažen v jednom starém dobrém kameňáku, jak stojí pán ve frontě u pokladny v supermarketu a přijde za ním atraktivní blondýna a říká: "Dobrý den, vy musíte být určitě tatínek jednoho z mých dětí." Silně překvapený muž pátrá v paměti po všech svých úletech. "Je, nejste vy ta striptérka, co jsem si to s ní rozdával na kulečníkovém stole při svojí rozlučce se svobodou a můj svědek mě při tom šlehal po zadku  řapíkatým celerem?" "Ne", pravila blondýna, "já jsem třídní vašeho syna."

Jak tam tak stojím, s tím řapíkatým celerm v ruce, říkam si proč se na mě lidi tak blbě koukají? No jistě, protože se stejně blbě usmívám. To se přece v páteční tlačenici nedělá. No, ale oni neví na co myslím. Ruším tedy úsměv na své tváři, k celeru přkupuji ještě brambory a uzené maso a sobotní oběd už je vymyšlen.

Nakonec to dopadlo takhle: Do zapékací mísy nakrájím syrové brambory na 1 cm tlustá kolečka (asi 1 kg), posolím,  pokmínuji a posypu kari a nasekaným česnekem (2-3 stroužky)a promíchám s nakrájeným výše zminěným celerem, nakonec pokladu plátky uzené kýty, ale nebyla by špatná i krkovička. Přileje se 1 dcl vody a přikryté alobalem se dá péct  na hodinu do 200 stupňové trouby. Pak se 10 min. dopeče bez alobalu. Všichni strávníci mě pochválili, ale asi nevěděli, co vše mi při vaření běželo hlavou.     

7 komentářů:

  1. Ten vtip znám......je geniální :-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Dosudjsem nevěděl, že řapíkatý celer existuje. Budu si pamatovat, že jde o víceúčelovou erotickou pomůcku, bohužel hrát kulečník chodím jen zřídka.

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem ještě na tom hůř, než ty dva přede mnou. Neznám vtip a líbí se mi, neznám celer a ještě řapíkatý, musím si to prohlídnout, ale nevím, zda to vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  4. to na tom kulečníku nemusí být špatné, ale to jídlo jsem už jedla a je vynikající...

    OdpovědětVymazat
  5. Zážitkyto je to, co se mi na bloguje ,moooooc líbí :))

    OdpovědětVymazat
  6. Řapíkatý celer opravdu doporučuji, největší ho mívají v Kauflandu a kulečníkové stoly mají občas v Makru :))

    OdpovědětVymazat
  7. Ehm, teda Barčo.. ty se nezdáš :o) Zní to velmi lákavě... :-))

    OdpovědětVymazat